Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 nakkas öljyt pihalle !apua!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Kyllä tämä on ihan tiettyjen ranskis moottorien ja bemujen ongelma johon kannattaa varautua jo heinäkuun helteillä eristämällä huohotinletku tai asentamalla sinne lämmityskaapeli. Tähän ongelmaan ei ole öljyjen laadulla merkitystä ja näinä päivinä kannattaa suojaamattomin huohottmien bemuilla ajelevien pitää nenävärkki herkällä. Öljun lisääminen tai venakopan tiivisteen vaihto pakkasella ei välttämättä poista sitten itse ongelmaa jossa konetuhon vaara on kuitenkin se pahin, eikä niin tavatonkaan skenaario

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #17
      joo kannattaa tosiaan eristää se huohotin letku esim jollain äänieristys matolla ja jeesusteipillä.

      ps.

      eilenkin töissä 2kpl vw koneilta putsannut kun niistä tuli öljy pihalle

      Comment

      • jc
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 60

        #18
        Joo,tänään sain auton kuntoon venakopan tiiviste paskana.Alkuperäinen tiiviste oli ollu ja ihan kappaleina irronnu.

        Comment

        • remotec
          Newbiemmer
          • Apr 2004
          • 27
          • Paltamo

          #19
          Originally posted by jc
          Joo,tänään sain auton kuntoon venakopan tiiviste paskana.Alkuperäinen tiiviste oli ollu ja ihan kappaleina irronnu.
          Jep sama homma täälläkin oli.. ei vaan vielä saanu tiivisteitä hommattua.

          Comment

          • Tapsa.k
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2676
            • Oulu

            #20
            Originally posted by larmatin
            joo kannattaa tosiaan eristää se huohotin letku esim jollain äänieristys matolla ja jeesusteipillä.

            ps.

            eilenkin töissä 2kpl vw koneilta putsannut kun niistä tuli öljy pihalle
            Uudessa letkussa on valmiina eristys
            -Official member of BTCF-Sauna Team-

            Comment

            • aryhanen
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 69

              #21
              Millainen se venttiilikopan tiiviste on? Millainen homma se on vaihtaa? Muovi koneen päältä pois, pääseekö heti käsiksi kopan ruuveihin? Eli miten kauan aikaa saan varata puuhaan?

              En ole vielä viitsinyt purkaa vehjettä, wanha diesel-Pajero kun onneksi toimii -35:ssäkin.

              -AR

              Comment

              • jc
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 60

                #22
                En osaa sanoa,en itse tehnyt remonttia.Ei tuo 30 asteen pakkanen paljo houkutellu....

                Comment

                • ankkuli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 938
                  • Hyvinkää

                  #23
                  mitenkäs, onko öljykato tapahtunut ajon aikana, siis silloin kun kone on jo kunnolla käyntilämmössä, tyhjäkäynnillä ikkunoita skrabatessa, siinä vaiheessa, kun kone vasta lämpiää ja ajetaan ensimmäisiä kilometrejä vai mikä? auttaako tohon, jos käyttelee niin kauan, että pannu on lämmin (kestää kyllä aikansa jos pakkasta on 27 astetta).

                  alkaa kauhistuttaa ajatus, että perheessä on kaksi saksasta raahattua M50-koneista, eikä kummastakaan ole tullu mieleen tarkistaa huohotinta...
                  Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                  Comment

                  • aryhanen
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 69

                    #24
                    No meillä kävi näin:

                    Yöllä auto oli roikassa pari tuntia ennen kuin emäntä lähti sillä töihin. Pääsi OK, ei mitään ongelmia. Työpaikkansa pihassa se oli tolpassa 2 h ennen kotiinlähtöä. Se ajeli kämpille (n. 15 km) ja sanoi että haisee oudolle tuo auto. Niinhän se haisi, kun pakosarja oli öljyssä ja iloinen öljynkatku leijaili ilmassa. Öljy oli vajunut mittatikussa yläviivasta vähän yli puoleen, että ei sieltä hirveästi ollut hävinnyt mutta kuitenkin.

                    Uskon että huohotin oli tukkeentunut vasta kotimatkan loppupuolella, öljykato kun oli noinkin vähäinen. Peugeot kyllä työnsi viime talvena litran todella äkkiä pihalle...

                    -AR

                    Comment

                    • jc
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 60

                      #25
                      No meillä kävi silleen,että auto oli n.2 tuntia roikassa,lähettiin ajamaan ja heti tuntui hajua.Ei käynyt tyhjäkäynnillä pitkään ennen ajoon lähtöä.Oli kuulemma ollu se tiiviste alkuperäinen kumitiiviste ja ois voinu tyrkätä öljyt pihalle kesäkelissäkin.Nyt on pelannut hyvin,mutta pitää kattoo vielä ne putket jotta ovat puhtaat.

                      Comment

                      • Oizo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 181
                        • Perkele

                        #26
                        itellä nakkas öljyt e34 525i m20b25 koneella vm.89 öljyt pihalle tikun kautta.
                        onko tässä minun koneessa kuinka helppo putsata se huohotin putki vai pitääkö paljonkin purkia ja kauanko menee noin aikaa hommaan... bemu saa seistä katoksessa niin kauan et ilma vähä lämpenee kun ei ole hallia :P
                        Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
                        Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #27
                          Hmmh, ihmetyttää nämä huohotin jäätymiset M50 koneissa. Tai ainakin sitten ne jutut edellis- vai oliko se viimetalvena kun BMW-huollot lähettivät bemaristeille kotiin kehotuksia tulla tarkistuttamaan huohotinputket jäätymisen varalta. Silloin kyselin asiasta täällä foorumilla ja sain vastauksia että ei tarvii M50 koneessa suojata huohotinta, ikinä ei ole jäätynyt umpeen, kunhan merkkihuollossa haluavat vaan asiakkaita. oli kuulemma ainoastaan joidenkin uudempien 4 sylinteristen ongelma, nooh ei ole kyllä vielä oma mennyt jäähän mutta täytyy nyt varmaan eristää.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • Tommy T
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 268

                            #28
                            525ix-92, eilen alko tulemaan venttiilikopan välistä öljyä joten eiköhän tässäkin se huohotin ole sitten jäässä...
                            Minkähänlaisia korjauksia ne siellä merkkihuollossa on näihin tehny. Ihanko vaan eristystä letkun ympäri vai mitä?
                            ix---xi

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #29
                              Originally posted by Leka
                              Onko se juurikin 5 mikä tukkeutuu? Jos kerran voi tukkeutua ihan milloin vaan, niin eihän sen avaaminen millään tavalla poista perusongelmaa. Alapuoleltako toi putsataan?

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by Vanquish
                                Onko se juurikin 5 mikä tukkeutuu? Jos kerran voi tukkeutua ihan milloin vaan, niin eihän sen avaaminen millään tavalla poista perusongelmaa. Alapuoleltako toi putsataan?
                                Toi isompi letku, eli nro 3. Tuon letkun _ei pitäisi_ jäätyä, jos sen puhdistaa, eli se öljy/vesi-mönjä pois joka paikasta. Perusvika tuossa on kai se että letkun halkaisija on niin pieni.. Ite eristin huohotinletkun putkimiesten käyttämällä solumuovieristeellä, jota käyttävät kuulema merkkiliikkeessäkin (Hartikainen, Joensuu) näihin vanhempiin, joihin ei eristettyä letkua saa "valmiina".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎