E34 ja ohjaustehostimen säiliön vuotavat letkut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6944
    • N/A

    E34 ja ohjaustehostimen säiliön vuotavat letkut

    Juu elikkä kun hommasin auton keväällä oli putkien ympäristö aina vähän kostea, en sitten sen tarkemmin kiinnittänyt asiaan huomiota ja ajattelin et saahan se vähän hikoilla kun ei sitä tehostimen öljyä kuiteskaan häviä säiliöstä nimeksikään, mutta mutta kappas kun tuli talvi ja kovemmat pakkaset niin sehän alko ihan suorastaan sotkemaan puol konehuonetta ja vuotamaan.

    Kuva havainnollistamaan:




    Olen senverta tutkinut että näyttäis että säiliöstä lähtevä ja tuleva letku on aika kosteanolosia yläpäästä että sieltä varmasti vähän vuotaa.
    Arveluttaa vaan napata letkut irti ja uudet klemmarit, näinköhän auttaa?
    Ja kahtelin netti etk:sta ni noi letkut on aivan törkeenhintasia uutena..

    Ideoita, vinkkejä?
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Sama juttu E28:n kanssa vuosi sitten. Ostin hydrauliikkaliikkeestä tavallista öljyletkua(~8 euroa / metri) ja kunnon klemmareita. Tehostimen säiliö imemällä mahdollisimman tyhjäksi, auton alle purua tms kun nestettä kumminkin menee yllättävän paljon lattialle kaikkien letkujen vaihdossa. E28 kohdalla tosin yhdessä putkessa metalliosa on ikävästi prässätty letkuun eli kotikonstein ei oikein voi letkua vaihtaa, onneksi se vain tihkuu. Toistaiseksi on vielä paikoillaan, taisi silläkin olla +150eur hintaa
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6944
      • N/A

      #3
      Kuulostaisi ihan sopivalta korjausidealta, varmaan ekana pitäis tehä sellain että entiset letkut irti ja ne kourassa sitten hydrauliikkakauppaan kyselemään että löytyykö sopivalla sisämitalla olevaa letkua tohon..

      Tossahan on myös toi yksi letku tollanen että sille ei kyllä kotikonstein oikein mitään taija pystyä tekemään..

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Antti O
        Kuulostaisi ihan sopivalta korjausidealta, varmaan ekana pitäis tehä sellain että entiset letkut irti ja ne kourassa sitten hydrauliikkakauppaan kyselemään että löytyykö sopivalla sisämitalla olevaa letkua tohon..
        Sen letkun sisähalkaisijanhan saa jostain metalliputkesta mitattua irroittamatta letkuja, ja halkaisija ei ole ihan niin just, venyviä kun ovat. Mullakin taitaa letkut olla 1mm isommat sisähalkaisijaltaan kun orkkikset mutta ei ne vuoda.

        Originally posted by Antti O
        Tossahan on myös toi yksi letku tollanen että sille ei kyllä kotikonstein oikein mitään taija pystyä tekemään..
        Jep, juurikin samanlainen tuo tehostimelta lähtevä. Puusilmä kun on niin ei heti huomannut
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6944
          • N/A

          #5
          Joo elikkä mittaa vaan tuosta metalliputkesta ennen tota "huullosta" ni sais suht tarkan mitan.. juu.
          Varmaan ne osaa hi-flexillä kertoa millasia klemmareita tohon ois hyvä laittaa.

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 787
            • Suodenniemi

            #6
            Itsellä sama ongelma, letkuliitokset hikoilee. Ajattelin hakea kanssa sen banjoliittimellä olevan letkun hydrauliliikkeestä. Säästää huomattavia summia. Pitääkös tuo tehostin ilmata tuon jälkeen? Eikös se mee niin että pyörät ilmaan ja auton käydessä muutamaan kertaan pyörät laidasta laitaan?
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • muuris
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by bemari320mies
              Pitääkös tuo tehostin ilmata tuon jälkeen? Eikös se mee niin että pyörät ilmaan ja auton käydessä muutamaan kertaan pyörät laidasta laitaan?
              Pitää ilmata ja juurikin kuten selostit.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6944
                • N/A

                #8
                Menikös toi banjoliitoksella oleva letku suoraan tohon tehostajan säiliöön? kun en nyt muista ulkoa.. silloha se ois ainaski aika helppo varmaan vuoto eliminoija siitä..

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 787
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Originally posted by Antti O
                  Menikös toi banjoliitoksella oleva letku suoraan tohon tehostajan säiliöön? kun en nyt muista ulkoa.. silloha se ois ainaski aika helppo varmaan vuoto eliminoija siitä..
                  Kyllä se menee. Eli se on vissiin hydrauliliikkeessä aika halpa koska vain toisessa päässä on liitin. Banjopultin ja tiivisteet ajattelin ostaa metro-autosta.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by muuris
                    E28 kohdalla tosin yhdessä putkessa metalliosa on ikävästi prässätty letkuun eli kotikonstein ei oikein voi letkua vaihtaa, onneksi se vain tihkuu.
                    Saahan tuon auki, kun rälläköi varovasti sen letkua pitävän pellin poikki(ympäri) hieman sen jälkeen kun se lähtee siitä ~10mm putkesta. Senjälkeen vetää sen prässätyn kohdan halki ja ruuvarilla vääntää sen letkun ympärillä olevan metallipalan pois (mikä on nyt poikki ja halki). Letkun sisällä pitäis olla tavallinen letkuruoto.
                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      #11
                      Minulla tihkui e34 siitä säiliön paluuletkusta muistaakseni. Ei mitenkään lorottamalla mutta kasteli kyllä konehuonetta. Korjasin sen vaan laittamalla toisen klemmarin sinne. Hyvin toiminu pari vuotta sen jälkeen.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • muuris
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 3501
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Pluto
                        Saahan tuon auki, kun rälläköi varovasti sen letkua pitävän pellin poikki(ympäri) hieman sen jälkeen kun se lähtee siitä ~10mm putkesta. Senjälkeen vetää sen prässätyn kohdan halki ja ruuvarilla vääntää sen letkun ympärillä olevan metallipalan pois (mikä on nyt poikki ja halki). Letkun sisällä pitäis olla tavallinen letkuruoto.
                        En epäillytkään ettei sitä auki sais, on arveluttanut että saako sen uuden letkun myös varmasti pitämään En vielä kehdannut tehdä sille mitään kun ei niin pahasti näyttänyt vuotavan. Varmaan tänä keväänä pitäis...
                        E30 325iX '86
                        Instagram

                        Comment

                        Working...
                        X