Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama E34 kyssäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Muutama E34 kyssäri

    Moi,

    Ostin 1995 525iA:n Saksasta, ja olis muutama kysymys:

    1. Autoon on asennettu parkkilämmitin ja luonnollisesti sen kontrollit löytyypi kojelaudasta. Testasin tänään lämmitintä manuaalisesti ja hienosti toimii.

    Kysymys: tuohan on vain sisätilanlämmitin, eli ei lämmitä ilmeisestikään moottoria ? Kun autoon ei ole lokilämmitintä asennettuna, niin mietin tässä että tarvinko sitä, vai hoitaako tuo pemarin webasto lohkonkin ?

    2. Autossa ei ole ASC nappulaa kojelaudassa. Ilmeisesti tällöin ei ole minkäänlaista luistonestoa, vaan ainoastaan automaattilootan lumi-ohjelma on ainoa talviajon "apuväline" ? Voiko ASC olla silti olemassa, vaikka sille ei ole nappia kojelaudassa ? Auto on 1/95 ensirekisteröity, ihmettelin kun tuosta ei löydy mitään luisteluestoja, vaikka luulin lukeneeni, että jo aiemmissakin vuosimalleissa tuo perus ASC olisi ollut vakiona.

    3. Auto on priimakunnossa sisältä ja ulkoa. Kannattaako pohja massauttaa enää 10v vanhasta autosta ? Tällä hetkellä pohja on erittäin siisti, eikä minkäänlaisia ruosteenmerkkejä missään. Saksan tiet olleet helliä .

    4. Ovien listat (ulkopuolella) ovat kaikki mustia. Tarkoittaako tämä, että autossa on se Shadowline-varustesarja? Ja jos näin on, niin mitä tarkalleen tuohon shadowlineen kuuluu verrattuna peruskarvalakkiin ?

    5. Voiko jollain kikalla saada muutettua valologiikkaa siten, että 0-asennossa olisi aina tavalliset ajovalot kytkettynä kun auton moottori käy ? Nyt pitää aina erikseen laittaa valot päälle, ja manuaalissa taisi lukea, että joissain malleissa päivävaloautomatiikka toimii juuri siten, että valot olisi päällä aina, myös 0-asennossa.

    6. Autossa ei ollut mallimerkkiä takana, mutta ostaa päräytin kuitenkin KL:stä semmosen, halpa kun oli . Nyt mietinkin, että onko se pirulainen sittenkin paremman näkönen ilman tuota numerosarjaa. Comments ? Entäs kirkkaat etuvilkkujen lasit, must have ?

    7. Vehon ukko kertoi, että etulokareihin kannattaa ilman muuta laittaa roiskeläpät. Nehän ei ole mitenkään älyttömän nätit. Onko todella niin, että kiveniskemät ja paska lentää paljon herkemmin E34:ssa, mikäli nuo suojat uupuu ? (noin kokemuksen valossa)

    8. Miksi menin ostamaan Bemarin vuosien kuolaamisen jälkeen ? Auto on niin perkeleen mahtava ajo-ominaisuuksiltaan ja yleisen "build qualityn" osalta, että todennäköisesti BMW tulee pysymään meikäläisen merkkinä ajasta ikuisuuteen. Kalliiksi tuli! ;D

    Kiitos kommenteista!

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2
    onnittelut uuden puimurin johdosta tässä parit kommentit:

    1. jos on webasto (standhaizung), se lämmittää koko jäähdytysnesteen, eli myös lohkossa kiertävän. pelkkä parkkilämmitys on myös olemassa, ns. restheizung, joka kierrättää jo lämmennyttä nestettä lämppärin kennossa lämmitämättä sitä lisää.

    2. ASC on lisävaruste. katso takapenkin alle, niin voit löytää listan jossa on kaikki autoosi tehtaalta laitetut varusteet. jos nappi puuttuu, ei ASC:täkään ole.

    3. kyllä kannattaa jotenkin suojauttaa, massaamisesta voidaan kinastella, mutta perus suojavahat koteloihin ym kannattaa laitattaa/laittaa. koko pohjan tervaamisesta en näe kauheasti hyötyä olevan.

    4. shadowline on valinnainen juttu, korinväriset koristelistat, mustat ikkunanympärykset, merkit pois takaa, siinä se.

    5. http://btcf.fi/forum/showthread.php?...utom%2A+e34%2A

    6. mallimerkki taakse: makuasia. omassa ei ole, enkä laittais. tuninkivilkut: makuasia, omassa on enkä vaihtas pois,.

    7. ehkä ne vähän helmoja suojaa. ei siitä kuitenkaan heti pohja mene puhki vaikkei läppiä oliskaan. takaveto nääs.

    8. toivotaan, että olet tyytyväinen uuteen autoosi. ongelmien ilmetessä selailemaan tekniikka- ja ongelmat- osioita. ja nyt se rahanmeno vasta alkaa
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      #3
      3. Kannattaa tsekata ne ovien alareunassa olevat kumilistat.
      Ne ruostuu ajanmittaan listan sisällä kulkevasta teräsrungosta, sekä listan alla muhiva kosteus saattaa tehdä hallaa ovien alareunoille.

      Listat lähtee parhaiten irti sillein, että taivutat sitä listaa vähitellen koko matkaltaan joko sisään tai ulospäin, näet sen kyllä.
      Jos vedät sen suoraan alaspäin ovesta irti, koko lista menee mutkalle, mikä ei ole hyvä asia, jos laitat samat listat takaisin.

      8.
      Last edited by jani73; 04-11-2005, 23:17.

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Terve!

        No kas vaan, tuo Standheizunghan siinä juuri on, ja kokeilin tuossa, niin kyllä ihan kylmän auton rööreistä alkoi parin, kolmen minsan kuluttua tulla kuumaa ilmaa. Eli näyttäis olevan ihan oikea webastokin tuossa (en tiennyt sitä aiemmin!) . Miten on, onko jengi kuitenkin laittanut myös lokilämppärinkin, eli onko tuo webasto kuinka vikaherkkä tai kallis käyttää (eli viekö paljon löpöä) ?

        Ja kiitos muista arvokkaista kommenteista. Pitääkin tarkistaa noiden listojen alustat...

        Tähän mennessä olen erittäin tyytyväinen hankintaan. Tuommonen 117tkm ajettu pirssi on nyt alla, ja kyyti on todella makoisaa. Ja pensankulutus ei muuten haittaa tai mietitytä pätkääkään .

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • juse132
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 163
          • Preiviiki

          #5
          Onnea vaan ja miellyttäviä kilometrejä

          Muutamaa kohtaa voisin kommentoida.

          3) Älä massauta pohjaa vaan pese/pesetä se kunnolla tammi/helmi- ja maalis/huhtikuussa.

          4) Listat irti ja todennäköisesti ne ovat jo kovettuneet eli hanki uudet (noin 80,-/satsi), alareunat puhtaaksi (jos maalivikaa maalaa/maalauta kunnon pohjilla), alareunojen vahaus ja listojen urat täyteen vaseliinia ja takaisin paikoilleen.

          5) Valokikka
          http://www.touringklubben.com/halvljus.asp

          7) Alkuperäiset läpät on aika uljaat ja maksaa noin satasen kierros asennustarvikkeineen ja-ohjeineen, reikiä ei tarvitse porata. Ilman lätkiä sulla on etulokasuojien pyöränaukkkojen takareunojen sisällepäin kääntyvät kantit peltipuhtaina ja korroosio alkaa. Takapää ei ole ongelma, mutta mielestäni auto vielä rumempi jos siinä on vain etulätkät. Toisaalta voit yrittää pitää nuo em. kantit hyvässä kiveniskumassassa, mutta se lokasuojan ja pohjalevyn välinen sauma on sit aina mömmön alla hautumassa, eli ei ole pitkäikäinen.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by ankkuli
            2. ASC on lisävaruste. katso takapenkin alle, niin voit löytää listan jossa on kaikki autoosi tehtaalta laitetut varusteet. jos nappi puuttuu, ei ASC:täkään ole.
            Omasta E34:sta lappu löytyi aapparin penkin alta ja ne lisävarustekoodithan löytyy FAQ:sta.

            6. Mun mielestä näyttää paremmalta ilman mallimerkintää ja vilkut oman maun mukaan...

            8. E34:n on loistava auto ajaa silloin kun kaikki alustan komponentit on kunnossa.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8003
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by teropa
              No kas vaan, tuo Standheizunghan siinä juuri on, ja kokeilin tuossa, niin kyllä ihan kylmän auton rööreistä alkoi parin, kolmen minsan kuluttua tulla kuumaa ilmaa. Eli näyttäis olevan ihan oikea webastokin tuossa (en tiennyt sitä aiemmin!) . Miten on, onko jengi kuitenkin laittanut myös lokilämppärinkin, eli onko tuo webasto kuinka vikaherkkä tai kallis käyttää (eli viekö paljon löpöä) ?
              Ei se Webasto oikeasti vie kuin desin kaksi löpöä lämmityskerralla. En ainakaan itse konkurssiin vielä sen takia ole mennyt
              Webasto on TODELLA herkkä esim. sille omalle akun jännitteelle, jos heittää vähänkään, ei toimi.
              Itse sain juuri kylmän tallipaikan (mulla ei siis erillistä lokilämppäriä) ja juuri huomasin että eihän tuota Webastoa voi perhana suljetussa tilassa käyttää, eli taisi tulla taas investointi eteen
              Viime talven pärjäsin helposti ulkopaikalla ja webastolla.

              Muut äijät jo vastailivat hyvin kysymyksiisi, eipä paljoa voi lisätä.
              Pistähän autostasi Showroomiin kuvia
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                En tiedä e34:sesta mut kaverilla on e36 325ia coupe saksantuonti ja siinä ei ole asc nappia vaikka luistonesto onkin eli sitä ei saa pois päältä. Voi toki olla joku tee se itse räpellys.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • ankkuli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 938
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by sirkus
                  En tiedä e34:sesta mut kaverilla on e36 325ia coupe saksantuonti ja siinä ei ole asc nappia vaikka luistonesto onkin eli sitä ei saa pois päältä. Voi toki olla joku tee se itse räpellys.
                  tarkemmin ajatellen ei taida kaikissa sitä nappia ollakkaan. merkkivalon pitäisi kuitenki syttyä ennen käynnistystä, jos autossa moinen varuste on.
                  Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by sirkus View Post
                    En tiedä e34:sesta mut kaverilla on e36 325ia coupe saksantuonti ja siinä ei ole asc nappia vaikka luistonesto onkin eli sitä ei saa pois päältä. Voi toki olla joku tee se itse räpellys.
                    Nostetaas vanhaa trediä ylös.

                    Tietääkö joku, voiko E34:ssa olla tämmöstä "jatkuvaa" luistonestoa / ASC:tä, vaikka sen nappia ei olisikaan kojelaudassa?

                    Varmaa tietoa vastauksena, kiitos.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by teropa View Post
                      Terve!

                      No kas vaan, tuo Standheizunghan siinä juuri on, ja kokeilin tuossa, niin kyllä ihan kylmän auton rööreistä alkoi parin, kolmen minsan kuluttua tulla kuumaa ilmaa. Eli näyttäis olevan ihan oikea webastokin tuossa (en tiennyt sitä aiemmin!) . Miten on, onko jengi kuitenkin laittanut myös lokilämppärinkin, eli onko tuo webasto kuinka vikaherkkä tai kallis käyttää (eli viekö paljon löpöä)
                      0,3/0,6 L/h (puoli/täyspoltto)

                      Ei siihen mitään lohkolämppäriä kannata laittaa ja usen vikana tuntuu olevan sähkön riittämättömyys.. (itse ratkaisin kytkemällä akut rinnan), ei tahdo akku latautua meikäläisen lyhyillä ajoilla.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Axum View Post
                        0,3/0,6 L/h (puoli/täyspoltto)

                        Ei siihen mitään lohkolämppäriä kannata laittaa ja usen vikana tuntuu olevan sähkön riittämättömyys.. (itse ratkaisin kytkemällä akut rinnan), ei tahdo akku latautua meikäläisen lyhyillä ajoilla.
                        Kiitos neuvosta. Tämä otsikon E34 on kylläkin jo lunarissa, ja varmaan AVK:n kautta uudella omistajalla . Nostin trediä vain tuon ASC kyssärin takia. Kiinnostaa tietää.

                        Mulla oli tuossa E34:ssa kaksi akkua, toinen oli Webastoa varten, peräkontin vasemmassa sivulokerossa.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by teropa View Post
                          Nostetaas vanhaa trediä ylös.

                          Tietääkö joku, voiko E34:ssa olla tämmöstä "jatkuvaa" luistonestoa / ASC:tä, vaikka sen nappia ei olisikaan kojelaudassa?

                          Varmaa tietoa vastauksena, kiitos.

                          Tero
                          Oliko tää liian vaikea ?

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • JiiP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1734
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by teropa View Post
                            Oliko tää liian vaikea ?

                            Tero
                            Varman vastauksen pyytäminen on kato riskialtista kun ei kukaan uskalla vastata. Mutta en ole moiseen napittomaan ASC:sään törmännyt + ohjekirjat mitä olen nähnyt niin ASC:n kohdalla on nappi mainittu. Mutta tämä on sitä mutua.
                            Official member of BTCF-Sauna Team
                            E46 316i -03
                            Ex:
                            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #15
                              Itselläni ei myöskään ole koskaan tullut E34:sta vastaan, jossa olisi ollut luistonesto, muttei ASC nappia. Samoin jos luistonesto on "aktiivinen" eli joutuu rajoittamaan menoa, pitäisi mittaristossa vilkkua ASC valo ja ensimmäisissä E34:ssa saattaa check control näytöllä myös lukea ASC teksti.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎