Ei alkuperäiskieltä saa mennä vaihtamaan, ainakaan mihinkään liittoutuneiden kieleen... Mutta oikeesti, aikas tyhmä täytyy olla, jos nuo muutamat Saksan sanat ei mene jakeluun!
Minä ainakin olen sen verran tyhmä että tuo käskytyskieli tuottaa ongelmia ja vaihdan mieluummin tieteen kieleen..
elikkä, eilen ajelin moottoritiellä hieman reilumpaa vauhtia erään M3 kanssa, vauhtia oli sitten kertynyt jonkun verran ja m3 ajeli edessäni ja eiköhän sieltä lentänyt kivi tai joku,,, taikka sitten ei lentänyt mitään mutta ääni kuului kuin kivi olisi osunut keulaan,, no, eipä mitään ajelin kotia kohti n.20km, ja kotipihassa huomasin että konepellin alta nousee höyryä, konepelli auki ja koneen etuosa joka puolelta jäähdytin nesteen peitossa, sitten n.3s auton sammuttamisen jälkeen rupes loriseen, auto tiputti kaikki jäähdytin nesteet öljypohjan kohdalta :( tänä aamuna huomasin että propellin jokaisesta siivestä on haljennut palanen!!!! :/ niin ja auto ei keittänyt ja kävi normaalisti. niin ja sitten vielä n. 15km ennen kotia kun kiihdytin risteyksestä niin siinä 4000rpm kohdilla rupes kuulumaan semmonen laturinhihnan vinkumisääni. (laturi oli aivan märkä ku konepellin kotona avasin) onko jollain käyny vastaavaa?? konehuoneen yläpuolelta katsottuna ei ainakaan näy mitään mihin propelli olisi osunut, mutta tosiaan jokainen siipi on halki :(
Lonkalta voisin veikkailla että, kivi/nasta tms lentänyt syylärin läpi->vuoto->ilmavirta edestäpäin->jääd.neste painuu taakse päin->tuulettimen/"propelin" siiville->tuuletin/"propeli" pyörii->jääd.neste painuu keskipakovoiman johdosta tuulettimen/"propelin" lapojen päähän, siksi ovat päästä märät.
Neste valuu paikalla ollessa suoraan alas (maanvetovoima)->pohjapanssarille->pohjapanssarista maahan.
Ihmetyttää kyllä ettei keittänyt. Voisko olla että veden pinta olisi laskenut alle anturin, mittari näyttänyt silti normaalia? -Viisaammat tietäköön.
Laturinhihna vaihtoon ja kunnon putsaus hihnapyörille.
Ja aja seuraavaks sen M3:n edellä ni ei tarvii ihmetellä.
No niin, vaihda syyläri ja flekti, sen jälkeen uudet nesteet sisälle, ilmaus ja kovaa ajoa, toki syylärin asennuksen aikana tarkistat kaikki letkut niinkuin itsestäänselvyytenä, eikö? . Laturia ei tarvitse kuivatella...
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
okei, nyt toi ajotietokone sanoo vielä että oeldruck sensor, mitäs se tarkoittaa?
Mitä kieltä toi on, hollantia vai? Mutta oma arvaus olisi öljynpaine alhainen tai ö-paineanturivika vika. Olisiko tuossa hässäkässä voinut irrota piuhat? Toivottavasti näin....
Niin eihän se tosiaan alhaisesta paineesta taida varoittaa, jos ei kerta kojetaulussa kannu vilku.
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
ö-paineanturi--> ei sano mitään helppo vaihtaa/kattoo onko johto irti? mis päin sijaitsee? ja hitto soikoon en saanu vaihdettua tota kieltä, mites se ny tehään?
ö-paineanturi--> ei sano mitään helppo vaihtaa/kattoo onko johto irti? mis päin sijaitsee? ja hitto soikoon en saanu vaihdettua tota kieltä, mites se ny tehään?
Molempiin löytyy vastaus E34 FAQ:sta. Öljynpaineanturin sijainti löytyy ETM:stä kohdasta: Component location chart tai/ja component location views.
ö-paineanturi--> ei sano mitään helppo vaihtaa/kattoo onko johto irti? mis päin sijaitsee? ja hitto soikoon en saanu vaihdettua tota kieltä, mites se ny tehään?
Öljynpaineanturi. Eikö olisi varmin viedä auto korjaamolle, kun et näytä itse ymmärtävät autoista niin paljoa, että kannattaisi alkaa korjaamaan.
Kielen saat vaihdettua muistaakseni näin:
1. Paina pohjaan mittariston etulevyssä oleva oikeanpuoleinen nappi
2. Käännä virta-avaimesta virrat päälle
3. Odota niin kauan, että näytössä on mieleisesi kieli
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
kiitti juhis, nyt onnistui toi kielen vaihtaminen joo kai se on pakko sinne viedä tänään kokeilin laittaa vettä sisään niin kaikki valuu suoraa pois sieltä jostain propellin juurelta! vedän itteni narun jatkoks jos on lohkos rööri
sulla on vesipumppu rikki siitä,ittellä meni -91 325:sta ensin oli ihan normiajoo ja sit hieman reippaampaa ja pysähdyin vartiksi kahville ja kun menin takas autolle nii katoin että joku vitun piski kussu renkaaseen mut se olikin jäähytin nestettä,no ei muuta ku tutkimaan ja vika löyty pumpusta.se on sieltä pumpun takaa/sisältä tullu tiiviste pihalle ei näy päälle päin ja ei oo mitään klappia, mutta neste tulee roitonaan läpi.
Comment