Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i kitinä ja valitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    E34 535i kitinä ja valitus

    En minä autosta valita, mutta auto valittaa: Eli E34 535i vm. 89 kitisee hermostuttavasti ajettaessa. Kitinä loppuu kun painaa reippaammin jarrua. Ääni on sellainen verraten korkea ja epätasainen metallinen kitinä. Jostain vanteiden suunnasta se tulee, koska taajuus muuttuu samassa suhteessa kuin renkaiden pyörimisnopeus. Voimansiirto ja moottori on näin eliminoitu.

    Tähän asti olen tutkinut että osuuko jarrukilvet mistään kohtaa jarrulevyyn. Ei näytä osuvan. Lisäksi olen levitellyt kuparitahnaa jarrupaljon ja satuloiden väliin. Tämäkään ei vähennä kitinää. Periaatteessa kitinä kuullostaa samalta kuin täysin kuivunut pyöränlaakeri. Mutta eihän se se voi olla, kun kitinä kerran lakkaa heti kun painaa jarrua kovemmin. Lisäksi auto rullaa moiteettomasti, lähes loppuunkulunut laakerihan jarruttaisi menoa kummasti.

    Jos tämmösestä on joskus ollut juttua, niin laittakaa toki linkkiä. Itse toki jo käytin haku-toimintoa, mutta sillä en löytänyt vastaavaa ongelmaa. Mistä tässä nyt pitäisi lähteä ratkaisua hakemaan? Ei oikein viitsisi purkaa koko autoa. Vetonivelet ja jouset autoon on aivan vastikään vaihdettu, mutta kitinä oli ennen ja jälkeen remontin.
  • Heguli
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 815
    • www.e30m3.fi

    #2
    Taka/etuvaimentimien tuki?laakeri ? Mikä tulee iskunvaimentimien yläpään kiinnitykseen.

    Omassani oli takapäästä mennyt ja auto natisi kuin heteka, ilmeni vain liikkeessä, eli auton heijaaminen paikallaan ei tuottanut mitään natinaa.

    Tää oli mun kokemukseni E34 nitinöistä :shock:
    Die beste fahrt mit hosen an, BMW

    Comment

    • visitor
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 9

      #3
      e34 535i nitinät

      Hei,

      mulla oli sama ongelma omassa e34:ssä. Syynä oli takaiskarin yläpään kumi (oikeanpuoleinen). Sain vian korjattua suihkuttamalla kumin ja iskarin varren väliin CRC:tä ynnä jotain muuta sopivaa voiteluainetta... Periaatteessa voi koettaa suihkuttaa pyöränkotelon kautta, mutta varmempi on purkaa takapenkin selkänoja pois, jolloin pääse käsiksi iskarin yläpään kumiin.

      Jos vaihtaa/vaihdatuttaa iskarit, kantsii tietenkin noi kumit vaihtaa samalla.

      Omassa 535i vm-88:ssa on ollut myös muita nitinäkohteita:

      - kuskin puoleisen oven paneelit hankasivat toisiinsa; tähänkin auttoi voitelu.

      - Jos tuulilasin seutuvilta kuuluu pientä naputusta, saattaa syynä olla tuulilasin alapuolisen pellin (ulkopuolella) liike tuulilasia vasten. Tällöin sopivaa ikkunakittiä tai vastaava väliin, niin asettuu.

      Toki erilaisia äänilähteitä voi olla muitakin, mutta tässä pieniä käyttäjäkokemuksia.

      T: Visitor

      Comment

      • Henry
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 744
        • Kannus

        #4
        Mulla oli pieni kivi jarrulevyn ja sen pellin välissä.Ei lähtenyt pois muutaku ottamalla vanne irti ja ruuvarilla sorkkii...
        Mercedes-Benz cls 350
        530DA E60
        Ex:
        Audi A6 2.7 biturbo quattro
        523IA E39
        520 E34 2Kpl
        535 E34

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by visitor
          Hei,

          mulla oli sama ongelma omassa e34:ssä. Syynä oli takaiskarin yläpään kumi (oikeanpuoleinen). Sain vian korjattua suihkuttamalla kumin ja iskarin varren väliin CRC:tä ynnä jotain muuta sopivaa voiteluainetta... Periaatteessa voi koettaa suihkuttaa pyöränkotelon kautta, mutta varmempi on purkaa takapenkin selkänoja pois, jolloin pääse käsiksi iskarin yläpään kumiin.

          Jos vaihtaa/vaihdatuttaa iskarit, kantsii tietenkin noi kumit vaihtaa samalla.
          Ja ne tiivisteet siihen yläpäänkumiin jotka tulevat koria vasten, vanhoja tuskin saa ehjänä irti.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎