e34 m5 3.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 996

    e34 m5 3.8

    Mistä voisi johtua että auto röpöttää yläkierroksilla vedätettäessä, siis 4-5000 välillä siitä ylöspäin varmaan jatkaa mutta ei ole kokeiltu. Voisiko lamda vika tehdä tälläisen, koska hetkellisen kulutus mittarin mukaan kulutus heittelee n.reilulla litralla tasakaasulla ajettaessa. Välillä auto miettii liikkeelle lähdössä eli kuin tukehtuisi. Käykö M50 moottorista Lambda anturi kyseiseen autoon, vai onko niissä jotain merkittävää eroa muuta kuin hinnassa ja johdon pituudessa?
    Last edited by |parsakaali|; 22-02-2006, 18:11.
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by |parsakaali|
    Mistä voisi johtua että auto röpöttää yläkierroksilla vedätettäessä, siis 4-5000 välillä siitä ylöspäin varmaan jatkaa mutta ei ole kokeiltu. Voisiko lamda vika tehdä tälläisen, koska hetkellisen kulutus mittarin mukaan kulutus heittelee n.reilulla litralla tasakaasulla ajettaessa. Välillä auto miettii liikkeelle lähdössä eli kuin tukehtuisi. Käykö M50 moottorista Lambda anturi kyseiseen autoon, vai onko niissä jotain merkittävää eroa muuta kuin hinnassa ja johdon pituudessa?

    lambda ei tee tuota vikaa. ilmamäärä mittari voisi olla rikki. samoin bensan paineet vedätettäessä mittaisin.

    myös tulpat ja muutkin sytysjohdot voi tuota tehdä.(vai oliko siinä yksittäis puolat?)

    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #3
      massamittarissa vois olla vikaa mutta ainakin itellä tepsi kun vaihto sen massamittarilta painekoteloon tulevan ison putken- oli alhaalta kotelon juuresta vähän murtunut. sitä ei huomannu edes ennen ku otti sen pois ja katto omin käsin. ja mulla aiheutti just samanlaista vikaa vaikkakaan röpötys ei ollu pahaa.
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by |parsakaali|
        Mistä voisi johtua että auto röpöttää yläkierroksilla vedätettäessä, siis 4-5000 välillä siitä ylöspäin varmaan jatkaa mutta ei ole kokeiltu. Voisiko lamda vika tehdä tälläisen, koska hetkellisen kulutus mittarin mukaan kulutus heittelee n.reilulla litralla tasakaasulla ajettaessa. Välillä auto miettii liikkeelle lähdössä eli kuin tukehtuisi. Käykö M50 moottorista Lambda anturi kyseiseen autoon, vai onko niissä jotain merkittävää eroa muuta kuin hinnassa ja johdon pituudessa?
        Itsellä vähän samaista vikaa, kun oli ajanut pitkään lyhyitä ajoja ja ei ole antanut kenkää kunnolla. Auto ropötteli hetken juuri 4-5000 kierroksen kohdalla, mutta pieni pyrähdys moottoritiellä korjasi asian ja on toiminut sen jälkeen kyllä moitteettomasti. Nähtävästi M-moottoreilla ei saa körötellä...
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 996

          #5
          Originally posted by larmatin
          lambda ei tee tuota vikaa. ilmamäärä mittari voisi olla rikki. samoin bensan paineet vedätettäessä mittaisin.

          myös tulpat ja muutkin sytysjohdot voi tuota tehdä.(vai oliko siinä yksittäis puolat?)
          Noita itsekkin ajattelin. Mutta ainakin yksi melko hälyyttävä vika paljastu juuri tästä haitari putkesta


          Sitten aivan itse korjasin väliaikaisesti sen


          Mutta eikös lamda juuri silti aiheuta sitä hetkellisen kulutusen heittelemistä jos on rikki?

          Comment

          • Juho_P
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 313
            • p-pohjanmaa

            #6
            siinähän se

            havainnollistava kuvakin tuli..

            Originally posted by |parsakaali|
            Noita itsekkin ajattelin. Mutta ainakin yksi melko hälyyttävä vika paljastu juuri tästä haitari putkesta

            just samasta putkesta oli mullakin lähtenyt ratkeamaan mutta ei todella noin pahasti. Ja kannattaa aivan oikeasti ostaa uus putki tuohon- se ei edes ollut kallis kuten yleensä osat tuohon S38B38:siin.
            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

            Comment

            • MM-5
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 153
              • Askola

              #7
              Ostin omaan 3.8:siin ihan varmuuden vuoksi uuden haitariletkun ja se maksoi muistaakseni 32 euroa. Aika edullinen siis. Pitää purkaa muista syistä tota ilmanottopuolta, kun ei toimi se alipaineohjattu läppä siinä airboxissa. Ei tee mitään kun kääntää virrat päälle.

              Samalla tilasin ilmamassamittariin uudet verkot ja lukitusrenkaat. Ne verkotkin voi mennä huonoon kuntoon ajan kanssa, eikä maksanu kun joku 20 euroa lukitusrenkaineen. Jossain ulkomaisessa jutussa oli kuvia hajonneista ilmamassamittarin verkoista niin oli pakko laittaa tilaukseen, ettei tuu kallista remonttia kun moottori imaisee hajonneet säikeet sisäänsä.
              Pojat me ollaan hävitty tää peli...

              Comment

              • Juho_P
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 313
                • p-pohjanmaa

                #8
                itekki näin samat kuvat niistä rispaantuneista verkoista..

                aikanaan jo mietin ku kattelin omia että onkohan ne edes kuinka tärkeät?
                ei kait siitä mitään haittaakaan ois vaikka ne verkot jättäis kokonaan pois?
                pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2571
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Ilmamäärämittareista on otettu niitä verkkoja pois, ilmeisesti Boschin tuotoksissa niitä on kaksi kappalein. Nehän muodostavat jonkin verran vastusta, eräänlaisen löysän ilmalukon ja ehkä poistamisella on jotain vaikutusta alemmilla kierroksilla, kun imuvirtaus ei ole kovin voimakasta.

                  Toisaalta, ne tehty suojaamaan..
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • MM-5
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 153
                    • Askola

                    #10
                    Voihan ne verkot ottaa poiskin niin virtaukset vähän parenee. Muistaakseni virtauspenkissä oli testattukin paljon ne ahdistaa, mutta en jaksa muistaa. Ei ne verkot ole kuitenkaan se pahin tulppa ilmanottopuolella ja laitoin omaan ne takaisin.
                    Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                    Comment

                    • |parsakaali|
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 996

                      #11
                      tuota tottakai uusin putken, mutta tuo teippi kötnö-ötöstys oli vain väliaikanen. Auto lopetti röpöttämisen pienimuotoisen karstanpolton jälkeen. Ja myös lopetti nykimisen

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2571
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        Aiemmin viestiketjussa olikin tästä mainintaa, mutta vaatiiko tuo S38-kone sitten säännöllisesti "karstanpoistoa"? Pk-seudulla normaaliajo on kohtuullisen tökkivää ja kaupunkiajo epämukavaa, mutta karstoittuuko tuo S38B38 kone sitten helposti jos ei täyskaasua pääse painamaan? Entä joutokäynnin vaikutus?

                        Niin, eihän nykybensan pitäisi hirveän helposti karstaa tuottaa, mutta kyse onkin yhtälön toisesta puolesta - moottorista.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • reinuk
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 636
                          • Helsinki

                          #13
                          Karstottuu hyvinkin tuollaisessa korolla/diesel ajotyylissä. Itsellä meni ekana talvena katti tukkoon, kun ei arvannut käyttää tarpeeksi kaasua. Sen jälkeen ymmärtänyt (koneen ollessa varmasti lämmin: öljynlämpötila > 80 astetta) nojata välistä rajoittajaan.
                          Hubraum statt spoiler!

                          Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                          Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                          Comment

                          • Juho_P
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 313
                            • p-pohjanmaa

                            #14
                            Sen huomaa kyllä koneesta jos on ollu liian sievällä käytöllä. Siis sitä en tarkoita että koko ajan pitäs olla neula punaisella mutta siis että ei todellakaan tungeta sitä isointa vaihdetta päälle siinä 70-80 km/h:n vauhdissa vaikka kone vääntäiski.
                            Satasen vauhdissa aikasintaan se isoin ratas pesään ja matkavauhtihan tuppaa ämmällä olemaan siinä 140 km/h vaikka vasta likempänä pariasataahan se auto on niinku parhaimmillaan.
                            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                            Comment

                            Working...
                            X