Nyt on kolmen päivän kulutus lukemat 14.9 ja kilsoja on tullu 100. Ajo on ollut pelkästään 50-80km/h nopeusrajoituksisen tien ajoa.
Toi maantiekulutus mua eniten kummastuttaa ja kun ottaa 120km/h lasiin niin kulutuslukemiin tulee aikamoinen hyppäys. Näyttäis tosiaan teiän muiden maantielukemia katellessa et mun autossa ei ihan kaikki oo kohdillaan.
Moottori käy ainakin korvakuulolta siististi ja tyhjäkäynti on aivan tasaista muutenkaan vedossa ei huomaa mitään nykimisiä. Kun vaihdoin tulpat niin pari tulppaa oli nokisia ja loput oli vaalean ruskeita eli kahessa sylinterissä ei oo ihan seokset vissiin oo kohdillaan. Siinä saattaa olla ehkä syy noihin kulutus lukemiin mutta se onkin sitten eri juttu mikä ton nokisuuden aiheuttaa.
Usein noissa M5:ssa, varsinkin 3,8:ssa, tuntuu olevan sellainen "vika", ettei tahdo päästä missään ajossa alle 10 litran.. eli keskikulutukset pyörii helposti siellä 13 - 15 litran tietämillä, vaikka suurin osa ajosta olisikin matka-ajoa. En tiedä sitten mikä niissä on "vikana". Mutta itse kävisin ainakin testerissä tarkastamassa, ettei lambda anturi ole pimeänä. Se kannattaisi ainakin vaihtaa joka tapauksessa uuteen ja mieluiten alkuperäiseen BMW osaan. Ei ainakaan ole haittaa, jos paikoillaan on alkuperäinen. Ja lambda vikakaan ei aina välttämättä näy testerissä.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Usein noissa M5:ssa, varsinkin 3,8:ssa, tuntuu olevan sellainen "vika", ettei tahdo päästä missään ajossa alle 10 litran.. eli keskikulutukset pyörii helposti siellä 13 - 15 litran tietämillä, vaikka suurin osa ajosta olisikin matka-ajoa. En tiedä sitten mikä niissä on "vikana". Mutta itse kävisin ainakin testerissä tarkastamassa, ettei lambda anturi ole pimeänä. Se kannattaisi ainakin vaihtaa joka tapauksessa uuteen ja mieluiten alkuperäiseen BMW osaan. Ei ainakaan ole haittaa, jos paikoillaan on alkuperäinen. Ja lambda vikakaan ei aina välttämättä näy testerissä.
koska lambda vaan kuluu(hidastuu) vanhemmiten eikä ole välttämättä rikki...
Tuossa mikä mulla oli aikoinaan tuo 535ia ajoin sillä ainoastaan talvella niin maantiekulutus 9litraa ja umpikeskustassa rundilla 16,5-18l? Tuo m5 millä ajoin aikoinani niin sen kulutus oli maantiellä karvan ehkä isompi mutta kaupungissa sama kun 535ia:lla.. Poljenta oli suht saman laista. Kulutus mittarin lukemat vajaa 0,5pienempiä maantiellä ku todellinen kulutus.
Minun mielestä ei tuo moottoriteho sitä kulutusta kokonaan kerro, välitys vaikuttaa aika paljon, ja ajotapa, ja varmaan se mikä on auton teho/painosuhde, että kuinka kevyesti se rullailee?
ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
Ajoin saksasta s38b36-koneisella kotiin n.1200km reilulla 10l/100km keskikulutuksella mutta kierroksia en antanut yli 3 krpm koska oli sisäänajo kesken. Eli mitä se nyt tekee, alle 120km/t koko matka...Eikä oikeaa jalkaa sattuneesta syystä juurikaan tullut ojenneltua.
Vähän reipas kulutushan toi on tehtaan ilmoituksiin nähden. Mutta eipä sitä kannata Isolla M:llä ajella, jos bensan hinta yövalvomisia aiheuttaa...
Kyllä M5 paljon vähemmän vie kuin 535i. Meillä oli hakureissulla keskikulutus 13,2l/100km.
Mukana paljon turhaa pyörimistä Hampurissa, damissa ja Tukholmassa. Ja baanoilla pääsi ajamaan aina joutuisia matkanopeuksia joihin M5 on suunniteltu.
Selvästi kyllä tuossa 3.8 joku vika kun noin paljon kuluttaa..
E34 535i -91 Kesällä 10,5-11,5L keskikulutus ja talvella 15-20L/100 ilman lohkolämppäriä tai webastoa. Enimmäkseen kaupunki pyörittelyä ja todella lyhyitä matkoja.
Tossa jotain suuntaa antavaa infoa jos ketää edes kiinnostaa. 8-9L/100 kesällä mökkimatkalla sain kulutuksen.
Tehdashan ilmoitti siinä esitteessä kun 3.8 kone tuli M5:seen vuonna 1992, että teho on suurempi ja kulutus on pienempi kuin 3.6:ssa. Korkeampi puristussuhde 10,5:1 vs. 10:1 ainakin pienentää polttoaineen kulutusta ja onhan siihen moottoriin tehty paljon muitakin muutoksia imupuolelle, eri männät jne. Omalle 3.8 M5:lle en ole mitannut kulutuslukemia, kun ei sillä malta ajaa tasaisesti 100 kilometriä .
No haloo? Ämm-femmas on noin kaksi kertaa normi suomimobiilia suurempi iskutilavuus, vaikkei oo ku pari pyttyä enee. Miks sä yleensäkin kyselet M-sarjan kulutuksista?
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
No haloo? Ämm-femmas on noin kaksi kertaa normi suomimobiilia suurempi iskutilavuus, vaikkei oo ku pari pyttyä enee. Miks sä yleensäkin kyselet M-sarjan kulutuksista?
///Mun mielestä ainakin oli mukava kattella että mitä muilla on samanlaiset kamppeet kuluttanu.
Itellä kulutus pyörii kesäisin siinä 12-15 litraa 3.8silla. Mun mielestä ei ole yhtään paha ku ottaa huomioon ajotyylin, vauhdikkuuden ja etenkin auton painon.
Mutta kaikki sinne menee mitä tankkiin laittaa silti. Mutta mielenkiintoista oli itellä huomata että vaikka vauhti lisääntyy niin kulutus tuppaa laskemaan. Siis tiettyyn pisteeseen asti tietysti, mutta huomaa kuitenki että autoa ei ole suunniteltu Suomen rajoituksille.
pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment