e34 520 -> 525 onnistuuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huuhaa
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 9

    e34 520 -> 525 onnistuuko?

    Eli auto on nyt perus e34 520 -89 12v koneella. Olisi ehkä tiedossa 525 kone 24v, vuosimalli -90 kysymys kuuluu.

    Mitä muutoksia pitää tehdä että ton saisi rekisteröityä. Huhun mukaan selviäis melko pienillä operaatioilla kun ABS on tossa vanhassa ritsassa vakiona.
    Vaikuttaako asiaan mitään onko kone VANOS vai ei?
    Vai mikä olisi yleisesti kannattavin vaihtokone?

    Eli selviäisikö pelkällä koneen vaihdolla vai joutuuko tekemään suurempia, esim, laatikko, jarrut, kytkin...ym remppoja?
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Alustan osalta homma ei ole temppu eikä mikään koska sulla on ABS. Vaihdat vaan isommat satulat ja levyt mistä tahansa isompikoneisesta E34:stä tai sopivasta Touringista. Ja muistaakseni hieman paksumpaa kallistuksenvakaajaa yms tilalle. Kannattaa etsiä Zouin 525 projekti, sieltä löytyy erittäin hyvin tarvittavia muutoksia.

    Mitä koneeseen ja sähköihin tulee, niin veikkaan miltei kaiken menevän uusiksi. Luultavasti siis koko voimalinja vaihtoon, mutta tämä on vain veikkaus. Sitten noissa m50 koneissa taisi olla kranttua sen kanssa, että ostaa sellaisen paketin jossa saa vielä ajoneston ohitettua. Myöhemmissä malleissa taisi olla aika kinkkinen operaatio...
    E39 520iA -02

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Ajonesto taitaa olla ongelma m52-koneista lähtien, vm90 m50 on vielä yhtä "helppo" kuin vanhatkin koneet sen suhteen.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      Working...
      X