Originally posted by csimann
e34 m5 ihmeellinen tapaus
Collapse
X
-
Lonkalta voisin veikkailla että, kivi/nasta tms lentänyt syylärin läpi->vuoto->ilmavirta edestäpäin->jääd.neste painuu taakse päin->tuulettimen/"propelin" siiville->tuuletin/"propeli" pyörii->jääd.neste painuu keskipakovoiman johdosta tuulettimen/"propelin" lapojen päähän, siksi ovat päästä märät.Originally posted by joomaelikkä, eilen ajelin moottoritiellä hieman reilumpaa vauhtia erään M3 kanssa, vauhtia oli sitten kertynyt jonkun verran ja m3 ajeli edessäni ja eiköhän sieltä lentänyt kivi tai joku,,, taikka sitten ei lentänyt mitään
mutta ääni kuului kuin kivi olisi osunut keulaan,, no, eipä mitään ajelin kotia kohti n.20km, ja kotipihassa huomasin että konepellin alta nousee höyryä, konepelli auki ja koneen etuosa joka puolelta jäähdytin nesteen peitossa, sitten n.3s auton sammuttamisen jälkeen rupes loriseen, auto tiputti kaikki jäähdytin nesteet öljypohjan kohdalta :( tänä aamuna huomasin että propellin jokaisesta siivestä on haljennut palanen!!!! :/ niin ja auto ei keittänyt ja kävi normaalisti. niin ja sitten vielä n. 15km ennen kotia kun kiihdytin risteyksestä niin siinä 4000rpm kohdilla rupes kuulumaan semmonen laturinhihnan vinkumisääni. (laturi oli aivan märkä ku konepellin kotona avasin) onko jollain käyny vastaavaa?? konehuoneen yläpuolelta katsottuna ei ainakaan näy mitään mihin propelli olisi osunut, mutta tosiaan jokainen siipi on halki :(
Neste valuu paikalla ollessa suoraan alas (maanvetovoima)->pohjapanssarille->pohjapanssarista maahan.
Ihmetyttää kyllä ettei keittänyt. Voisko olla että veden pinta olisi laskenut alle anturin, mittari näyttänyt silti normaalia? -Viisaammat tietäköön.
Laturinhihna vaihtoon ja kunnon putsaus hihnapyörille.
Ja aja seuraavaks sen M3:n edellä ni ei tarvii ihmetellä.- Trying is the first step towards Failure -
Comment
-
No niin, vaihda syyläri ja flekti, sen jälkeen uudet nesteet sisälle, ilmaus ja kovaa ajoa, toki syylärin asennuksen aikana tarkistat kaikki letkut niinkuin itsestäänselvyytenä, eikö? . Laturia ei tarvitse kuivatella...
Comment
-
Mitä kieltä toi on, hollantia vai? Mutta oma arvaus olisi öljynpaine alhainen tai ö-paineanturivika vika. Olisiko tuossa hässäkässä voinut irrota piuhat? Toivottavasti näin....Originally posted by joomaokei, nyt toi ajotietokone sanoo vielä että oeldruck sensor, mitäs se tarkoittaa?
Niin eihän se tosiaan alhaisesta paineesta taida varoittaa, jos ei kerta kojetaulussa kannu vilku.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
Ö-paineanturin johto irti tai anturi viallinen. Muuta nyt se OBC:n kieli Englanniksi niin ymmärrät itsekkin siitä jotain.Originally posted by joomaokei, nyt toi ajotietokone sanoo vielä että oeldruck sensor, mitäs se tarkoittaa?
Comment
-
Molempiin löytyy vastaus E34 FAQ:sta. Öljynpaineanturin sijainti löytyy ETM:stä kohdasta: Component location chart tai/ja component location views.Originally posted by joomaö-paineanturi--> ei sano mitään
helppo vaihtaa/kattoo onko johto irti? mis päin sijaitsee? ja hitto soikoon en saanu vaihdettua tota kieltä, mites se ny tehään?
Comment
-
Öljynpaineanturi. Eikö olisi varmin viedä auto korjaamolle, kun et näytä itse ymmärtävät autoista niin paljoa, että kannattaisi alkaa korjaamaan.Originally posted by joomaö-paineanturi--> ei sano mitään
helppo vaihtaa/kattoo onko johto irti? mis päin sijaitsee? ja hitto soikoon en saanu vaihdettua tota kieltä, mites se ny tehään?
Kielen saat vaihdettua muistaakseni näin:
1. Paina pohjaan mittariston etulevyssä oleva oikeanpuoleinen nappi
2. Käännä virta-avaimesta virrat päälle
3. Odota niin kauan, että näytössä on mieleisesi kieliAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
sulla on vesipumppu rikki siitä,ittellä meni -91 325:sta ensin oli ihan normiajoo ja sit hieman reippaampaa ja pysähdyin vartiksi kahville ja kun menin takas autolle nii katoin että joku vitun piski kussu renkaaseen mut se olikin jäähytin nestettä,no ei muuta ku tutkimaan ja vika löyty pumpusta.se on sieltä pumpun takaa/sisältä tullu tiiviste pihalle ei näy päälle päin ja ei oo mitään klappia, mutta neste tulee roitonaan läpi.
näin ainakin mulla.e34 M5 touring
Comment
Mutta oikeesti, aikas tyhmä täytyy olla, jos nuo muutamat Saksan sanat ei mene jakeluun! 

Comment