Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540 laukeeva automaatti, totta vai tarua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    E34 540 laukeeva automaatti, totta vai tarua?

    Eli kertokaas poijaat onko nuo E34 540:n tomaattilootat kaikki pommeja, vai puhutaanko aina vaan niistä lauenneista? Täällä kun harvemmin joku aloittaa threadin jossa kertoo kuinja 540 loota pelaa hienosti. On vaan nyt tuollainen 540 haussa, tarjolla manuaalia ja tomaattia. Mieluummin automaatin ottaisin mutta jos on vaarana että kohtapuoliin on laatikkoremppa edessä niin hieman arveluttaa. Ei kai ne kaikki voi hajota, mutta mistäs sen koeajossa tietää tuleeko juuri tämä aski kestämään vai ei, eli onko jotain "varmoja" merkkejä? Näkeehän Saksassa 540:jä joissa 300tkm automaatilla. Tosin ei kerrota monennellako..Tarttis kai tällä viikkoo lähtee hakumatkalle joten kommentit enemmän kuin tervetulleita.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring
  • kamu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 182
    • Pori

    #2
    Olet varmaan täällä tutustunut tähän ns. muovikuula ongelmaan, se taitaa
    olla yleisin. N:nä päälle ja kierroksia jos valuu taaksepäin niin kuulat vaihtoon.
    Voi tehdä myös sen että kun laittaa pakin päälle ei tapahdu mitään ja kierroksia
    nostamalla menee päälle yms. Jos laatikko muuten on iskussa (mistä senkin tietää) niin toi kuula homma on helppo ja suht halpa korjata. Itse vaihdoin koko
    venttiilikoneiston korjaussarjan joka korjaa myös sen syyn miksi noi kuulat "kuluu.
    Kylmänä oli kans sellanen et "ahdisti" eteenpäin meno jonkin verran. Nämä nyt osunut omalle kohdalle. Ilmeisesti laatikon numerosta pysty päättelemään jotain
    ...010=vanha ja ...029 uudempi jossa toi kuulahomma olis parannettu jo valmistus vaiheessa... (joku joka tietää paremmin vahvistakoon tämän).
    Rempan jälkeen olen ajanut n.2500km ja toimii todella hienosti ja vaihtaa
    tarvittaessa "kiukkuisesti" ( nyt on kehuttu).

    Comment

    • jani1632
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2243
      • Etelä-pohjanmaa

      #3
      Originally posted by kamu
      Olet varmaan täällä tutustunut tähän ns. muovikuula ongelmaan, se taitaa
      olla yleisin. N:nä päälle ja kierroksia jos valuu taaksepäin niin kuulat vaihtoon.
      Voi tehdä myös sen että kun laittaa pakin päälle ei tapahdu mitään ja kierroksia
      nostamalla menee päälle yms. Jos laatikko muuten on iskussa (mistä senkin tietää) niin toi kuula homma on helppo ja suht halpa korjata. Itse vaihdoin koko
      venttiilikoneiston korjaussarjan joka korjaa myös sen syyn miksi noi kuulat "kuluu.
      Kylmänä oli kans sellanen et "ahdisti" eteenpäin meno jonkin verran. Nämä nyt osunut omalle kohdalle. Ilmeisesti laatikon numerosta pysty päättelemään jotain
      ...010=vanha ja ...029 uudempi jossa toi kuulahomma olis parannettu jo valmistus vaiheessa... (joku joka tietää paremmin vahvistakoon tämän).
      Rempan jälkeen olen ajanut n.2500km ja toimii todella hienosti ja vaihtaa
      tarvittaessa "kiukkuisesti" ( nyt on kehuttu).
      Yhtyen tähän,täysin vastaavia ongelmia ollut.korjaus kuitenkin helppo,mikäli nyt ei sitten jo ole poltettu lootaa loppuun.
      Tallin täytteet:
      E70 3.0d -09
      E34 540ia -94
      E39 520d -00
      E39 528i M-sport -00
      E60 520i -04
      E30 -86
      E61 520da -09

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Originally posted by kamu
        Olet varmaan täällä tutustunut tähän ns. muovikuula ongelmaan, se taitaa
        olla yleisin. N:nä päälle ja kierroksia jos valuu taaksepäin niin kuulat vaihtoon.
        Voi tehdä myös sen että kun laittaa pakin päälle ei tapahdu mitään ja kierroksia
        nostamalla menee päälle yms. Jos laatikko muuten on iskussa (mistä senkin tietää) niin toi kuula homma on helppo ja suht halpa korjata. Itse vaihdoin koko
        venttiilikoneiston korjaussarjan joka korjaa myös sen syyn miksi noi kuulat "kuluu.
        Kylmänä oli kans sellanen et "ahdisti" eteenpäin meno jonkin verran. Nämä nyt osunut omalle kohdalle. Ilmeisesti laatikon numerosta pysty päättelemään jotain
        ...010=vanha ja ...029 uudempi jossa toi kuulahomma olis parannettu jo valmistus vaiheessa... (joku joka tietää paremmin vahvistakoon tämän).
        Rempan jälkeen olen ajanut n.2500km ja toimii todella hienosti ja vaihtaa
        tarvittaessa "kiukkuisesti" ( nyt on kehuttu).
        Onko tietoa tarkasta ajankohdasta milloin tuo muuttui?

        EDIT: äh löyty jo, eli 10/94

        Last edited by superb; 15-06-2006, 22:15.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎