e34 -laturi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BcB
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 220
    • Tampere

    e34 -laturi ongelma

    Onkohan laturi tullut tiensä päähän, kun -89 e34 525 (m20b25) temppuilee seuraavasti:
    - latausjännite on ok n.14 volttia kun auton käynnistää
    - mutta laskee muutamassa minuutissa 12 volttiin
    - silloin mm. vilauttaa abs valoa ja puhallin laskee hetkeksi tehoja alemmas ja sen jälkeen ei ilmeisesti enää lataa ollenkaan, vaan mennään eteenpäin max. 20km, kunnes akku on tyhjä??

    Vai voisiko joku muu aiheuttaa sen , ettei laturista tule latinkia? tää ongelma iski tossa kovilla pakkasilla yhtäkkiä..

    Ja mistähän Tampereelta kannattaisi uutta laturia hakea vai osaako noita joku oikein korjatakin? Sopiikohan toi Motonetin tarjoama malli, vaikka on tarkoitettu vm. -92-> M50-koneiselle?
    Näillä mennään...

    530d e60 sedan

    Ex:
    320 e30 Imola Red Coupe
    525i e34 Luxorbeige Sedan
    535i e34 Shadowline Sedan
    328i e36 Touring M-Sport
    535 e39 sedan V8- manual
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    no ennenkuin alat osteleen uutta laturia niin tarkasta että se laturin maadoitus on kunnossa eikä siinä ole kosketus häikää (kova pakkanen = metalli supistuu +tärinä --> kosketus pätkii ?? ),samoin tarkasta että akun kengät on KUNNOLLA kiinni .ettei tarvi jäljestäpäin todeta että nyt on käsissä uusi laturi mutta ei vörki edelläänkään....

    Comment

    • BcB
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 220
      • Tampere

      #3
      Joo, tarkastelen noi akun kiinnitykset vielä uudelleen, vaikei niissä sanomista pitäis ollakaan.. Akku on uusi ja se ei siis tyhjene, jos autoa ei käytä..

      Sen laturin maadoituksen yritän tarkistaa myös.. (eihän siihen kai enempää kuin 2 johtoa pitäisi tulla?)

      Tuota lähinnä ihmettelen, että se aluksi tuntuisi lataavan hetken ihan ok..
      (ja siitä vähenee, vaikkei kytke mitään uusia laitteita päälle?)
      Last edited by BcB; 13-02-2006, 20:22.
      Näillä mennään...

      530d e60 sedan

      Ex:
      320 e30 Imola Red Coupe
      525i e34 Luxorbeige Sedan
      535i e34 Shadowline Sedan
      328i e36 Touring M-Sport
      535 e39 sedan V8- manual

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by BcB
        Joo, tarkastelen noi akun kiinnitykset vielä uudelleen, vaikei niissä sanomista pitäis ollakaan.. Akku on uusi ja se ei siis tyhjene, jos autoa ei käytä..

        Sen laturin maadoituksen yritän tarkistaa myös.. (eihän siihen kai enempää kuin 2 johtoa pitäisi tulla?)

        Tuota lähinnä ihmettelen, että se aluksi tuntuisi lataavan hetken ihan ok..
        (ja siitä vähenee, vaikkei kytke mitään uusia laitteita päälle?)

        kannattaa nyt kuitenkin enne uuden laturin hommaamista katsoa hiilien kunto, kax ruuvia auki ja jännitesäädin irti, tinaa uudet hiile ja taas baana. hinta ite tehtynä noin 10€

        Comment

        • 525tds
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 491
          • Leppäkoski

          #5
          luultavasti siellä on hiilet lopuillaan!
          "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

          Comment

          • ankkuli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 938
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by larmatin
            kannattaa nyt kuitenkin enne uuden laturin hommaamista katsoa hiilien kunto, kax ruuvia auki ja jännitesäädin irti, tinaa uudet hiile ja taas baana. hinta ite tehtynä noin 10€
            uus lataussäädin inklusive hiilet makso paikallisessa varaosaputkassa 14€, joten sen tinaamisen kanssaki voi olla niin ja näin. voihan lataussäätimessäki olla häikkää.

            uudet hiilet ja liitäntöjen/maadotuksen tarkastus nyt alkuun
            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1122
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by larmatin
              kannattaa nyt kuitenkin enne uuden laturin hommaamista katsoa hiilien kunto, kax ruuvia auki ja jännitesäädin irti, tinaa uudet hiile ja taas baana. hinta ite tehtynä noin 10€
              Tai ostaa koko lataussäätimen hiilineen sillä kympillä, sillä ainakin irtosi Kajaanilaisesta liikkeestä..
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • BcB
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 220
                • Tampere

                #8
                Jees, kiitos näistä! Jos oire kerran noihin hiiliin viittaa, niin aamulla ostoksille ja uusi säädin + hiilet kehiin..
                Näillä mennään...

                530d e60 sedan

                Ex:
                320 e30 Imola Red Coupe
                525i e34 Luxorbeige Sedan
                535i e34 Shadowline Sedan
                328i e36 Touring M-Sport
                535 e39 sedan V8- manual

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4339
                  • Turku

                  #9
                  Kun vaihdoin uuden säädinpaketin omaani, niin pyöristin kevyesti niitä uusien hiilien reunoja vastaamaan vanhoja hiiliä.
                  Tämä siitä syystä, koska ne liukurenkaat oli jonkin verran kuluneet ja ajattelin että tuolla viilauksella hiilet saa heti paremman kontaktin liukurenkaista, kuin että hiilet ottaa kiinni pelkillä kulmillaan.
                  Ota tosta nyt selvää.

                  Comment

                  • kai k
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 63
                    • Nurmes

                    #10
                    Originally posted by larmatin
                    kannattaa nyt kuitenkin enne uuden laturin hommaamista katsoa hiilien kunto, kax ruuvia auki ja jännitesäädin irti, tinaa uudet hiile ja taas baana. hinta ite tehtynä noin 10€
                    samalla hintaa saa uuden jänitteen säätimen jossa on uudet hiilet kiinni.

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4339
                      • Turku

                      #11
                      Kannattaa muuten sitten ottaa laturin kyljestä ne Boschin(?) omat numerot paperille ja mennä niiden kanssa liikkeeseen, niin saa varmimmin oikeanlaiset osat. Motonetiin en uskaltaisi mennä ilman mallia, sen verran sekavilta ne säätimien tiedot kuulosti tuohon mun autoon.

                      Comment

                      Working...
                      X