Hei! Oisko jollain täällä suomessa kokemusta/tietoa perävälitysten muutostöistä Bemuihin?
Eräs kaveri www.bimmer.info -sivustolla kehui vaihdattaneensa omaan -95 E34 540:seensä 3,46:1 välityksen tehtaan 2,93:1 tilalle ja tuli kuulemma halvalla huomattavasti lisää kulkupuolta Kulkeehan toi vakionakin, mutta ainahan sitä puolta voisi olla lisääkin... Nykyisellään 80km/h vauhdissa kuutonen silmässä on taulussa hädin tuskin 1500 rpm, ja 2000 rpm raja menee n. 110:ssä rikki. Hiljaista ja taloudellista menoa toki. Luukutettaessa kolonen riittää noin 160 mittarivauhtiin ja nelonen 210:iin. Vois ne kai hiukan tiheämmässäkin olla ja silti käytettävyys säilyä...
Mitenköhän kallista ja hankalaa ratasten vaihto voisi tohon malliin olla? Olisko vaihdettava koko perä? Ovat sen verran hintavaa kamaa että kannattaa varmaan perän vaihdot unohtaa.
Muuten varmaan minimaalista tehonnousua saatavissa chipillä ja putkistoilla.
Tai sitten reilummin jollain remmiahtimella, mikä taas on sitten jo sikakallista...
Kiitoksia jo etukäteen jos jaatte kokemuksianne.
Ei riemulla rajaa..
Eräs kaveri www.bimmer.info -sivustolla kehui vaihdattaneensa omaan -95 E34 540:seensä 3,46:1 välityksen tehtaan 2,93:1 tilalle ja tuli kuulemma halvalla huomattavasti lisää kulkupuolta Kulkeehan toi vakionakin, mutta ainahan sitä puolta voisi olla lisääkin... Nykyisellään 80km/h vauhdissa kuutonen silmässä on taulussa hädin tuskin 1500 rpm, ja 2000 rpm raja menee n. 110:ssä rikki. Hiljaista ja taloudellista menoa toki. Luukutettaessa kolonen riittää noin 160 mittarivauhtiin ja nelonen 210:iin. Vois ne kai hiukan tiheämmässäkin olla ja silti käytettävyys säilyä...
Mitenköhän kallista ja hankalaa ratasten vaihto voisi tohon malliin olla? Olisko vaihdettava koko perä? Ovat sen verran hintavaa kamaa että kannattaa varmaan perän vaihdot unohtaa.
Muuten varmaan minimaalista tehonnousua saatavissa chipillä ja putkistoilla.
Tai sitten reilummin jollain remmiahtimella, mikä taas on sitten jo sikakallista...
Kiitoksia jo etukäteen jos jaatte kokemuksianne.
Ei riemulla rajaa..
Comment