Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 -92 touring tuulilasi huurtuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aryhanen
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 69

    e34 525 -92 touring tuulilasi huurtuu

    Kysytäänpäs nyt tätäkin.

    Ongelmana on se, että tuulilasi huurtuu (tai ei pysy huurteettomana) kuskin puolelta. Matkustajan puolelta ei huurru. Ilmavirtaus ja lämpötila on molemmille puolille käsin kokeiltuna samanlainen, raitisilmasuodatin on vaihdettu, nesteen hajua ei tunnu sisällä ja ilman poistoaukot takana ovat auki.

    Lähinnä ihmettelen sitä, miksi se huurtuu vain toiselta puolen. Mitäpä voisin tehdä tuolle?

    -AR
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Sama vika itsellä, perin mystistä. Jäähdytinnestettä ei häviä mutta ikävän huurun vetää kuskin puolelle tuulilasiin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • an13
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 260

      #3
      Kuin myös täällä sama ongelma, esiintyy enempi kovilla pakkasilla auto täynnä jengiä. Tuntuisi että ylös puhalluksesta isompi osa ilmasta menee sivuikkunoiden pikku reijistä kuin tuulilasille. Sivujen ilman kun saisi lasille niin voisi ehkä olla parempi. Aika selkeä suunnittelumoka joka tapauksessa, olikos niin että faceliftissä oli näitä korjattukin?
      ex-535iA E34

      Comment

      • jakusa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 515
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by an13
        Aika selkeä suunnittelumoka joka tapauksessa, olikos niin että faceliftissä oli näitä korjattukin?
        Huurteenpoistoputkiston osanumero vaihtuu 9/90 ainakin 525.Uudemmissa jokatapauksessa tuulilasin suuttimista tulee tasaisesti, vanhemmissa taas suuttimien reunoilta enemmän.

        Onko tuulilasi pesty sisältä? Likainen lasi huurtuu helposti. Jos huuru tuntuu sormissa liukkaalta eikä oikein lähde pyyhkimällä niin sitten taitaa kennolta tihkua tai sitten lasi on likainen.
        -after all is said and done more is said than done-


        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Lasi on pesty ja lämmintä tulee ihan riittävästi kuskin puoleltakin, ongelmahan nimenomaan on se, että se huurtuu vain tuosta kuskin puolelta. Pyyhkiessä tuo huurre leviää lasiin (siis omassa tapauksessa), joka viittaisi jäähdytinnesteeseen, mutta mistäs se tulee kun sitä ei näytä häviävän? Sivulaseihin tai apparin puolelle tuulilasiin ei tule minkäänlaista huurua, senkin takia epäilyttää tuo vuodon mahdollisuus.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #6
            Mulla vuoti o-renkaat jonkinverran. Tuli pienet huuruläikät tuulilasiin, sivulaseihin ei mitää. Kennon suoja eristää kennon 2 eri osaan, apparin ja kuskin puolet, ja liittimet on juurikin kuskin puolella(ainakin omassa 525 on niin).
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Originally posted by jakusa
              Mulla vuoti o-renkaat jonkinverran. Tuli pienet huuruläikät tuulilasiin, sivulaseihin ei mitää. Kennon suoja eristää kennon 2 eri osaan, apparin ja kuskin puolet, ja liittimet on juurikin kuskin puolella(ainakin omassa 525 on niin).
              Kuinka hankalat ne o-renkaat on vaihtaa?
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • jakusa
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 515
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by bemari320mies
                Kuinka hankalat ne o-renkaat on vaihtaa?
                Ihan helppo homma:

                -after all is said and done more is said than done-


                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Lasi on pesty ja lämmintä tulee ihan riittävästi kuskin puoleltakin, ongelmahan nimenomaan on se, että se huurtuu vain tuosta kuskin puolelta. Pyyhkiessä tuo huurre leviää lasiin (siis omassa tapauksessa), joka viittaisi jäähdytinnesteeseen, mutta mistäs se tulee kun sitä ei näytä häviävän? Sivulaseihin tai apparin puolelle tuulilasiin ei tule minkäänlaista huurua, senkin takia epäilyttää tuo vuodon mahdollisuus.


                  Monia konsteja huurulasien puhdistukseen olen koittanut ja tullut tulokseen, että Turtlewaxin vahamainen Galss polish on parasta. http://www.turtlewax.fi/Extreme_nano_tech.html
                  Märällä pestäessä huuru ja pinttynyt lika vaan leviää paikasta toiseen, mutta tuo Glass Polish on kuin ohutta vahaa. Kuivuu valkoiseksi talkiksi ja irrottaa pois hierottaessa pinttyneen glykolin ym tehokkaasti. Tekee muoviosista valkoiset, mutta märällä rätillä sekin haitta on poistettu.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎