Noniin, kai tähän voi jo oman topikin aukaista kun (lähes) kaikkea mahdollista on kokeiltu. Eli tuorein saldo päästömittauksesta (arvot voi heittää hieman kun ei tullut lappua mukaan):
CO 0.70 / 0.55
HC ~250 / 50
CO jotain 14 pinnassa
O2 0.5 / 0.9
lambda 1.02
Tehtyä:
Lambda vaihdettu
Kokeiltu 2:lla massamittarilla
Tulpat, ilmansuodatin, öljyt
Imuilman iso haitariputki vaihdettu
Imuvuodot tarkistettu
Vikakoodit luettu -> ei mitään
Motronicin lämpöanturi vaihdettu
Imuilman lämpöanturi näyttää oikein, ainakin merkkihuollon testerissä näytti oikeita arvoja. Lisäksi sanoivat että massamittarin arvot näyttää oikeilta.
Tänään tuota putkea kaverin pajalla vahdattiin ja parit tiivisteet vaihdettiin niin parani nuo happiarvot jonninverran, ennen oli jotain 1.00/2.00. Eikai noin pieni jäännöshappi nyt enää mitään sekoita? Ainakaan ennen lambdaa ei mistään vuoda, eikä siellä muuallakaan mitään pahempaa vuotoa vaikuttanut olevan.
Takapöntössä jotain kolisi kun otettiin irti, toisaalta kateista ei mitään kilinää kuulunu. Pitääkö tässä pian syödä sanansa ja kokeilla vaihtaa nuo katalysaattorit uusiin kun tuntuu ettei muu auta? Eipä nuo tässä konkurssissa nyt enää paljon tunnu jos sinne jotku tarvikekatit vaihtaa. Tulpat vaihdoin eilen ja kaikki näyttivät ihan OK olevan, tietenkin sitä vois kokeilla vaihtaa puolia jos ne siellä pätkis. 3 kpl on alkuperäsiä vuodelta -90, 2 uusittu -00 ja yks -03. Toisaalta voisko vieläkin olla jossain ovelassa paikkaa imuvuotoa, lisäilmaluisti jumissa ja antaa liikaa ilmaa, imusarjantiiviste poikki?
CO 0.70 / 0.55
HC ~250 / 50
CO jotain 14 pinnassa
O2 0.5 / 0.9
lambda 1.02
Tehtyä:
Lambda vaihdettu
Kokeiltu 2:lla massamittarilla
Tulpat, ilmansuodatin, öljyt
Imuilman iso haitariputki vaihdettu
Imuvuodot tarkistettu
Vikakoodit luettu -> ei mitään
Motronicin lämpöanturi vaihdettu
Imuilman lämpöanturi näyttää oikein, ainakin merkkihuollon testerissä näytti oikeita arvoja. Lisäksi sanoivat että massamittarin arvot näyttää oikeilta.
Tänään tuota putkea kaverin pajalla vahdattiin ja parit tiivisteet vaihdettiin niin parani nuo happiarvot jonninverran, ennen oli jotain 1.00/2.00. Eikai noin pieni jäännöshappi nyt enää mitään sekoita? Ainakaan ennen lambdaa ei mistään vuoda, eikä siellä muuallakaan mitään pahempaa vuotoa vaikuttanut olevan.
Takapöntössä jotain kolisi kun otettiin irti, toisaalta kateista ei mitään kilinää kuulunu. Pitääkö tässä pian syödä sanansa ja kokeilla vaihtaa nuo katalysaattorit uusiin kun tuntuu ettei muu auta? Eipä nuo tässä konkurssissa nyt enää paljon tunnu jos sinne jotku tarvikekatit vaihtaa. Tulpat vaihdoin eilen ja kaikki näyttivät ihan OK olevan, tietenkin sitä vois kokeilla vaihtaa puolia jos ne siellä pätkis. 3 kpl on alkuperäsiä vuodelta -90, 2 uusittu -00 ja yks -03. Toisaalta voisko vieläkin olla jossain ovelassa paikkaa imuvuotoa, lisäilmaluisti jumissa ja antaa liikaa ilmaa, imusarjantiiviste poikki?
Comment