Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perävälityksen vaihto -95 E34 540 6v manuaaliin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wigelius
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 4

    Perävälityksen vaihto -95 E34 540 6v manuaaliin

    Hei! Oisko jollain täällä suomessa kokemusta/tietoa perävälitysten muutostöistä Bemuihin?

    Eräs kaveri www.bimmer.info -sivustolla kehui vaihdattaneensa omaan -95 E34 540:seensä 3,46:1 välityksen tehtaan 2,93:1 tilalle ja tuli kuulemma halvalla huomattavasti lisää kulkupuolta Kulkeehan toi vakionakin, mutta ainahan sitä puolta voisi olla lisääkin... Nykyisellään 80km/h vauhdissa kuutonen silmässä on taulussa hädin tuskin 1500 rpm, ja 2000 rpm raja menee n. 110:ssä rikki. Hiljaista ja taloudellista menoa toki. Luukutettaessa kolonen riittää noin 160 mittarivauhtiin ja nelonen 210:iin. Vois ne kai hiukan tiheämmässäkin olla ja silti käytettävyys säilyä...

    Mitenköhän kallista ja hankalaa ratasten vaihto voisi tohon malliin olla? Olisko vaihdettava koko perä? Ovat sen verran hintavaa kamaa että kannattaa varmaan perän vaihdot unohtaa.

    Muuten varmaan minimaalista tehonnousua saatavissa chipillä ja putkistoilla.
    Tai sitten reilummin jollain remmiahtimella, mikä taas on sitten jo sikakallista...

    Kiitoksia jo etukäteen jos jaatte kokemuksianne.

    Ei riemulla rajaa..
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Varmasti Suomen nopeuksilla järkevääkin, polttomoottori nääs toimii pienillä osatehoilla huonommalla hyötysuhteella kuin vähän isommilla kierroksilla. Ei välttämättä lisää paljon kulutusta.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • ankkuli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 938
      • Hyvinkää

      #3
      tietääkseni noihin periin ei merkkiliikkeestä saa irto-osia. uusi kokonainen murikka maksaa ~2k€, käytetyt 3-800€ riippuen siitä, paljonko ajettu, onko lukko, mikä välitys jne.

      sinänsä, vaihteisto- ja perätöihin perehtynyt asentaja vaihtaa rattaat varmaan tunnissa-parissa irtoperään. irrotustyö sitte päälle...?
      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

      Comment

      • morko86
        BTCF Member
        • May 2004
        • 13

        #4
        laita e34 m5 perä on lukko ja sopii heittämällä paikalle ja ei maksa maltaita.
        kaverini teki niin ja kiihtyvyys parani ja bensan kulutus nousi 1-2 L/100km

        Comment

        • despe540
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 155
          • Tampere

          #5
          Originally posted by morko86
          laita e34 m5 perä on lukko ja sopii heittämällä paikalle ja ei maksa maltaita.
          kaverini teki niin ja kiihtyvyys parani ja bensan kulutus nousi 1-2 L/100km
          Siis meni vai. Ainaki vetarit se on koutunu vaihtaa ja sit ne laipat mihin ne renkaan päässä tulee kiinni. Nääs M5 vetarit on 8 ja 540 6. mulla ainakin oli.
          525d - 08 M-sport

          ex:525d - 05
          ex:320d -04
          ex:540i -93

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎