bmw 525tds farkku vm.93 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janneyliranta
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • Laihia

    bmw 525tds farkku vm.93 käynnistysongelma

    Olis sellainen ongelma, jotta kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpöisenä saa sahata ennen kuin lähtee, mistähän alkais etsimään vikaa? Pitääköhän toi hehkuttaa lämpöisenä, ei ainakaan tämä hehkuta? Olisko kellään apuja ongelmaani!
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Ootko kattellu searchilla tästä juttua. Tuo lämpimänäkäynnistys ongelma taitaa olla yleisimmin tds:ää vaivaava ongelma, joten sitä on pohdittu aika paljon eikä siihen ole mitään yksiselitteistä ratkaisua. Se saattaa johtua siirtopumpusta, paluuputkista, syöttöpumpusta ja vaikka mistä. Yks dieselhuoltaja meinas, että se johtuis noin yleensä kuluneesta syöttöpumpusta ja nestepäästä, mutta otappa siitä sitten selvää.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #3
      Originally posted by janneyliranta
      Pitääköhän toi hehkuttaa lämpöisenä, ei ainakaan tämä hehkuta? Olisko kellään apuja ongelmaani!
      Jos kone hiukankin lämmin, ei hehkutusta tapahdu.

      Petteri
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Senverran mitä ulkoo muistelen sitä keskustelua, niin aika vahvasti suunta kohdistuu venyneeseen jakoketjuun. Sitä vois kompensoida kallistamalla pumppua koneen suuntaan. "XELA" nimimerkillä oli tästä oikein mittausdataa testeristä, jossa näkyi että ajoitus heitti > jakopää remonttiin.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • kanala
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 168
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by janneyliranta
          Olis sellainen ongelma, jotta kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpöisenä saa sahata ennen kuin lähtee, mistähän alkais etsimään vikaa? Pitääköhän toi hehkuttaa lämpöisenä, ei ainakaan tämä hehkuta? Olisko kellään apuja ongelmaani!
          Pyörittääkö startti ripeesti?
          Jos on laiska, niin vaihda solenoidi. Mulla oli siinä vika ja ei meinannut lähteä millään puolilämpöisenä käyntiin.
          Nyt lähtee miltei heti kun avaimeen koskee.

          Comment

          • Happo
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 922
            • Kauhajoki

            #6
            Mulla lähtee kans käyntiin lämpösenä, heti kun vain näppää avaimesta. Se samainen dieselhuoltaja, joka tuolla aijemminkin esiintyy, meinas että ei oo nähny noin nopeasti lämpimänä käyntiin lähtevää e34 tds:ää, mutta ei myöskään noin nopeaa starttia, joten noilla voi olla yhteys.
            Ford S-Max 2.0
            Kilpuri VW Golf III VR6
            ex:

            F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

            Comment

            • sivulti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 150
              • Helsinki

              #7
              Ite aloitin ongelman poistamisen (12/95 525 tdsa 176 tkm) tankinpumpun vaihdolla, autto vähän ja poisti sammuilun ku tankis oli alle 20 l. Seuraavaksi vaihdettiin ruiskupumppu, käynnistyvyys parani hieman. Sitten kilahti kone (vena männästä läpi), hommasin kolarikärryn (171 tkm) ja vaidettiin tekniikka siitä ----> onkelma poistu (tosin välillä saa sahata, mut ei niinku vanhalla koneel).

              Timppa
              E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

              Comment

              • Viltzu
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 111
                • Vilppula

                #8
                Tuosta jakopäästä en olis niinkää varma, että siitä johtuis sahaaminen, ku itellä on nyt melkein täyden konerempan käyny kone. Johon on siis samalla myös vaihdettu jakopään ketjut ja kiristäjä... Ja lämpöisenä kyllä saa sahata pari kolme sekuntia, että lähtee tulille. Ja akkukin on just tällä viikolla vaihdettu... Toi startti vois kyl olla yks mahdollinen vaihtoehto?
                MUISTA HANAA!
                Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
                NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

                Comment

                • kanala
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 168
                  • Jämsä

                  #9
                  Solenoidin napa johon tulee akulta tuleva johto kiinnittyy oli mulla melkeen irti.
                  Aloin vääntämään mutteria irti niin koko napa pyöri mukana.
                  Kysyin j.kylän KL varaosista solenoidia, sanoivat muistaakseni hinnaksi n.110€ ja kaks viikkoo toimitusaika.
                  (mulla on Valeon startti, en tiedä mitä maksaa Boschilaiseen, jos niitä nyt noissa edes on...)
                  Menin sit startin tyyppinumeron kanssa paikalliseen liikkeeseen nimeltä Jämsän autosähköekspertti (014-715 445), siellä heppu otti luurin kouraan ja soitti johonkin.
                  Sanoi puhelun välissä että 35€ ja huomenaamuna täällä, tilataanko?
                  Juu ja heti!

                  Että ei ollut mulla iso/kallis vika. Kannattaahan toi tarkistaa...
                  Jos startti ei pyöritä riittävän ripeesti niin eihän se jaksa ilman hehkutusta käynnistyä. 525 tds:hän ei tosiaan hehkuta muutakun lämpömittarin ollessa sinisellä.
                  Startin pitää olla tosi ärhäkkä, vertaa vaikka johonkin riisikippoon, niissä on aika hätäset startit.

                  Comment

                  • janneyliranta
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 157
                    • Laihia

                    #10
                    Joo en minäkään usko tohon jakopääjuttuun, kun koneessa on sähköohjattu syöttöpumppu, mut voishan sen startin vilkasta, jos vaikka olis likainen vain, täytyy viimeistään kesällä luikata!

                    Comment

                    • bmwtds
                      Newbiemmer
                      • Sep 2005
                      • 10
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      ruiskupumppu

                      Originally posted by janneyliranta
                      Olis sellainen ongelma, jotta kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta lämpöisenä saa sahata ennen kuin lähtee, mistähän alkais etsimään vikaa? Pitääköhän toi hehkuttaa lämpöisenä, ei ainakaan tämä hehkuta? Olisko kellään apuja ongelmaani!

                      itsellä oli sama ongelma, mutta korjautin ruiskupumpun kun se vuoti ulospäin.
                      Tiivisteet oli kovettunet ja rupesivat vuotamaan.
                      Nyt lähtee hyvin käymään.

                      Comment

                      Working...
                      X