Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 -92 vie 26l/100km bensaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McCrank
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 25

    e34 535 -92 vie 26l/100km bensaa.

    mikä nyt neuvoksi auto on alkanut kuluttamaan aivan järjettömästi bensaa ihan yllättäin. auto ei vuoda bensaa maahan eikä bensa haise. myös ajotietokone näyttää kulukselle älyttömiä lukemia. bensan kulutus mittaria autossa ei enää ole koska siihen on vaihdettu m5-mittaristo joten on mahdoton tarkkailla sen lukemia.
  • hasba
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 584
    • 05900

    #2
    Tähän voi olla montakin vikaa, katit, lambda, bensansuodatin jne jne. Ensin varmaa kannattais lyödä auto testeriin jos sieltä jotain näkyisi...
    E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
    Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

    Comment

    • McCrank
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 25

      #3
      se on ollu piuhan päässä eikä siäl mitää vikakoodei ollu muussa ku airbagis

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Lambdavian voi melkeinpä poissulkea heti, nimim. vuoden rikkinäisellä ajellut. Ei tunnu hirveitä näissä vaikuttavan. Testerilläkään ei hirveitä tässä vehkeessä tee, tuolta osin m30 moottorinohjaus on vielä varsin lastenkengissä. Hetkellistä kulutusta voi seurata ajotietokoneen salavalikosta, katso ohjeet FAQ:sta.

        Käykö tyhjäkäyntiä hyvin? Onko ilmamäärämittarilta lähtevä kumiputki (ja huohottimen putki sekä pienet letkut jotka lähtevät imusarjan alta) tarkistettu murtumien varalta? Nouseeko lämmöt normaalisti? Seilaako kulutus ajettaessa tasakaasulla vaikkapa 80km/h (katso tämä sieltä ajotietokoneelta) ja paljonko sillon näyttää kulutukseksi?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • McCrank
          Newbiemmer
          • Mar 2005
          • 25

          #5
          tyhjäkäynti on tasaista ja imm-johtava putki on ehjä. letkuja imusarjan alla en oo tarkastannu pitääpä vilkasta. lämmöt nousee melko nopeasti siihen mittarin puoleen väliin ja jää siihen.

          Comment

          • NCmotorsport
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 645
            • Naantali

            #6
            Ittellä oli viime talvena sama ongelma n.25-28l satasella. vika löyty termostaatista. Paikallaan käydessä lämmöt nousi normaaliin, mutta kun ajoi hieman reippaammin lämmöt laski siihen puolesta välistä puoleen melkein siniselle näin ollen ryyppy tuli mukaan peliin. pientä röpötystä havaittavissa reippaissa kiihdytyksissä.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Kannattaa tosiaan tarkistaa se huohotinletku, itsellä oli kovettunut ja halkeillut, oli kuin kovaa muovia ja uusi alkuperäinen pehmeää kumia...

              Tsekkaappa sieltä valikoista tuo hetkellinen kulutus vielä. Sitten kokeile ajon jälkeen myös ettei mikään vanteista ole kuumennut ja haistele haiseeko jarrut, voivat jumittaa pahastikin. Ongelma voi myös olla sama kuin NCmotorsportilla, mutta toisesta syystä, esim. rikkinäinen lämpöanturi. Ruiskulla siis eri anturi kuin mittarilla.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • cojama
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1421
                • www.e30m3.fi

                #8
                Onko autossa vedot tallessa?

                Meinaan yksi bemu tässä alkoi hörppimään bensaa 15l sadalle matka-ajossa (316) ja tehot tuntuivat kadonneen entisestään, pakoputkihan se vain oli ruostunut sisältä ja mennyt tukkoon.

                Comment

                • McCrank
                  Newbiemmer
                  • Mar 2005
                  • 25

                  #9
                  tehot tuntuu olevan tallessa ja auto muutenkin pelaa kuin ennenkin paitsi kulutus on toi 26l/100 lämpötila pysyy siinä mittarin puolessa välissä niin kuin kuuluukin. jarrut ei laahaa. missä tarkemmin tämä ruiskun lämpötila anturi sijaitsee niin vois sitä vähän vilkasta. kävin juuri testilenkillä hetkellinen kulutus tasaista 80 ajettaessa 19l/100.
                  Last edited by McCrank; 02-03-2006, 17:34.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Siinä koneen etupäässä ne on, tais olla termarikopassa. Katsoitko sen hetkellisen kulutuksen jo?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Getaway81
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 133
                      • Kouvola

                      #11
                      Eiköhän noi lukemat ole talvipakkasilla melko normaaleja jos ajot on lyhyitä matkoja ja auto ilman lämmitystä.
                      Ja mitä enemmän tyhjäkäyntiä sitä suurempaa kulutusta obc näyttää 100 kilometriä kohden.
                      Itsellä tulee ajoa n. 7km päivässä kylmällä koneella ja ajotietokoneen mukaan keskikulutus 25-28l/100km.
                      Obelix

                      Exät
                      e39 523iAT -97
                      e46 316iA 1.9 -00
                      e32 750ia -91
                      e32 730ia -89
                      e38 740ia -95
                      e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
                      e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
                      e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Cell
                        Siinä koneen etupäässä ne on, tais olla termarikopassa.
                        Jep. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...99&postcount=5
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • McCrank
                          Newbiemmer
                          • Mar 2005
                          • 25

                          #13
                          termari on vaihdettu, lämmöt nous heti paremmin, mutta kulutus edelleen entisellään torstaina tulee uus ruiskunlämpötila-anturi, toivotaan parasta et siin ois vika.

                          Comment

                          • McCrank
                            Newbiemmer
                            • Mar 2005
                            • 25

                            #14
                            ruiskunlämpötila-anturi vaihdettu uuteen. vieläkin kuluttaa luvattoman paljon bensaa. mistä seuraavaksi vikaa etsimään?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎