Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 / m20b25 tulppa irtosi ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    e34 / m20b25 tulppa irtosi ajossa

    Moi,

    Oltiin illalla kehä I:llä menossa isänpäivävelvollisuuksiin, kun tasakaasulla yht'äkkiä alkoi kuulumaan pellin alta hirvittävä pärinä ja tehot katosi. Äänen sai paikallistettua heti jonnekin oikealle, pakosarjan tienoille.

    Seuraavasta liittymästä pois ja porintien varteen pyörätielle ihmettelemään. Huomasin että 5 pytyn tulppa roikkuu johtonsa varassa pakosarjojen kaverina. Tuuppasin sen takaisin koloonsa ja auto toimii ihan hyvin.

    Aika outoa että tulppa irtoaa noin, kierteet oli ehjät ja tulppa näytti olevan kunnossa. Ei niihin kierteisiin viitsisi lociteakaan laittaa Neuvoja, vinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa ja testata?

    Ensiviikon talvihuollossa uudet tulpat varmaan.

    t.Ville
  • Frendiz
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 501
    • Kajaani

    #2
    En haluaisi vittuilla, mutta saattaa auttaa, jos sen laittaa kiinni. Ei ne niin herkkiä ole, kunnolla vaan kirii, niin luulis pysyvän... Itellä irtosi aikanaan rossista kans tulppa, kivat äänet siitä irtoo
    BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
    EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

    "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Kyytsis
      Tuuppasin sen takaisin koloonsa ja auto toimii ihan hyvin.
      Kai sentään väänsit kierteille sen... Joo, onhan noita tulppia ennenkin irronnut huolimattoman kiristyksen takia.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Leka
        Kai sentään väänsit kierteille sen... Joo, onhan noita tulppia ennenkin irronnut huolimattoman kiristyksen takia.
        Huolimattomasti sanottu tuossa ensimmäisessä viestissä. Kyllä, laitoin ihan kunnolla sen kiinni. Poltin näpitkin siinä sivussa.. Pitänee tarkistaa loput viisi kun on aikaa.

        t.Ville

        Comment

        • Touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1310
          • Järvenpää

          #5
          Itsellä makaa tuolla varastossa yksi kansi mihin joku voimamies oli vaihtanut tulpat. Kyllä se alumiini aika helposti antautuu, ja varsinkin jos lämpimään koneeseen rupeaa vaihtamaan niin ei tarvitse edes hirveästi voimaa kun kierteet jo antautuu.
          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Niin jos vaikka 1/2" hylsyjen räikällä alkaa vääntämään niin varsi on helposti tommonen 25 cm, että varovainen saa olla ilman momenttiavainta. Itsellä oli m50b20 koneessa yksi tulppa löysässä, piti ihme napsutusta. Mutta eihän noista m20-koneista mitään tiedä kun napsuttelee ja roklottelee muutenkin
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎