Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ei starttaa, apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TL
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 456
    • Bangkok, Thaimaa

    #16
    Kävi vähän samanlainen tänä aamuna. Auto starttas normaalisti ja kerkesin noin 60 metriä ajamaan. Valoista kun oli tarkoitus lähteä niin auto sitten sammui eikä enään käynnistynyt.

    Kaasua pumppaamalla sai käynnistymään mutta sammui lähes heti uudestaan.

    Bensa oli aika finaalissa koska auto oli viikonlopun lainassa. Bensa valokin paloi. Jäänestoa ei ole tankissa, ei käynyt mielessä talven alkupuolella.

    Nyt on ollut paljo +1 ja -1 heittoa lämpötiloissa täällä tampereella. Vettä tankissa?

    Hienointa on se että kävin tuossa äsken (illalla) koittamassa niin auto starttasi ja kävi ihan hyvin tyhjäkäynnillä. Meinasin sitten pakittaa ja kun kaasuun koski niin simahti jälleen. Nyt ei taas startannu kuin vain kaasua pumppaamalla ja tietysti sammui heti perään.

    Jäätä? Auttaako jos sais lämppäriin kiinni ja masenolit bensan sekaan?

    Comment

    • veka
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 86
      • Pori

      #17
      Auttaa toki, mut lataa akku samal ja valmistaudu vähä sahaamaa jotta saat masinolit nouseen pyttyihi asti. Jos vettä tankis ni saattaa vähä jäätää systeemiä. Anna lämmetä lohkos riittävä kaua.
      Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

      Comment

      • TL
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 456
        • Bangkok, Thaimaa

        #18
        Nonii just. Nyt sitten annoin käydä tyhjäkäynnillä kun kerran starttasi ja sitten lämmöt meni yli ja pukkas kaikki nesteet pihalle joistain letkuista. Jesh...

        Comment

        • DaBoom
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 43
          • Pilkanmaa, Kuusankoski

          #19
          -88 520i, dead

          Terve.

          Pistetääs vielä yksi otsikonmukainen yksilö tänne perään jonoon.

          Eli -88 520i, nyt koneremontin, jossa tuli myös 2.3 sisuskalut ja kannen vaihdon jälkeen ei ole enää käynnistynyt

          Foorumeilta ja netistä löytyneillä ohjeilla on seuraavia mittailtu:
          -kampiakselin asentotunnistin --> n.500 ohmia näyttää, eli ilmeisesti kunnossa?
          -motronicin ja polttoainepumpun releet; polttoainepumppua jopa kokeiltu "pakkoajaa" startattaessa, eli toimivat
          -Kipinä löytyy.

          Tarkennetaan nyt vielä varmuudeksi, että auto on siis e34 m20b20/23 motronicilla.Kone lupaa kyllä, mutta käynnistyä se ei tahdo. Joten mihin suuntaan tästä? Hyviä arvauksia missä voisi olla vikaa?

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #20
            Minulla vastaavissa koneissa oli joskus aikoinaan kaksi tapausta
            1. Hyyty talven pikkupakkasessa lyhyen ajon jälkeen ja kävi vain isoilla kierroksilla / pumppaamalla.
            => Ilmamäärämittarin letkussa näkyi kosteaa mössöä jonkin verran, kuin öljyn ja vedensekaista tiivistynyttä nestettä, putsasin letkusta ja ilmamäärämittarista sen mitä paikallaan onnistui.
            Toimi ja ei enää toistunut (=> Saattoi tietysti olla muuallakin jäätymisongelma joka suli koneen lämmöstä kun hetken seisoi)

            2. Hyyty kesällä ja ei lähtenyt käyntiin kuin hirmu sahauksella, kävi miten sattui.
            => Imusarjan alla oleva koneen johtojen liitin (suuttimien ohjaus, lämpöanturit...) oli täynnä vettä, veden ja hapettumien poisto CRC:llä ja kaikki toimi taas kuin unelma.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #21
              Originally posted by JD
              Minulla vastaavissa koneissa oli joskus aikoinaan kaksi tapausta
              .
              Ja tänään joutui käymään ihmettelemässä kolmatta vaihtoehtoa, oli satunnaisesti joskus ennenkin lähtenyt vaivalloisesti käymään, tänään sitten enää vain lupaili.
              =>Virranjakajan kannen keskihiili oli kai katkennut kun ei enää tullut yhtään ulos kolostaan, normaalisti se olisi ainakin 5mm ulkona. Ei jaksanut enää sähkö hypätä pakkasella. Uusi kansi ja kaikki toimii.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Cyrbanen
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 66
                • Helsinki

                #22
                Päivitystä tilanteeseen

                Mikään, mitä itse yritin ei auttanut. Lopulta sain auton hinattua nyrkkipajalle viime viikon lopulla.

                Äijät siellä muutaman päivän valohoidon jälkeen saivat auton käyntiin. Siihen auttoi bensapumpun vaihto... samalla vaihtoivat myös toimittamani bensasuodattimen sekä pakkasnesteet.

                Hain auton reilu tunti sitten pois pajalta ja loppusaldo oli sitten 539 euroa, argh. Pumpun osuus siinä 220 euroa, viisi tuntia näköjään saivat palamaan asiaa ihmetellessä...

                Nyt se käy, mutta isoimman muurahaislauman vatsaan aiheuttaakin sitten huomisaamu, kun auton oikea starttausinto testataan todellisesti.

                Pitäkää peukkuja!
                Sitä se on.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎