Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525TDS mistähän vuotavat yleensä dieseliä, vähä haiskahtaa + pari muuta vikaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viltzu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 111
    • Vilppula

    E34 525TDS mistähän vuotavat yleensä dieseliä, vähä haiskahtaa + pari muuta vikaa..

    Auto on E34 -95 525TDS Touring (teholastulla).
    Eli aikas voimakas dieselin haju on konehuoneessa ja muutenkin auton ympärillä, kun ajaa parkkiin.
    TOINEN VIKA:
    On muutenkin ollu vähän käyntihäröjä ja kone vähä nakuttaa ja pitää muutenkin välillä "kihnutus"ääntä (melkein niinkuin hihna kihnuttais, mut hihnat/rullat ei pidä tuota kyseistä ääntä.) Autolla ajettu 207tkm.
    Tuusulan Bemu Oy:ssä eivät tienneet mikä olis vikana, eikä niitä kauheesti kiinnostanutkaan. Eivät tuntuneet olevan Diesel vehkeistä juuri yhtään perillä. Yhtenä epäilynä niillä oli tuohon ääneen, että ventiilien nostajat pitäis sitä, että ne pitäis vaihtaa...
    KOLMAS:
    Noista käyntihäiriöistä sen verran, että niitä tulee kans ihan yhtä-äkkkiä ja sit ne menee kohta ohi. Oireina: Auto tärisee, niin kuin ei pyöris kaikilla mukeilla ja savuttaa ja alkaa nakuttamaan kovasti! Bemu Oy ei tiennyt tähänkään ongelmaan ratkaisua!
    Itellä tosi huono tietämys diesel vehkeistä ja Bemareista muutenkin, ku on ensimmäinen vasta menossa (ja ollut vasta 1,5kk).
    Onko muilla ollut mitää vastaavia?
    Onkos mitää paikkaa suositella Tuusulan lähimaastossa, missä tietävät diesel vehkeistä ja ei maksais iha kauheita!?
    MUISTA HANAA!
    Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
    NYKYISET: VW GOLF GTI 16V
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #2
    Originally posted by Viltzu

    KOLMAS:
    Noista käyntihäiriöistä sen verran, että niitä tulee kans ihan yhtä-äkkkiä ja sit ne menee kohta ohi. Oireina: Auto tärisee, niin kuin ei pyöris kaikilla mukeilla ja savuttaa ja alkaa nakuttamaan kovasti! Bemu Oy ei tiennyt tähänkään ongelmaan ratkaisua!
    Itellä tosi huono tietämys diesel vehkeistä ja Bemareista muutenkin, ku on ensimmäinen vasta menossa (ja ollut vasta 1,5kk).
    Onko muilla ollut mitää vastaavia?
    Onkos mitää paikkaa suositella Tuusulan lähimaastossa, missä tietävät diesel vehkeistä ja ei maksais iha kauheita!?
    villi veikkaus, suuttimet?
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • VNT
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1410
      • Tuusula

      #3
      Suuttimien paluuletkut on yleensä ihan haperossa kunnossa.
      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

      Comment

      • Happo
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 922
        • Kauhajoki

        #4
        Jep, vuotoon voi syynä olla tosiaan ne paluuletkut.

        Käyntihäiriöön voi olla syöttöpumppu.
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=tds
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=tds

        Lisäksi hae searchilla sanalla tds. Löytyy vaikka mitä.

        EDIT: -95 malleissa onkin uudemman mallin pumppu, jossa ei vika ole yhtä yleistä kuin alle 94:ssa.
        Last edited by Happo; 24-11-2005, 13:13.
        Ford S-Max 2.0
        Kilpuri VW Golf III VR6
        ex:

        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #5
          Mulla vuoti paluuletkut sekä pumpun kannen tiiviste, aiheutti mukavan polttoaineen hajun. Suuttimet varmaan kannattaa ensimmäisenä tarkistuttaa nakutuksen ja käyntihäiriöiden takia.
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Oletko käyttänyt autoa töpselin päässä? Noita diagnoosivehkeitä alkaa oleen BTCF porukallakin, ettei tarvi maksaa (merkki)huollon riistohintoja. Mun vinkki on että tarkista ekaksi se neulan liiketunnistimella oleva suutin 4 pytyssä. Vuotaako? Jos se vuotaa siittä johdon liitoksesta niin vaihtoon...Samalla vaihtoon kaikki suuttimien paluuletkut. Noi molemmat on kulutustavaraa näissä TDS:ssä. Tosta voi olla vikailmoitus myös moottorin boksissa.

            Jos siellä boksissa on hälytys pumpun määränsäätimestä, niin taisi tulla keikka diesel pajalle pumpun tarkistukseen. Siellä Klaukkalassa on ainakin joku dieselpaja joka hoitaa pumppuja.

            Sieltä boksista saa tosiaan nostettua tyhjäkäyntiä, mutta se onnistuu vain paremmilla diagnoosivermeillä. Tyhjäkäynnin nosto auttaa siihen värähtelevään "humppaavaaan" tyhjäkäyntiin. Tosta teholastusta en sit tiedä, oliko auto samanlainen ennen sen asennusta?
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • Viltzu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 111
              • Vilppula

              #7
              Toi lastu oli tuossa jo ostaessa, vissiin saksassa jo laitettu. Olen auton toinen omistaja suomessa. Tuolla Bemu Oy:ssä katsottiin diagnostiikka, mut se antoi muistaakseni kolme vaihtoehtoa viaksi. Yks tais olla joku boxiin viittaava (lontoon kielellä kun oli, niin ei huoltomies ymmärtäny kauheesti, enkä itse muista mikä se oli). Sit en muista näyttikö se vielä jotain pumppuunkin viittaavaa yhdeksi vaihtoehdoksi... ?? Huolto ukkeli sanoi, että pitäis ootella seuraavaa kohtausta ja tulla sit kokeilee mitä näyttää... Ku ei tiedä onko miloin viimeksi nollattu vikamuisti. (nyt se siis nollaantui). Mut ei tuo Bemu Oy oikein vakuuttanu, ku ne sano, että niiden laite ei ees välttämättä näytä just sitä koodia ja muutenkin eivät kauheesti ymmärtäny noista dieseleistä... hmmm... Vien seuraavaksi jonnekki muualle! Onko kellään kokemuksia laadusta / hinnasta tuolta hyvinkäältä ( olikohan joku Muottikadulla oleva korjaamo )???
              Kiitoksia vastauksista jo tässä vaiheessa!!! Saa laittaa lisää...
              Tässä sitä kokoajan oppii uutta...
              Niin ja tuosta tyhjäkäynnistä... se on kyl iha normaali!
              MUISTA HANAA!
              Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
              NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

              Comment

              • Seiska
                Bimmer Rookie
                • Aug 2002
                • 126
                • Vantaa

                #8
                ...

                Hmm, oletko katsonut jääkö auton alle lätäkköä. Kaverin 525tdsa hyytyi paikoilleen ,kun ei huoltanut pumpun stefaa ajoissa.Vuoti , haisi ja jätti ison lätäkön joka kerta.
                Hyvinkään Auto Arola (bmw) teki 30e:llä mun auton vikakoodienluku/nollaus ja tuolla muottikadulla on asialinen palvelu , mutta eivät saaneet bagia nollattua.

                -Jani
                Team Top Alcohol
                Jetta TSI -10
                Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #9
                  tuossa jo tulikin nuo vuotopaikat elikkä suuttimien kumiletkut, tunnistinsuutin, ruiskupumppu.

                  Comment

                  • Viltzu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 111
                    • Vilppula

                    #10
                    Kävin piipahtamassa Hyvinkään Muottikadun huollossa... Palvelu vaikutti asialliselle ja huoltoajoissa ei ollut pitkää jonoa, sain huomiselle aamulle tunnin ajan, että voivat tutkia missä vikaa... Ja ens viikolle varmaan menee se huolto sitten, jos jotain isompaa löytyy. Palaan asiaan aamulla, kun tulen huollosta, että missä vikaa... Saadaan selvyys arvailuille... Toivottavasti!!!
                    MUISTA HANAA!
                    Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
                    NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

                    Comment

                    • Viltzu
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 111
                      • Vilppula

                      #11
                      Jepulista!
                      Nyt on käyty pajalla Muottikadulla Hyvinkäällä ja Palvelu oli loistavaa ja hinta oli edullinen. Vaihtoivat ne suuttimien paluuletkut. Sieltä oli vuotanut. Hintaa tuli operaatiolle 64€. Toivottasti ongelma poistuu...
                      Suuttimet kyllä pitää jossain vaiheessa tsekata, ku oli kuulemma kuulunut vitos sylinterin kohdalta erilaista saundia, että siellä saattais olla mahdollisesti suuttimessa jotai häikkää? Katsellaan...
                      Kiitos kaikille hyvistä vastauksista!!!
                      MUISTA HANAA!
                      Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
                      NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

                      Comment

                      • Viltzu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 111
                        • Vilppula

                        #12
                        Lissää ongelmia...

                        Vielä olis tämmöinen ongelma vaivana, siis juuri tässä viikon sisällä alkanut oireilee, tuon pajalla käynnin jälkeen.
                        Eli tyhjäkäynti on nyt sit alkanu temppuilee (kerran sammuikin tyhjäkäynnillä) ... mikähän olisi oikea sana kuvaamaan ongelmaa... auto "hytkyy" niin, että koko auto heiluu ja pitää vähän outoa ääntä, sekä savuttaa ehkä vähän normaalia enemmän tyhjäkäynnillä. Vähän ehkä sellainen epätasainenkin on tuo tyhjäkäynti..?
                        Ja lämpimänä starttaa ehkä vähän heikosti, siis silleen, että joutuu ihan hetken sahaamaan n.1-2 sekuntia. Aijemmin lähti mun mielestä jotenkin herkemmin käyntiin lämpimänä.
                        Oisko tuo tyhjäkäynti tsydeemi nyt sit suutin vika? Muilla kierroksilla toimii moitteetta.
                        MUISTA HANAA!
                        Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
                        NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1063
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          itteä alkais epäilyttää tuo syöttöpumppu=kallista... tarkemmin sanottuna se määränsäädin, uusi noin 900€ ja koko pumppu noin 1300€ itellä just vaihdoin pumpun ku lakkas kokonaan käymästä
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • makkari
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 41
                            • Nokia

                            #14
                            Vuotanut nelossuutin vaihdettu käytettyyn varaosaan. Ei vuoda enää. Mutta nyt palaa ruiskun merkkivalo aina välillä. Tolla lyhyellä koeajolla tallilta kotiin tuntu et pintakaasulla palais mutta tyhjäkäynnillä ja isommalla kaasulla ei pala. Missä vika vai oisko toi pitäny jotenkin ilmata? Moottori pelaa ajossa yhtä hyvin kuin ennenkin. Mitä se neulatunnistin tekee siinä suuttimessa?
                            Last edited by makkari; 11-11-2009, 07:49.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎