vm.94 520i touring, 230kkm
Ongelmana keulassa äänekästä kolinaa kuopissa. Ohjauksessa todella vaarallista vetelyä kiihdytyksessä ja sama moottorijarrutuksessa. Jarrutettaessa saatanallista täristystä. Normaalissa ajossa 90-120km/h tutinaa.
1. Vaidettu palat + kiekot (motonet). 300km kaikki ok jarrujen osalta ja sitten paluu arkeen. Hinta < 100€.
2. Vaidettu kiekot (biltema). Katsastus läpi ja 300km kaikki ok jarrujen osalta ja sitten paluu arkeen. Hinta < 80€.
3. Satulat/sylinterit tarkistettu, ok. Kiekot (bosch). 2000km kaikki ok jarrujen osalta ja sitten paluu arkeen. Hinta < 140€.
4. Eilen vaidettu reaktiotangot+puslat, alatukivarret+puslat, raidetangot, vakaajan kumet ees/taas, koiranluut, takakelkan isot puslat (kaikki saksalaista tavaraa). Hinta > 500€.
Nyt auto kulkee kuin kiskoilla, tutinat, kolina ja vetelyt poissa. MUTTA vanhat boschin kiekot nylkyttää. Johtuikohan kiekkojen toistuva kieroutuminen väljistä r.tangoista/t.varsista ? Voiko vika olla vielä jossain muualla, laakerit tms.? Vaihdanko taas levyt, vai onko se vain tekohengitystä ? Onko palat pakko vaihtaa samalla ?
No, sitten uusin ylläri. Pakari vuotaa ja pörisee iloisesti takapöntön liitoksesta ja itse takapöntössäkin taitaa olla reikä. Vaihdan nyt ainakin takapöntön ja liitoksen mutta samalla olisi tarjolla (uusi ja todella halavalla) keskipönttö, joka on kuitenkin -90 malliin. Taitaa siis olla M20 pönttö ja Realoem antaa saman näköiselle osalle eri numeron kuin M50 pöntölle. Käykö ristiin ?
Ja vielä lopuksi, kertokaapa miten vesipumpuilla on tapana laueta ? Varoittaako jotenkin, esim.ääntelemällä ?
Mistä voisi johtua vaimea nesteen lainehdinnan/ lotinan/ pulputuksen ääni ohjaamossa (auto käynnissä parkissa) ?
-Jp
Ongelmana keulassa äänekästä kolinaa kuopissa. Ohjauksessa todella vaarallista vetelyä kiihdytyksessä ja sama moottorijarrutuksessa. Jarrutettaessa saatanallista täristystä. Normaalissa ajossa 90-120km/h tutinaa.
1. Vaidettu palat + kiekot (motonet). 300km kaikki ok jarrujen osalta ja sitten paluu arkeen. Hinta < 100€.
2. Vaidettu kiekot (biltema). Katsastus läpi ja 300km kaikki ok jarrujen osalta ja sitten paluu arkeen. Hinta < 80€.
3. Satulat/sylinterit tarkistettu, ok. Kiekot (bosch). 2000km kaikki ok jarrujen osalta ja sitten paluu arkeen. Hinta < 140€.
4. Eilen vaidettu reaktiotangot+puslat, alatukivarret+puslat, raidetangot, vakaajan kumet ees/taas, koiranluut, takakelkan isot puslat (kaikki saksalaista tavaraa). Hinta > 500€.
Nyt auto kulkee kuin kiskoilla, tutinat, kolina ja vetelyt poissa. MUTTA vanhat boschin kiekot nylkyttää. Johtuikohan kiekkojen toistuva kieroutuminen väljistä r.tangoista/t.varsista ? Voiko vika olla vielä jossain muualla, laakerit tms.? Vaihdanko taas levyt, vai onko se vain tekohengitystä ? Onko palat pakko vaihtaa samalla ?
No, sitten uusin ylläri. Pakari vuotaa ja pörisee iloisesti takapöntön liitoksesta ja itse takapöntössäkin taitaa olla reikä. Vaihdan nyt ainakin takapöntön ja liitoksen mutta samalla olisi tarjolla (uusi ja todella halavalla) keskipönttö, joka on kuitenkin -90 malliin. Taitaa siis olla M20 pönttö ja Realoem antaa saman näköiselle osalle eri numeron kuin M50 pöntölle. Käykö ristiin ?
Ja vielä lopuksi, kertokaapa miten vesipumpuilla on tapana laueta ? Varoittaako jotenkin, esim.ääntelemällä ?
Mistä voisi johtua vaimea nesteen lainehdinnan/ lotinan/ pulputuksen ääni ohjaamossa (auto käynnissä parkissa) ?
-Jp
Comment