Announcement

Collapse
No announcement yet.

sähköpeilit E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    sähköpeilit E34

    Eli mistä kannattaa etsiä vikaa, kun sähköpeileistä ei kumpikaan liiku mihinkään ja jäässä eivät ole? Sulakkeet ok. Ovat myös sähkölämmitteiset, lämpenevät kyllä, mutta eivät liiku...Meneekö peilien s-lämmitys päälle samasta namiskasta kuin takalasin lämmitin? Näin olen kuvitellut...
  • Lajitoveri
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 54
    • Pori

    #2
    Jos kumpikaan ei toimi...niin...koitahan vaikka sitten nypätä katkaisija irti ja pelkillä johdoilla ohjailla...

    Mahdollisesti puolenvaihtonappi kenkkuilee?

    Comment

    • O.K.
      Moderator
      • Nov 2003
      • 4853
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Kiree äMMä
      Meneekö peilien s-lämmitys päälle samasta namiskasta kuin takalasin lämmitin? Näin olen kuvitellut...
      Peilien lämmitys on automaattinen. Olen kokeillut asian joskus kylmänä aamuna olemalla laittamatta lasien lämmitystä päälle ja peilit ovat sulaneet itsestään käynnistyksen jälkeen. Menee siis ulkoilman lämpötilamittauksen perusteella, mutta sen tarkempaa tietoa lämmityksen logiikasta minulla ei ole.
      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
      E34 525i

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1837
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Automaattinen on. Käyttöohjekirja ei puhu mitään lämpötiloista, kertoo lämmityksen olevan vain ajallisesti rajoitettu. Eli kun laittaa virrat päälle niin lämpiää jonkun aikaa ja sitten sammuu.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • O.K.
          Moderator
          • Nov 2003
          • 4853
          • Espoo

          #5
          Originally posted by 525iiäxä
          Käyttöohjekirja ei puhu mitään lämpötiloista, kertoo lämmityksen olevan vain ajallisesti rajoitettu. Eli kun laittaa virrat päälle niin lämpiää jonkun aikaa ja sitten sammuu.
          Itse tosiaan oletin olevan lämpötilariippuvainen, kun kesällä on aika turha lämmittää ja talvella taas olisi hyvä, jos jostakin syystä ajon aikana peiliin tuleva lumi/loska/jää sulisi pois. Mutta tällainen syteemi vaatii jo lämpötilamittauksen, joten aina käynnistyksen jälkeen tehtävä lämmitys on helpompi toteuttaa ja kun se toimii kuitenkin tarpeeksi hyvin, niin miksi tosiaan olisi laitettu lämpötilan huomioiminen mukaan...

          Ja Kiree äMMä: lämmityksellä siis ei ole mitään tekemistä sähkösäätöjen kanssa.
          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
          E34 525i

          Comment

          • Kiree äMMä
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 309
            • Jyväskylä

            #6
            Näin ajattelinkin, kun en millään pystynyt keksimään yhteyttä muuhun kuin mahdollisesti takalasinlämmitykseen ja aina on peilit lämpimät kun starttaa...
            Entäs sähkösäätö? En ole vielä katsonut suunnanvaihtokatkaisijaa, mutta mitä muita vaihtoehtoja voisi olla?

            Comment

            • ankkuli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 938
              • Hyvinkää

              #7
              peilien lämmitys säädellään laseissa kiinni olevilla bi-metallikytkimillä. kun lämpiää, niin lämpiää, eikä siihen voi itse vaikuttaa.



              tuolla askartelin oman peilin kanssa, ja topikista löytyy myös pari kytkistä. ekaks tietty kattomaan (mittaamaan!!) uudestaan sulakkeen eheys, siitä sitte säätönamiskalle mittailemaan tuleeko sähköä/meneekö läpi, ja edelleen peilille tarkistamaan tuleeko sähköä.

              peilillä on neljä johtoa, jossa yhdessä on jatkuvasti 12V, kun virta on päällä (lämmitys). se samainen muuttuu johonkin suuntaan väännellessä virrattomaksi ja jossain toisessa on 12V jne, kyl se siitä löytyy ku aikansa ihmettelee
              Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                #8
                Anteeksi vanhan topicin nosto, mutta onko noissa perus lämpöpeileissäkin tuo bi-metallikatkaisin? Eli pitäisi lämmetä automaattisesti ulkoilman lämpötilan mukaan? Peilin lasiin menee siis 2 johtoa.

                Huomasin vaan kun pesin auton ja ajoin halliin niin kuskin peili on koko ajan kuuma ja vänkärin lasi taas ei. Virrat siis kytkettynä.
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎