Announcement

Collapse
No announcement yet.

miten vaihdetaa e34 bensasuodatin??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruissi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Turku

    miten vaihdetaa e34 bensasuodatin??

    eli missä se oikee on ja miten vaihdetaa..?? en oo vielä ehtiny perehtyy asiaa... mut vois helpottaaet lähtis pakkasilla paremmi käyntii... e34 520 -89..
  • VK982
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 2271
    • Kuopio

    #2
    Siellähän se takana pohjalla,tankin etupuolella..
    Itse olen tehnyt niin että vetänyt aina tankin tyhjäksi imemällä ja sit auto ylös tunkkien avulla ja ryöminyt alle ja irroitellut suodattimen..
    BMW E60 530xd
    Honda Varadero "sotanorsu

    Comment

    • NCmotorsport
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 645
      • Naantali

      #3
      Originally posted by vk982
      Siellähän se takana pohjalla,tankin etupuolella..
      Itse olen tehnyt niin että vetänyt aina tankin tyhjäksi imemällä ja sit auto ylös tunkkien avulla ja ryöminyt alle ja irroitellut suodattimen..
      Juurikin näin, mutta miksi tyhjentää tankkia??

      Comment

      • VK982
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 2271
        • Kuopio

        #4
        En mä tiedä.. arvelin että saattaa kusta silmille... Pitää varmaan poistaa paineet järjestelmästä kanssa..
        BMW E60 530xd
        Honda Varadero "sotanorsu

        Comment

        • ruissi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 75
          • Turku

          #5
          ok, kiitti vinkeistä..täytyy koittaa joku päivä.. kun vaa ehtis... siis viittis..

          Comment

          • Mötörhead
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 167
            • Karhula

            #6
            laittaa vaan lukkopihdet sekä tuloon että lähtöön vaihdon ajaksi, ei kuse kun pienet tipat vaan.. hommaa helpottaa myös jos omistaa pienen räikkäsatsin pitkällä jatkolla, pidätinpannan pultti taitaa olla 10mm...

            Comment

            • insp
              BTCF Member
              • Sep 2002
              • 826
              • Iittala

              #7
              Itse en laittanut edes putkipihtejä, koska päättelin/pelkäsin että vanhat ja kovat letkut hajoaa kun niitä alkaa puristelemaan. Otin vain rankasti irti ja tungin letkun sisään sopivan pultin joka tukki 99%:sti vuodot.. vähän sitä bensaa nyt tuli mutta ei se maata kaada.

              Luonnollisesti putsarin vaihto menee normi korjausoppaan malliin eli, "irroita vanha ja laita uusi tilalle käänteisessä järjestyksessä"
              ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

              Comment

              • Mötörhead
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 167
                • Karhula

                #8
                vanhat/kovat letkut kannattaa vaihtaa..tai sitte varmistaa että on palovakuutus..!!!

                Comment

                • insp
                  BTCF Member
                  • Sep 2002
                  • 826
                  • Iittala

                  #9
                  Originally posted by Mötörhead
                  vanhat/kovat letkut kannattaa vaihtaa..tai sitte varmistaa että on palovakuutus..!!!
                  On vain semmoinen muistikuva että kyseiset letkut on jo uusina kovia päältä, mutta ei ollut letkut hajalla, enkä niitä hajalle haluakkaan turhalla runnomisella/puristamisella.
                  Tietenkin se on mulle sama että mitenkä joku kyseisen putsarin vaihtaa, vaikka ottaa tankin samalla alas ja vaihtaa senkin niinkuin vain varmuuden vuoksi.
                  ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                  Comment

                  • dws
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 85

                    #10
                    joo kyllähän nuo letkut ovat jo valmiiksi 'kovia' eli ei niitä kannata ruveta pahemmin taittelemaan. Jonkun verran ne tietenkin kestävät vääntelyä, niitä pitää itse asiassa vähän vääntääkin että saa suodattimen pois.

                    Itse kun vaihdoin suodattimen nin en tehnyt muita toimenpiteitä kuin otin tuohon liittyvän sulakkeen toki pois ennen vaihtotyötä.Ja akunkengät irti naturligtvis. Ämpäri kädessä sitten irroitin letkunpäät suodattimesta. Ei sielä paljoakaan tule tuota bensaa, desi-pari ehkä. Huomattavasti vähemmän kuitenkin mitä etukäteen odotin.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by NCmotorsport
                      Juurikin näin, mutta miksi tyhjentää tankkia??
                      Aivan... Aapparinpuolen takarenkaan poisottaminen helpottaa asiaa myös kummasti jollei ole nosturia käytössä.
                      Lyhyet ohjeet:

                      Fuel filter
                      • Screw driver
                      • 2 x needle nose vise-grip or hose pinchers.
                      • WD 40.
                      • 10mm socket + ratchet wrench
                      • Rugs
                      1. Lift the rear of the car. Spray WD 40 on the hose clamps and 10mm bolt.
                      2. Loosen the hose clamps.
                      3. Remove the 10mm bolt.
                      4. Place the two needle nose vise-grip or hose pinchers near the two hose clamps.
                      5. Remove the two hose clamps and change the fuel filter.
                      6. Installation is reverse of removal.

                      Always install the new filter in the same direction that it was before.

                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎