Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS -94 (e34) termari- ym. asiaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mihu
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 46
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by jpeltoma
    94 M51 moottorissa ei ole oikeastaan huohotusputkea, siellä on vaan reikä venttiilikopasta suoraan suodatinkoteloon. Mun järkeen ei käy miten se voisi jäätyä, kun koko venttiilikoppa pysyy kuumana kovillakin pakkasilla.
    Joo no siis itselleni (kun tällainen hyvin aloitteleva "autoharrastaja" olen) koko M51-koneen sielunelämä ei oikein ole tuttua juttua. Toi huohotinputkiasia nyt tuli vain siitä mieleen, kun olen kysellyt mitä noihin tuontiautoihin noin yleisesti ollaan täällä siperiassa laitettu...Siis se, että ns. huohotinputkea ei rakenteellisesti koko vehkeestä löydy, ei minua yllätä, kun ei kovin moni muukaan asia...

    Tämän vuoksi aina silloin tällöin tälläkin foorumilla luuhaan, kun täällä tuntuu tätä itseltäni puuttuvaa osaamista löytyä...Josko vähän tarttuisi itseenikin.

    Comment

    • mihu
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 46
      • Hyvinkää

      #17
      Originally posted by mihu
      Joo no siis itselleni (kun tällainen hyvin aloitteleva "autoharrastaja" olen) koko M51-koneen sielunelämä ei oikein ole tuttua juttua. Toi huohotinputkiasia nyt tuli vain siitä mieleen, kun olen kysellyt mitä noihin tuontiautoihin noin yleisesti ollaan täällä siperiassa laitettu...Siis se, että ns. huohotinputkea ei rakenteellisesti koko vehkeestä löydy, ei minua yllätä, kun ei kovin moni muukaan asia...

      Tämän vuoksi aina silloin tällöin tälläkin foorumilla luuhaan, kun täällä tuntuu tätä itseltäni puuttuvaa osaamista löytyä...Josko vähän tarttuisi itseenikin.
      Niin ja vielä pikakyssäri, kuinka paskamainen on M51 ilmata. Kikkakolmoset? Ilmausruuvi syylärin korkin vieressä? (taisi ainakin jossakin e34:ssa olla).

      Sori jatkuva ahdistelu

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #18
        Juu sori, ei ollu tarkotus olla tyly :-) tulee vaan lauottua suoraan faktaa tiskiin. Vähän tarkoitin että olis niitten siellä huollossa pitäny osata sanoo toi huohotin homma...

        Mulla on ollu joskus vaikeuksia ilmaamisen kanssa. Joskus auttaa kun puristelee letkuja. Joskus oon joutunu avamaan syylärin ylävesiletkun ja hiukan kierrättään konetta. Sitä nestepintaa kannattaa seurata rempan jälkeen.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • xela
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 141
          • Tampere

          #19
          Huohotinputkin menee e39:ssä venttiilikannen sivusta olevasta reiästä imuputkeen ilmamassamittarin ja turbon imupuolen välille. Ilmeisesti e34 on hiukan eritavalla toteutettu, jos kerran huohottaa suoraan ilmanputsarikoteloon. Tuskin on muuta merkitystä kuin, että e39 pysyy kotelo ja ilmamassamittari puhtaampana. E39:iin saa sen huohotinputkenpätkän (n.30cm) eristettynä (ei siis mitään lämmitystä). En kyllä usko, että kovin helposti jäätyy eristämätönkään, kun sen verran suojaisessa paikassa kiemurtaa. Itselleni kuitenkin vaihdoin tuon viime talvena kun oli muutenkin pata auki.

          Itselläni ilmaus on onnistunu kyllä kummallakin kerralla ihan helposti. E39:ssä on joku pumppu (oliskohan taukolämmittimen) jolla veden saa kiertämään kun vaan laittaa virrat päälle. En kyllä osaa sanoa, että löytyykö e34 tätä hienoutta. Lisäksi kun puristelee letkuja niin hyvä tulee.

          Comment

          • mihu
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 46
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by xela
            Huohotinputkin menee e39:ssä venttiilikannen sivusta olevasta reiästä imuputkeen ilmamassamittarin ja turbon imupuolen välille. Ilmeisesti e34 on hiukan eritavalla toteutettu, jos kerran huohottaa suoraan ilmanputsarikoteloon. Tuskin on muuta merkitystä kuin, että e39 pysyy kotelo ja ilmamassamittari puhtaampana. E39:iin saa sen huohotinputkenpätkän (n.30cm) eristettynä (ei siis mitään lämmitystä). En kyllä usko, että kovin helposti jäätyy eristämätönkään, kun sen verran suojaisessa paikassa kiemurtaa. Itselleni kuitenkin vaihdoin tuon viime talvena kun oli muutenkin pata auki.

            Itselläni ilmaus on onnistunu kyllä kummallakin kerralla ihan helposti. E39:ssä on joku pumppu (oliskohan taukolämmittimen) jolla veden saa kiertämään kun vaan laittaa virrat päälle. En kyllä osaa sanoa, että löytyykö e34 tätä hienoutta. Lisäksi kun puristelee letkuja niin hyvä tulee.
            Pakko postata (jollekin infoksi), kun kerran tuli toi termari viikonloppuna vaihdettua. Homma oli helppo nakki (siis, kun kerrankin itse tuli kokonaan homma tehtyä) ja ilmaus kyllä ainakin näytti onnistuneen melko helposti hieman letkuja puristellen...Ensivaikutelmalta kannatti kyllä tehdä, auto lämpiää ihan erimalliin ja sisällekin riittää paremmin lämpöä kuin ennen.

            Hauska huomata, millainen "epätieto" noista bemarimalleista ym. tuntuu vallitsevan varaosaliikkeissä ym. (vrt. huohotinputkiasia). Tuli pikaisesti lauantaina vielä kysäistyä termaria hankkiessa, että missäs se nyt sitten fyysisesti sijaitsee...No kassahan tuohon, että siellä se on YLÄvesiletkun jatkeena. No fiksuna tsekkasin ensimmäisenä alavesiletkun ja siinähän se.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎