Moi,
Ostin 1995 525iA:n Saksasta, ja olis muutama kysymys:
1. Autoon on asennettu parkkilämmitin ja luonnollisesti sen kontrollit löytyypi kojelaudasta. Testasin tänään lämmitintä manuaalisesti ja hienosti toimii.
Kysymys: tuohan on vain sisätilanlämmitin, eli ei lämmitä ilmeisestikään moottoria ? Kun autoon ei ole lokilämmitintä asennettuna, niin mietin tässä että tarvinko sitä, vai hoitaako tuo pemarin webasto lohkonkin ?
2. Autossa ei ole ASC nappulaa kojelaudassa. Ilmeisesti tällöin ei ole minkäänlaista luistonestoa, vaan ainoastaan automaattilootan lumi-ohjelma on ainoa talviajon "apuväline" ? Voiko ASC olla silti olemassa, vaikka sille ei ole nappia kojelaudassa ? Auto on 1/95 ensirekisteröity, ihmettelin kun tuosta ei löydy mitään luisteluestoja, vaikka luulin lukeneeni, että jo aiemmissakin vuosimalleissa tuo perus ASC olisi ollut vakiona.
3. Auto on priimakunnossa sisältä ja ulkoa. Kannattaako pohja massauttaa enää 10v vanhasta autosta ? Tällä hetkellä pohja on erittäin siisti, eikä minkäänlaisia ruosteenmerkkejä missään. Saksan tiet olleet helliä .
4. Ovien listat (ulkopuolella) ovat kaikki mustia. Tarkoittaako tämä, että autossa on se Shadowline-varustesarja? Ja jos näin on, niin mitä tarkalleen tuohon shadowlineen kuuluu verrattuna peruskarvalakkiin ?
5. Voiko jollain kikalla saada muutettua valologiikkaa siten, että 0-asennossa olisi aina tavalliset ajovalot kytkettynä kun auton moottori käy ? Nyt pitää aina erikseen laittaa valot päälle, ja manuaalissa taisi lukea, että joissain malleissa päivävaloautomatiikka toimii juuri siten, että valot olisi päällä aina, myös 0-asennossa.
6. Autossa ei ollut mallimerkkiä takana, mutta ostaa päräytin kuitenkin KL:stä semmosen, halpa kun oli . Nyt mietinkin, että onko se pirulainen sittenkin paremman näkönen ilman tuota numerosarjaa. Comments ? Entäs kirkkaat etuvilkkujen lasit, must have ?
7. Vehon ukko kertoi, että etulokareihin kannattaa ilman muuta laittaa roiskeläpät. Nehän ei ole mitenkään älyttömän nätit. Onko todella niin, että kiveniskemät ja paska lentää paljon herkemmin E34:ssa, mikäli nuo suojat uupuu ? (noin kokemuksen valossa)
8. Miksi menin ostamaan Bemarin vuosien kuolaamisen jälkeen ? Auto on niin perkeleen mahtava ajo-ominaisuuksiltaan ja yleisen "build qualityn" osalta, että todennäköisesti BMW tulee pysymään meikäläisen merkkinä ajasta ikuisuuteen. Kalliiksi tuli! ;D
Kiitos kommenteista!
Tero
Ostin 1995 525iA:n Saksasta, ja olis muutama kysymys:
1. Autoon on asennettu parkkilämmitin ja luonnollisesti sen kontrollit löytyypi kojelaudasta. Testasin tänään lämmitintä manuaalisesti ja hienosti toimii.
Kysymys: tuohan on vain sisätilanlämmitin, eli ei lämmitä ilmeisestikään moottoria ? Kun autoon ei ole lokilämmitintä asennettuna, niin mietin tässä että tarvinko sitä, vai hoitaako tuo pemarin webasto lohkonkin ?
2. Autossa ei ole ASC nappulaa kojelaudassa. Ilmeisesti tällöin ei ole minkäänlaista luistonestoa, vaan ainoastaan automaattilootan lumi-ohjelma on ainoa talviajon "apuväline" ? Voiko ASC olla silti olemassa, vaikka sille ei ole nappia kojelaudassa ? Auto on 1/95 ensirekisteröity, ihmettelin kun tuosta ei löydy mitään luisteluestoja, vaikka luulin lukeneeni, että jo aiemmissakin vuosimalleissa tuo perus ASC olisi ollut vakiona.
3. Auto on priimakunnossa sisältä ja ulkoa. Kannattaako pohja massauttaa enää 10v vanhasta autosta ? Tällä hetkellä pohja on erittäin siisti, eikä minkäänlaisia ruosteenmerkkejä missään. Saksan tiet olleet helliä .
4. Ovien listat (ulkopuolella) ovat kaikki mustia. Tarkoittaako tämä, että autossa on se Shadowline-varustesarja? Ja jos näin on, niin mitä tarkalleen tuohon shadowlineen kuuluu verrattuna peruskarvalakkiin ?
5. Voiko jollain kikalla saada muutettua valologiikkaa siten, että 0-asennossa olisi aina tavalliset ajovalot kytkettynä kun auton moottori käy ? Nyt pitää aina erikseen laittaa valot päälle, ja manuaalissa taisi lukea, että joissain malleissa päivävaloautomatiikka toimii juuri siten, että valot olisi päällä aina, myös 0-asennossa.
6. Autossa ei ollut mallimerkkiä takana, mutta ostaa päräytin kuitenkin KL:stä semmosen, halpa kun oli . Nyt mietinkin, että onko se pirulainen sittenkin paremman näkönen ilman tuota numerosarjaa. Comments ? Entäs kirkkaat etuvilkkujen lasit, must have ?
7. Vehon ukko kertoi, että etulokareihin kannattaa ilman muuta laittaa roiskeläpät. Nehän ei ole mitenkään älyttömän nätit. Onko todella niin, että kiveniskemät ja paska lentää paljon herkemmin E34:ssa, mikäli nuo suojat uupuu ? (noin kokemuksen valossa)
8. Miksi menin ostamaan Bemarin vuosien kuolaamisen jälkeen ? Auto on niin perkeleen mahtava ajo-ominaisuuksiltaan ja yleisen "build qualityn" osalta, että todennäköisesti BMW tulee pysymään meikäläisen merkkinä ajasta ikuisuuteen. Kalliiksi tuli! ;D
Kiitos kommenteista!
Tero
Comment