Kyllä tämä on ihan tiettyjen ranskis moottorien ja bemujen ongelma johon kannattaa varautua jo heinäkuun helteillä eristämällä huohotinletku tai asentamalla sinne lämmityskaapeli. Tähän ongelmaan ei ole öljyjen laadulla merkitystä ja näinä päivinä kannattaa suojaamattomin huohottmien bemuilla ajelevien pitää nenävärkki herkällä. Öljun lisääminen tai venakopan tiivisteen vaihto pakkasella ei välttämättä poista sitten itse ongelmaa jossa konetuhon vaara on kuitenkin se pahin, eikä niin tavatonkaan skenaario
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 nakkas öljyt pihalle !apua!
Collapse
X
-
mitenkäs, onko öljykato tapahtunut ajon aikana, siis silloin kun kone on jo kunnolla käyntilämmössä, tyhjäkäynnillä ikkunoita skrabatessa, siinä vaiheessa, kun kone vasta lämpiää ja ajetaan ensimmäisiä kilometrejä vai mikä? auttaako tohon, jos käyttelee niin kauan, että pannu on lämmin (kestää kyllä aikansa jos pakkasta on 27 astetta).
alkaa kauhistuttaa ajatus, että perheessä on kaksi saksasta raahattua M50-koneista, eikä kummastakaan ole tullu mieleen tarkistaa huohotinta...Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
No meillä kävi näin:
Yöllä auto oli roikassa pari tuntia ennen kuin emäntä lähti sillä töihin. Pääsi OK, ei mitään ongelmia. Työpaikkansa pihassa se oli tolpassa 2 h ennen kotiinlähtöä. Se ajeli kämpille (n. 15 km) ja sanoi että haisee oudolle tuo auto. Niinhän se haisi, kun pakosarja oli öljyssä ja iloinen öljynkatku leijaili ilmassa. Öljy oli vajunut mittatikussa yläviivasta vähän yli puoleen, että ei sieltä hirveästi ollut hävinnyt mutta kuitenkin.
Uskon että huohotin oli tukkeentunut vasta kotimatkan loppupuolella, öljykato kun oli noinkin vähäinen. Peugeot kyllä työnsi viime talvena litran todella äkkiä pihalle...
-AR
Comment
-
-
No meillä kävi silleen,että auto oli n.2 tuntia roikassa,lähettiin ajamaan ja heti tuntui hajua.Ei käynyt tyhjäkäynnillä pitkään ennen ajoon lähtöä.Oli kuulemma ollu se tiiviste alkuperäinen kumitiiviste ja ois voinu tyrkätä öljyt pihalle kesäkelissäkin.Nyt on pelannut hyvin,mutta pitää kattoo vielä ne putket jotta ovat puhtaat.
Comment
-
-
itellä nakkas öljyt e34 525i m20b25 koneella vm.89 öljyt pihalle tikun kautta.
onko tässä minun koneessa kuinka helppo putsata se huohotin putki vai pitääkö paljonkin purkia ja kauanko menee noin aikaa hommaan... bemu saa seistä katoksessa niin kauan et ilma vähä lämpenee kun ei ole hallia :PMercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89
Comment
-
-
Hmmh, ihmetyttää nämä huohotin jäätymiset M50 koneissa. Tai ainakin sitten ne jutut edellis- vai oliko se viimetalvena kun BMW-huollot lähettivät bemaristeille kotiin kehotuksia tulla tarkistuttamaan huohotinputket jäätymisen varalta. Silloin kyselin asiasta täällä foorumilla ja sain vastauksia että ei tarvii M50 koneessa suojata huohotinta, ikinä ei ole jäätynyt umpeen, kunhan merkkihuollossa haluavat vaan asiakkaita.oli kuulemma ainoastaan joidenkin uudempien 4 sylinteristen ongelma, nooh ei ole kyllä vielä oma mennyt jäähän mutta täytyy nyt varmaan eristää.
Comment
-
-
Originally posted by VanquishOnko se juurikin 5 mikä tukkeutuu? Jos kerran voi tukkeutua ihan milloin vaan, niin eihän sen avaaminen millään tavalla poista perusongelmaa. Alapuoleltako toi putsataan?
Comment
-
Comment