Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ovipahvien irroitus ehjänä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    E34 ovipahvien irroitus ehjänä ?

    Pitäisi tänään ovipahvit repiä irti muutamasta syystä, ja ennen sitä kysynkin että kuinka ne lähtevät hajottamatta irti? :oops:
    Näköhään oven lepuutustuet ovat kiinni itse ovipahvissa ja ne saa irti vasta pahvin irroittamisen jälkeen? :roll:
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Olen jo jonkinaikaa metsästellyt työkalua moiseen operaatioon. Se on sellainen haarukkamainen, vähän kuin sorkkaraudan koukkupää, mutta suora ja isohkon ruuvimeisselin kokoinen ja näköinen. Joku "sosialisoi" entisen, ja en kuolemaksinikaan muista mistä sen ostin.

    Sillä saa usemmiten ne muoviklipsit ehjänä irti. Eli ensin poistetaan mahdolliset pikku peltiruuvit, ainakin vanhemmissa (esim. E23) on sellaisia 3 kappaletta etupahvissa. 2 alaosassa, yksi peilin alapuolella. Myös ovenkahva poistettava E23:ssa (3 pitkähköä peltiruuvia alaosassa, yksi yläosassa). Sitten se työkalu ovipahvin ja klipsin väliin ja pieni vääntö. Tosin tarvitsee tietää missä kohtaa ne klipsit on. Siinä en voi auttaa. Sori.

    t: Timo

    Comment

    • reinuk
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 636
      • Helsinki

      #3
      Etuovissa järjestys seuraava: ruuvaa lukkonuppi irti, peilinsäätöpotikan kampeaa irti, sen alta löytyy torx ruuvi => auki. Ovenavauskahvan "pohjalla" pienen pyöreän lätkän alla ristipääruuvi. Sitten venkuloit irti ovipahvin sivut ja pohjan ja sitten repäisee sen yläpään irti, kannattele pahvia (älä revi itseesipäin). Nosta pahvia ylöspäin n. 5cm jolloin kyynärnojan tukiklipsu lähtee irti pahvista (ehjänä). Sitten vain ovenavaus vaijeri irti kahvasta ja vót, se on siinä.

      Kasaus: Irrota kyynärnojan tuen klipsu oven peltisestä otteesta ja laita se klipsu samoinpäin pahviin kiinni. Sitten vain kasaus irroitukseen käänteisessä järjestyksessä pl. nyt vain työnnät sen keskiklipsun paikoilleen ja sitten taputtelet reunaklipsut kiinni.

      Helppoa, kun sen on kerran tehnyt.
      Hubraum statt spoiler!

      Nyt: 530dA xDrive F11 -15

      Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

      Comment

      • jaakkohenrik
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 306
        • Helsinki

        #4
        Re: E34 ovipahvien irroitus ehjänä ?

        Originally posted by mailman
        Pitäisi tänään ovipahvit repiä irti muutamasta syystä, ja ennen sitä kysynkin että kuinka ne lähtevät hajottamatta irti? :oops:
        Näköhään oven lepuutustuet ovat kiinni itse ovipahvissa ja ne saa irti vasta pahvin irroittamisen jälkeen? :roll:
        Kun olen ovipahvin irroittanut E34:stä niin siinä taisi olla ikkunanveivissä torksiruuvi, sähköpeilinsäädin (kuskinovi) kaivettava irti ja ruuvattava sieltä alta yksi torksi. Lukituksen musta tappi pyöritettävä irti. Sitten alareunasta ja ovipahvin sivusta muoviklipsit varovasti irti ovesta ja ovipahvin nosto ylöspäin. Jotenkin näin, on ihan helppo juttu.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by tihuovin
          Olen jo jonkinaikaa metsästellyt työkalua moiseen operaatioon. Se on sellainen haarukkamainen, vähän kuin sorkkaraudan koukkupää, mutta suora ja isohkon ruuvimeisselin kokoinen ja näköinen. Joku "sosialisoi" entisen, ja en kuolemaksinikaan muista mistä sen ostin.

          t: Timo
          Biltemanni :wink:
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Re: E34 ovipahvien irroitus ehjänä ?

            Originally posted by mailman
            Pitäisi tänään ovipahvit repiä irti muutamasta syystä, ja ennen sitä kysynkin että kuinka ne lähtevät hajottamatta irti? :oops:
            Näköhään oven lepuutustuet ovat kiinni itse ovipahvissa ja ne saa irti vasta pahvin irroittamisen jälkeen? :roll:
            Tarinaa mm. E34:n ovipahveista: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=12324
            Suoraan ohjeisiin: http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...oorRemoval.htm
            Ne ovipahvit lähtee sitten irti kyllä ilman väkivaltaa...
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Thank you Leka, pitänee harkita. Tahtoisi vain haluta ensin tutkailla kamppeen laatua ensin käsikopelolla, vasta sitten ostaa. Niitä kun on niin moneen lähtöön.

              Esmes. jarruputkiavaimet, osa on helevetin hyviä, osalla ei tee hevon mitään. Ei saa kuin mutterit pyöreiksi ja suunnattomasti mieliharmia ja vaivaa. Tuossa vast'ikään löysin erään yksilön pakin pohjalta, olin heittämässä roskiin kun kaveri sanoi että "älä helvetissä, anna mulle, hyvännäköinen avain".
              Otin rälläkän kauniiseen käteeni, pistin avaimen kolmeksi kappaleeksi ja heitin sitten roskiin. Ei viitsinyt tehdä kaverille karhunpalvelusta ja asettaa kiusausta sen noukkimiseksi. Onneksi oli niitä hyviä tuplasti, lykkäsin sellaisen sen kouraan, sekään ei maksanut kuin 5€, mutta osoittautui loistavaksi avaimeksi.

              Pitänee odottaa että Bilhelvete saa myyntitiskin tänne Oulun seudulle pystyyn, tuonne Kempeleeseen rakentavat moisen tulevaisuudessa.

              t: Timo

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Kiitoksia kaikille vastaajille, onneksi en sitten eilen kerennytkään hommaan ryhtyä :wink:
                Näillä ohjeilla luulisi pärjäävän :roll:
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  #9
                  Operaatio meni kuin menikin läpi ilman vastoinkäymisiä :wink:
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #10
                    Mites ton ikkunan kammen saa irti?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • jsi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 325
                      • Savonlinna

                      #11
                      Nostamalla lähtee se ikkunan kuminen "karmi" pois.

                      Kahdella ruuvimeisselillä saa mun mielestä aika helposti pahvit irti.
                      Chevrolet captiva -07

                      ex. e91 320d touring -06
                      ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                      ex. e36 325i sedan -91
                      ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #12
                        Originally posted by js^
                        Nostamalla lähtee se ikkunan kuminen "karmi" pois.

                        Kahdella ruuvimeisselillä saa mun mielestä aika helposti pahvit irti.
                        Ei ku kampi siis veivi. Se on pahasti tiellä.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • jsi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 325
                          • Savonlinna

                          #13
                          Originally posted by Carbonfiber
                          Ei ku kampi siis veivi. Se on pahasti tiellä.
                          Mittään kampia ku sähkölasit. Mutta mutta yleensä niissä on sellanen sokkaprikka mikä pitää sen kiinni.

                          edit. Lukihäiriö tai liikaa promilleja
                          Chevrolet captiva -07

                          ex. e91 320d touring -06
                          ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                          ex. e36 325i sedan -91
                          ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            #14
                            Originally posted by js^
                            Mittään kampia ku sähkölasit. Mutta mutta yleensä niissä on sellanen sokkaprikka mikä pitää sen kiinni.

                            edit. Lukihäiriö tai liikaa promilleja :lol:
                            Mistäs tota "sokkaprikkaa" metsästän? Ja kammet tietysti.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • jsi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 325
                              • Savonlinna

                              #15
                              Originally posted by Carbonfiber
                              Mistäs tota "sokkaprikkaa" metsästän? Ja kammet tietysti.
                              Ei mitään hajuu itseasiassa bemusta, mutta eräässä riisikupissa oli siellä kammen "alla" siinä akselissa se prikka.
                              Chevrolet captiva -07

                              ex. e91 320d touring -06
                              ex. e39 530da touring "m-sport" -99
                              ex. e36 325i sedan -91
                              ex. e30 318i coupe "m-look" -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎