E34 Lämmityslaitteen puhallin? kumpi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkiz
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 321
    • Lpr

    E34 Lämmityslaitteen puhallin? kumpi?

    On ruvennut tuo lämppärin puhallin valittamaan aika kova äänisesti ja uusiminen olisi edessä. Motonetistä saisi suht edukkaasti uuden moottorin, mutta siellä on kahta tyyppiä. Omassa autossa on ilmastointi ja malli 3/93, kumpihan tuohon kävisi? Valeo vai bosch?
    Realoem näytää jopa samaa nroa sekä ilmastoituun, että ei ilmastoituun, tosin ei ilmastoituun on kahta varaosanroa. Eli onko ilmastoiduissa aina jompikumpi?
    E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

    #2
    radion takaa löytyy ehkä lämppärin merkki, siitä voi olla hyötyä katsoa se.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • mikkiz
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 321
      • Lpr

      #3
      Sieltä tosiaan voisi vihia saada. Lämppärin kennon kun aikoinaan vaihdoin, niin behr.n kenno oli. Tiedä sitten onko sillä merkitystä?
      E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by mikkiz
        On ruvennut tuo lämppärin puhallin valittamaan aika kova äänisesti ja uusiminen olisi edessä. Motonetistä saisi suht edukkaasti uuden moottorin, mutta siellä on kahta tyyppiä. Omassa autossa on ilmastointi ja malli 3/93, kumpihan tuohon kävisi? Valeo vai bosch?
        Realoem näytää jopa samaa nroa sekä ilmastoituun, että ei ilmastoituun, tosin ei ilmastoituun on kahta varaosanroa. Eli onko ilmastoiduissa aina jompikumpi?

        mulla oli bosch moottori puhaltimessa.vm88
        kai tiedät mitä kautta se puretaan?

        Comment

        • mikkiz
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 321
          • Lpr

          #5
          Tuttuun BMW-tyyliin näyttää tulipellissä olevan luukku josta löytyy. On vaan TDS.ssä paisuntasäiliö yms. romua edessä, ei viitsisi purkaa vain tarkastamisen ilosta. Boschia kyllä itsekkin hieman epäilen...
          Vuosimalleissahan voi tietysti myös olla eroa.

          Itseasiassa aikoinaan olen luukun alle kurkannutkin kun pyyhkijöiden välyksiä tutkin, mutta ei jäänyt mieleen minkämerkkinen fööni on.
          Näyttikö sun "Larmatin" puhallin tältä? http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm omassa muistin mukaan tuollainen
          Last edited by mikkiz; 05-01-2006, 11:28.
          E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

          Comment

          • mikkiz
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 321
            • Lpr

            #6
            Tulipa jumpattua puhallin esiin ja BOSCH siellä oli. Hiilet aivan loppu ja kollektorikin oikein kunnolla kulunut. Uutta tilaukseen, case closed...
            E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1355
              • Seinäjoki

              #7
              löytyipäs tästäkin vaan aihe. Eli kaverilla pitää kovaa ääntä kans lämppärin moottori. Mistä toi saadaan esiin? Konehuoneen puoleltako? Autona siis E34 520 -88
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • -JMV-
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 840
                • Etelä-Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by arska84 View Post
                löytyipäs tästäkin vaan aihe. Eli kaverilla pitää kovaa ääntä kans lämppärin moottori. Mistä toi saadaan esiin? Konehuoneen puoleltako? Autona siis E34 520 -88
                Eikös tuossa ylempänä ole linkki ohjeista
                F82 harraste

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1355
                  • Seinäjoki

                  #9
                  no niinpä näytti olevan En vaan huomannu noita kuvia ensin..
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1355
                    • Seinäjoki

                    #10
                    No niin,nyt on moottori irti ja käyty kysymässä uusia hiiliä. Väittivät merkkiliikkeessä ja tavallisessa varaosaliikkeessä että hiiliä ei pysty vaihtamaan. Kyseessä siis bosch:n moottori. Kaveri tilas sitte uuden moottorin hintaan 118€
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by arska84 View Post
                      No niin,nyt on moottori irti ja käyty kysymässä uusia hiiliä. Väittivät merkkiliikkeessä ja tavallisessa varaosaliikkeessä että hiiliä ei pysty vaihtamaan. Kyseessä siis bosch:n moottori. Kaveri tilas sitte uuden moottorin hintaan 118€
                      Tottakai ne noin sanoo jotta saavat varaosamyyntiä edistettyä. Itse vaihdoin viime syksynä Behrin puhaltimeen hiilet joiden koko on n.10x8x18mm, tuon kokoisia hiiliä ei löytynyt hyllystä joten laitoin sinne 8x8mm:n hiilet ja toimii edelleen hyvin.

                      Tuskin se Bosch on sen kummempi ja tuossa yksi tarina puhaltimenmoottorin hiilien vaihdosta.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1355
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Tottakai ne noin sanoo jotta saavat varaosamyyntiä edistettyä. Itse vaihdoin viime syksynä Behrin puhaltimeen hiilet joiden koko on n.10x8x18mm, tuon kokoisia hiiliä ei löytynyt hyllystä joten laitoin sinne 8x8mm:n hiilet ja toimii edelleen hyvin.

                        Tuskin se Bosch on sen kummempi ja tuossa yksi tarina puhaltimenmoottorin hiilien vaihdosta.
                        Juu,mutta me ei ite saatu ainakaan selville että kuinka ne hiilet saa sieltä irti kun moottoria ei saanu purettua yhtään. En kyllä ite olisi ostanu uutta moottoria,mutta eipä mua toi haittaa ku ei oo oma auto. Tänään pitäis jo uuden moottorin tulla eli se laitetaan kiinni. Jos joku tarvii vanhaa moottoria jossa on hiilet loppu niin multa voi kysellä privana.
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        Working...
                        X