Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone Rikki...Minkä merkkiset männät e34 525tds:ssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viltzu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 111
    • Vilppula

    Kone Rikki...Minkä merkkiset männät e34 525tds:ssä?

    Eli tyhmänä kyselisin, että onko jollain tietoa minkä merkkiset männät on E34 (vm.-95) 525TDS:ssä? Multa pamahti kone ja nyt kun kone on auki niin sieltä löytyi Mahlen männät! Onko vakiona muka tuollaiset?
    Mulla lähti jostain tuntemattomasta syystä kuutos mäntä irti (siis mäntä murtui irti), samalla on särkyny kampiakseli, kiertokanki yms. Ja joutuu sylinteriputken vaihtaa, ku oli sen verran syvän naarmun tehny tuo tuho... Niin ja samalla pitää kuulemma uusia vaurioituneet: jakopäänketjut+kiristäjä, öljypumppu, öljyputki, kampiakselin laakerit ja pultit, kutos sylinterin pakoventtiili...
    Eli tuollainen perusremppa!

    Onko jollai muulla lähteny mäntä irti tiisseli padasta?
    MUISTA HANAA!
    Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
    NYKYISET: VW GOLF GTI 16V
  • Jeremias_touring
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 170
    • Kuopio

    #2
    Ootko puntaroinu tulisko hyvä kokonainen vaihtokone halvemmaks ja helpommaks kun tuo remppa?
    RWD on pop

    Comment

    • keeke
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 673
      • https://t.me/pump_upp

      #3
      tulis varmasti halvemmaks vaihtaa koko moottori toiseen....
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • petteriu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1164
        • Pori

        #4
        On noissa ainakin Nural (Nueral) mäntiä ollut. Mutta kuvauksestasi päätellen ei tuota konetta kannata rempata, tuli itse vastaava "virhe" tehtyä jokin aika sitten.

        Petteri
        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

        Comment

        • Viltzu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 111
          • Vilppula

          #5
          Kone melkeinpä pitää rempata, ku en viitsis ostaa käytettyä konetta mistä ei välttämättä tiedä joutuuko kohta tekee jotai isompaa remppaa... Ja kun auto on aika tuore hankinta, niin autokauppa korvaa ainakin puolet rempasta... (olen ollut liikkeeseen ja kuluttaja-asiamieheen yhteydessä) Onpahan sit konetta pitkäksi aikaa... Ku ei sillä ole ajettukaan "kuin" 208tkm. Särkyminen johtui ilmeisesti joskus tehdystä remontista koneessa? Ilmeisesti kun männät oli joskus vaihdettu Mahlen mukeihin, niin silloin oli mennyt jotain pieleen...?
          Nyt vielä samalla hoonataan muutkin sylinterit ja rengastetaan muutkin männät. Sit pitäis varmaan olla ihan kireä vehje vähäksi aikaa... Ku muutenkin olisi tarkoitus pitää autoa ainakin 5 vuotta. Osat saan onneksi sisäänostohintaan, kun on suhteita varaosaliikkeeseen..
          MUISTA HANAA!
          Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
          NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

          Comment

          • JanisHell
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 410

            #6
            Originally posted by Viltzu
            Kone melkeinpä pitää rempata, ku en viitsis ostaa käytettyä konetta mistä ei välttämättä tiedä joutuuko kohta tekee jotai isompaa remppaa... Ja kun auto on aika tuore hankinta, niin autokauppa korvaa ainakin puolet rempasta... (olen ollut liikkeeseen ja kuluttaja-asiamieheen yhteydessä) Onpahan sit konetta pitkäksi aikaa... Ku ei sillä ole ajettukaan "kuin" 208tkm. Särkyminen johtui ilmeisesti joskus tehdystä remontista koneessa? Ilmeisesti kun männät oli joskus vaihdettu Mahlen mukeihin, niin silloin oli mennyt jotain pieleen...?
            Nyt vielä samalla hoonataan muutkin sylinterit ja rengastetaan muutkin männät. Sit pitäis varmaan olla ihan kireä vehje vähäksi aikaa... Ku muutenkin olisi tarkoitus pitää autoa ainakin 5 vuotta. Osat saan onneksi sisäänostohintaan, kun on suhteita varaosaliikkeeseen..
            Jos sä maksat puolet tosta koneenrempasta,niin sulle se tulee maksamaan noin 2000-3000€ suunilleen.
            Ne muutkin sylinterit sitten kannattaa porauttaa ja vaihtaa kaikki männät että ei pauku uudestaan niin herkästi.
            Last edited by JanisHell; 09-01-2006, 23:36.
            325i -93 E36

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              Originally posted by JanisHell
              Jos sä maksat puolet tosta koneenrempasta,niin sulle se tulee maksamaan noin 2000-3000€ suunilleen.
              Ne muutkin sylinterit sitten kannattaa porauttaa ja vaihtaa kaikki männät että ei pauku uudestaan niin herkästi.
              Joo, valitettavasti näin on. 3000 on ehkä hiukan yläkanttiin puolesta rempasta, mutta 2000 ihan realistinen jos todella kaikki lueteltu on rikki ja vaihdettava.

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                #8
                Onko se syl. kansi muuten tarkistettu jo? Siittä tulee sitten helposti 1000-2000 lisää... Todennäköisesti ainakin ohjurit on väljät, jos siellä männissä on venttiilien kuvat...
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • sivulti
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 150
                  • Helsinki

                  #9
                  Tossa on mun taistelut vähän samankaltaisten ongelmien kanssa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9697

                  Timppa
                  E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                  Comment

                  • Viltzu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 111
                    • Vilppula

                    #10
                    Joo kansi on kyllä mun mielestä tarkistettu ja sen pitäis olla ihan kunnossa. (en iha kokoajan ole ajantasalla, ku auto on 400km päässä kotoa, isoveli hoitaa asiaa siellä, koska asuu siellä savossa) Ja ainoa venttiili mikä oli vääntynyt oli se kutos sylinterin pakoventtiili.
                    Moottori on Kuopion Koneistustekniikalla "hoidossa". Ja kyllä ne olis varmaan kertonu jos kansi olis sökö(koska pyysin että se sit tarkistetaan kans). Niin ja nuo aikaisemmin mainitsemani palikat pitäis kuulemma vaihtaa. Koneistuspajan arvio on vissii suunnilleen 3500€, koska saan siis osat halvemmalla. (normaalihintaisilla osilla olis vissiin n.4000€)
                    Sit vielä päälle koneen irroitus/asennuskulut toiselle pajalle..
                    Sylinteriputki piti ilmeisesti teettä, kun ei valmista löytynyt? (tuosta en ole ihan varma kun en siis itse asiaa paikan päällä hoida...mut muistelen että näin olis jossain vaiheessa sanottu?)
                    Seurataan tilannetta...
                    MUISTA HANAA!
                    Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
                    NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎