Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 käsijarru- ja takajarruremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eskoasko
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 51

    e34 käsijarru- ja takajarruremppa

    elikkäs katastusta pukkaa päälle ja jarrut ois saatava kuntoon.

    takajarru
    oikeanpuolen jarrusylinteri jää painamaan paloja kokoajan levyyn kiinni, jotenka otin renkaan irti ja katsoin mikä mättää. sylinteri suojakumihaitari on irti reunastaan, ja sylinteriin on mennyt kakkaa.
    CRC:tä olen yrittänyt sinne tunkea, mutta ei lähde luistamaan.
    Minkälainen remppa tehdä tuo kumin uusiminen ja sylinterin putsailu?

    käsijarru
    ryhdyin vaijereita vaihtamaan, ja kun vanhoja otin irti, niin vaijerin suojakumin päässä olevat metalliholkit jäivät renkaan puolen päihin jumiin. tovin yritin hakata niitä irti, mutta eivät lähteneet. Mikä näiden irroitukseen avuksi?
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by eskoasko
    elikkäs katastusta pukkaa päälle ja jarrut ois saatava kuntoon.

    takajarru
    oikeanpuolen jarrusylinteri jää painamaan paloja kokoajan levyyn kiinni, jotenka otin renkaan irti ja katsoin mikä mättää. sylinteri suojakumihaitari on irti reunastaan, ja sylinteriin on mennyt kakkaa.
    CRC:tä olen yrittänyt sinne tunkea, mutta ei lähde luistamaan.
    Minkälainen remppa tehdä tuo kumin uusiminen ja sylinterin putsailu?


    ei paha nakki putsata se kunnolla ja uusia kumit, pakko sun se on tehdäkkin meinaan crc ynm. muut öljyäpitoiset aineet on myrkkyä jarrukumeille, ainoastaan oikeata kumi rasvaa saa käyttää.

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Rorkeasti vaan ne satulat irti. Hommassa ei periaatteessa ole mitään vaikeaa, ainoa ongelma on se, että pultit on tuolla osastolla usein varsin ruosteessa ja niitä aukoessa saattaa kannat mennä pyöreiksi ja sitten alkaa se taistelu, että miten saa irti.

      Toinen mihin kannattaa varautua, on se että ne pultit on todella kireällä kun ovat jumahtaneet kiinni. Mulla oli vaikeuksia saada reilun puolimetrisen jatkovarren kanssa omiani irti, enkä mä ole mikään kukkakeppi. Varaa siis kunnollinen jatkovarsi ennen kuin menet hikoilemaan sinne.

      Itse satulan puhdistus ja kumien uusiminen menee sitten kuin itsestään kun saat sen käteesi.
      E39 520iA -02

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Ne vaijereiden holkit on sitten vähän kinkkisempi juttu, voipi olla että ainoa vaihtoehto on katkaista vaijerit ja sitten porata nuo holkit pois, mutta tuohan ei ole ongelma jos kerran olet uusimassa vaijereita.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • eskoasko
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 51

          #5
          kerpele menin hävittämään takajarrusta sen toisen "liukupultin" (se jonka varassa jarrupalat keskittyy), mikä lie oikealta nimeltään...

          paljonka lie velottaavat uutena sellaisesta?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎