Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 virrat kadonneet kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • staffan
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 6

    e34 virrat kadonneet kokonaan

    Niin ongelma on muodostunut seuraavanlaisesti:

    akku pääsi tyhjentymään muutama viikko sitten lähes kokonaan. Latauksen jälkeen toimi moitteettomasti muutaman päivän, kunnes auto sammui kesken ajon. Miten tämä on mahdollista. Viittaako mahdollisesti laturi vikaan, hiilien vaihto edessä.
    Sähkön "hajua" ilmeni yhdellä ajokerralla myöskin. Ottaako joku mahd maihin? Auto on vanha 1988! Mistä ongelmaa kannattaisi alkaa purkamaan.

    Auto toimii akun latauksen jälkeen noin päivän, jonka jälkeen sammuu kesken ajon. Ainoastaan kierroksien pitäminen 2000 - 3000 välissä pitää auton käynnissä juuri ja juuri!

    MALLI E34 -88
    boschin laturi

    kiitos!
  • jappi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 206

    #2
    No kannattaisi varmaan mitata se lataus ihan ensiksi.

    Comment

    • staffan
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 6

      #3
      lataus on mitattu. näytti ihan normaalilta.

      vai mitä sen pitäsi olla??

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        13,70 V
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • staffan
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 6

          #5
          laturi

          lataus täydessä akussa Ok.

          Miten mitataan onko laturi rikki tai ei lataa???

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by staffan
            lataus täydessä akussa Ok.

            Miten mitataan onko laturi rikki tai ei lataa???
            Siis mittasit täyteen ladatun akun lataustason?
            Käynnistä auto, laita jännitemittari akun napoihin ja lue lukema. Jos 13,7-14,2 V ilman kuormaa (ajovalot, lämppäri yms. pois päältä) ja yli 12 V isommalla kuormalla niin laturi on OK.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • staffan
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 6

              #7
              eli jos akun lataus täytenä 13,7V niin akku ok, jos alle akku ei OK?

              Pidin autoa käynnissä 15min seisonnassa ilman muuta virrankulutusta ja akun varaus tippui 1,5V!

              Vika laturissa vai akussa?

              akku ostettu 2kk sitten, tyhjentynyt muutaman kerran. Voiko vika johtua ainoastaan akusta, ettei ota latausta vastaan.

              testaan vielä uudestaan arvot!

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #8
                Originally posted by staffan
                eli jos akun lataus täytenä 13,7V niin akku ok, jos alle akku ei OK?

                Pidin autoa käynnissä 15min seisonnassa ilman muuta virrankulutusta ja akun varaus tippui 1,5V!

                Vika laturissa vai akussa?

                akku ostettu 2kk sitten, tyhjentynyt muutaman kerran. Voiko vika johtua ainoastaan akusta, ettei ota latausta vastaan.

                testaan vielä uudestaan arvot!
                Kun auto ei ole käynnissä niin akun jännite voi olla vaikka 12,2 sit ku auto on käynnissä niin lataus pitää olla aina vähintään 12 valot ja tuuletaja päällä...
                eli volttimäärän pitää AINA nousta kun starttaat auton oli valot päällä tai ei...

                Comment

                • staffan
                  Newbiemmer
                  • Jan 2006
                  • 6

                  #9
                  eli koska valot ja lämmitin päällä arvot tipahtivat huomattavasti alle 12V, niin onko sitten laturi vai akku rikki???

                  Milloin akun lataus on 13,7V? Silloin kuin auto käynnistetään?

                  Jos akku näyttää 12,7V kun se ei ole autossa kiinni!

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    #10
                    Originally posted by staffan
                    eli koska valot ja lämmitin päällä arvot tipahtivat huomattavasti alle 12V, niin onko sitten laturi vai akku rikki???

                    Milloin akun lataus on 13,7V? Silloin kuin auto käynnistetään?

                    Jos akku näyttää 12,7V kun se ei ole autossa kiinni!

                    eli koska valot ja lämmitin päällä arvot tipahtivat huomattavasti alle 12V, niin onko sitten laturi vai akku rikki??? joo, jos auton käynnissä ollessa tipahtaa "arvot" alle 12 niin silloin laturi rikki, luultavasti hiilet loppu... joku autosähköpaikka korjaa laturin jos itse otat pois ja viet sen sinne (n.60,-)

                    Milloin akun lataus on 13,7V? Silloin kuin auto käynnistetään?
                    aina kun auto käy oli sitte vaikka kaikki sähkövehkeet päällä niin jännitteen pitää olla yli 12...mielellään n.13v

                    Jos akku näyttää 12,7V kun se ei ole autossa kiinni!

                    niin mitä sitte..

                    Comment

                    • staffan
                      Newbiemmer
                      • Jan 2006
                      • 6

                      #11
                      Thanks!

                      Enköhän näillä tiedoilla saa korjattu ajokin ajokuntoon.

                      SUURKIITOS!!!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎