Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ja kolina etupäästä, vika löydetty ja korjattu (tolpat)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    e34 ja kolina etupäästä, vika löydetty ja korjattu (tolpat)

    Juu aloin kirjottelemaan nyt kun pitäis vähän ratkoa ongelmia.

    Minulla siis oli alunperin m-sport alusta tossa omassa 535 ja kyllästyin siihen traktoriluukkiin, -> ostin h&r madallusjouset nimellismadalluksella
    -40 edestä ja -10 takanta.

    toissailtana pantiin etujouset kaverinpajalla paikalleen, kasattiin varmasti oikein ja kaikki paikat kireellä. Eka iltana ei kuulunut mitään keulasta ja olin suht tyytyväinen lopputulokseen.

    MUTTA eilen sitten alkoikin kolina vänkärinpuolelta, voiko se iskari noin helposti antautua kun vähän tiputtaa nokasta?

    Tottahan mie huomasin että se vänkärin etutolppa oli suht. hengetön muttei se koskaan kolissut msport jousilla ja oli hyvä ajella.


    Nyt kysynkin teiltä, mitä tolppia tonne eteen kannattaisi laittaa?
    Koni/bilstein ei toki ole mahdottomuus jos joku liike tekee hyvän tarjouksen?
    Ehdotuksia!


    Toki tuolta saksasta ja muualta sais suhteellisen edullisesti etuiskarit jotku peruskaasut mut kestääkö ne sit ja millasetkohan ne on ajaa jos sellaset sinne pistäs.
    Last edited by Antti O; 07-12-2005, 21:03.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Ei sulla jäänyt niitä m-sportin jousia ylimääräisiksi

    t.Ville


    Originally posted by Antti O
    Juu aloin kirjottelemaan nyt kun pitäis vähän ratkoa ongelmia.

    Minulla siis oli alunperin m-sport alusta tossa omassa 535 ja kyllästyin siihen traktoriluukkiin, -> ostin h&r madallusjouset nimellismadalluksella
    -40 edestä ja -10 takanta.

    toissailtana pantiin etujouset kaverinpajalla paikalleen, kasattiin varmasti oikein ja kaikki paikat kireellä. Eka iltana ei kuulunut mitään keulasta ja olin suht tyytyväinen lopputulokseen.

    MUTTA eilen sitten alkoikin kolina vänkärinpuolelta, voiko se iskari noin helposti antautua kun vähän tiputtaa nokasta?

    Tottahan mie huomasin että se vänkärin etutolppa oli suht. hengetön muttei se koskaan kolissut msport jousilla ja oli hyvä ajella.


    Nytten kysynkin teiltä, mitä laitan eteen uusiksi iskareiksi.
    ei meinaan kiinnostais 370e+pk:ta työntää bilstein sprintteihin kun tuntuu että
    muutenki vie toi auto tota rahaa ihan tarpeeks.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      Siel neon myydään osastolla myynnissä

      Comment

      • madeiraschwarz
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 164
        • kpää

        #4
        iskarit

        jos 535 e34 sprintit saa 370e pari ni ne on kyl edulliset..
        ja suotta hyvästä autosta kannattaa huonoa olemattomilla iskareilla tehdä..
        mun oma näkemys ku on 70% alustan toimivuudesta tulee juuri vaimentimista.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          Tuo on ilmeisesti parihinta sitten, 185 euroa kpl ne ovat KL:ssä. Mutta hankinta riippuu ihan siitä mitä autolla hakee, tekeekö itselle ajoautoa vai mahdollisesti ei?
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #6
            No sekin asia on auki että kuin pitkään tota pidän, onhan toi enskeväänä vuoden ollut ja tullut laiteltua sitä kuntoon.

            Se on vaan aika siivu tilistä pistää melkein 400e etutolppiin kun tota rahaa on uponnut muutenki aika jatkuvalla syötöllä tohon kasaan.
            .
            Last edited by Antti O; 01-12-2005, 16:22.

            Comment

            • Seiska
              Bimmer Rookie
              • Aug 2002
              • 126
              • Vantaa

              #7
              iskarit

              Kateltiin kaverille alustaa ja näyttäis ainakin U.S partsista saavan weitekkiä ja KW:tä eteen 100-150e kpl.

              -Jani
              Team Top Alcohol
              Jetta TSI -10
              Ex: 730i -88,320i 2.7 -86,530 v8 -93,325i -94,750iAL -88, 316i -89, 320D -00

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #8
                ookoo.. no weitekkejä en taho, ja toi kw on bilsteininkaa melkein samassa hinnassa.

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Antti O
                  ookoo.. no weitekkejä en taho, ja toi kw on bilsteininkaa melkein samassa hinnassa.
                  Itse ostin Autotekistä... Joten sieltä utelemaan, jäsenet saapi alennustaki
                  Ja ite siis vain eteen sprintit pistin...

                  Minä en myöskään Lekan/Reinukin sanaan meinannut alkuun uskoa, et vakiokuntosen E34:n alustaa kun alkaa uusimaan, niin paaaaljon helpoimmalla pääsee kun säästää ~1500e ja pistää kaikki uusiksi yhdellä kertaa
                  Last edited by mailman; 01-12-2005, 15:57.
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    #10
                    Autotekille pistin viestiä, katsotaan mikä heidän hintansa on.

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Antti O
                      Autotekille pistin viestiä, katsotaan mikä heidän hintansa on.
                      Jos netin kautta laitoit, älä odota vastausta
                      Helpoiten toimii, kun soitat ja kysyt, tai sitten privaa tälle meidän Autotekin duunarille
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by mailman
                        Minä en myöskään Lekan/Reinukin sanaan meinannut alkuun uskoa, et vakiokuntosen E34:n alustaa kun alkaa uusimaan, niin paaaaljon helpoimmalla pääsee kun säästää ~1500e ja pistää kaikki uusiksi yhdellä kertaa
                        Totta joka sana...
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • MasaYards
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 93

                          #13
                          Itse kans vaihdoin pari kuukautta sitten Eibachin Pro Kitin ja samalla Sachs:n uudet iskarit. Mulla kävi täysin samalla lailla et eestä vänkärin puoli alko parin päivän päästä kolisemaan. Vika poistui iskarin kiinnitys holkkia kiristämällä. Ne saa kyllä olla ihan miehekkäästi kiinni.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            #14
                            Jaahas, no ainaskaan se yläpäässä oleva mutteri ei tiukempaan mene kun pulttipyssyllä, ne yläpään 13mm mutteritkin on varmasti kireällä, iskarin alapään 3 pulttia ovat kanssa tiukalla.. että mikä siellä sit on löysällä?

                            Comment

                            • Japi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 276
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Antti O
                              Jaahas, no ainaskaan se yläpäässä oleva mutteri ei tiukempaan mene kun pulttipyssyllä, ne yläpään 13mm mutteritkin on varmasti kireällä, iskarin alapään 3 pulttia ovat kanssa tiukalla.. että mikä siellä sit on löysällä?
                              Yleensä kuluneet puslat ja pallot yms. rojut antavat alkaa merkkiä itsestään iskari/jousirempan jälkeen. Näin ainakin itselläni jokaisen kotteron kanssa, johon ko. päivitys on tullut tehtyä.
                              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                              -Tuntematon
                              ex-E30 318i -87
                              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎