Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 TDS viheltävät pakoäänet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hene
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 399
    • Joensuu

E34 TDS viheltävät pakoäänet

Ongelmahan se, kun en tästä asiasta pidä, eli moottoria kierrättäessä paikallaan tai ajossa alkaa putken päästä kuulumaan ihmeellinen vihellys, se kuuluu aina kun turbo tekee enempi töitä. Aikaisemmin tämmöistä en huomannut, siis ainoastaan ikkunat auki ajaessa äänen erottaa ja se kuulostaa todella pöljälle ulkoakin päin.

Eli pakoputkisto on täysin alkuperäinen ja voisiko esim. takapöntön pettäminen päästää turbon äänet läpi vai voisiko siellä olla jokin osa irronnut äänenvaimentimessa joka sitten viheltää?

Tyhmä kysymyshän tämä, mutta itseäni ainakin vaivaa kun arvostan suuresti hiljaista autoa.
    X5 E53 3.0d
  • Aimo Harppaus
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 188
    • Nälkämaa

luulen et sieltä katista tai pöntöstä o romut lähteny kartanolle jos ihan merkittävästi viheltää, itsellä vakioputkella en vihellystä juurikaan havanainnut, suoralla röörillä vinku sit jo tyhjäkäynnilläkin
    Ikkunalasien tummennukset blackout-ll.net

Comment

• Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

Mulla viheltelee iloisesti myöskin ja se johtuu minun tapauksessa siitä putken alkupäässä olevan joustopätkän rispaantumisesta (päästää läpi).
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

Comment

• Aimo Harppaus
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 188
        • Nälkämaa

Originally posted by Happo
        Mulla viheltelee iloisesti myöskin ja se johtuu minun tapauksessa siitä putken alkupäässä olevan joustopätkän rispaantumisesta (päästää läpi).
        Niin no joo, olise mulki rispaantunu, aika pahastikin, mut joustinkappale ei kyl vuotanu, ku sen punoksen alla on toinen putki mikä oli ehjä

Comment

• Hene
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 399
          • Joensuu

Se metallikarvamulkku siellä vähän rispaantunut ja joistain kohti tummunut -> vuotanut. Mutta en usko että siitä johtuu se vihellys.
          Pakoputkisto on ulkoisesti erittäin siististi säilynyt ja vaikea kuvitella että sieltä olisi sisuskaluja irronnut, autoa ei ole kengitetty ja ei viritelty.
          X5 E53 3.0d

Comment

• Aimo Harppaus
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 188
            • Nälkämaa

Originally posted by Hene
            Se metallikarvamulkku siellä vähän rispaantunut ja joistain kohti tummunut -> vuotanut. Mutta en usko että siitä johtuu se vihellys.
            Pakoputkisto on ulkoisesti erittäin siististi säilynyt ja vaikea kuvitella että sieltä olisi sisuskaluja irronnut, autoa ei ole kengitetty ja ei viritelty.
            Siinätapauksessa määräys on mennä polkemaan sitä pirssiä, mielellään silleen et tunnet tennarin olevan jo konehuoneen puolella, , meinaan et o senverta tukossa et putkessa on vain vihellysreikä=)

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎