memebuy23buy

Virheilmoituksia E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HIPO302
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 43

    Virheilmoituksia E34

    Näyttö lyö naamalle seuraavat virheilmoitukset:
    Low beam
    Tail lights
    Brake lights
    License plate lights
    Kaikki valot palavat normaalisti.
    Kylmänä lähdettäessä virheilmoitusta ei yleensä tule, vaan vasta kun on ensimmäisen etapin ajanut, käy kaffella, ja kun puolilämpimällä autolla lähtee ajelemaan, niin alkaa kuulua blingbling.
    Mistä lähdetään herjoja purkamaan?
    Pitääkö vikamuisia jotenkin tyhjentää, vai pitääkö alkaa kuumentaa juotoskolvia?
  • cool10
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 239
    • Stadi

    #2
    Tarkista LKM-moduuli, saattaa olla murtumia juotoksissa.
    EX: 730i -89

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Tuntuu olevan E34 yleinen vika.

      Syy on ajovalon korkeudensäädössä. Vaikka ne ei ilmoitakaan vikakoodia, ja toimivat normaalisti niin ilmeisesti uudet korkeudensäätömoottorit vaihtamalla ongelma poistuu.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • HIPO302
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 43

        #4
        Miksi se herjaa takavaloista , jarruvaloista ja kilpivaloista jos korkeussäätömoottorista tulee vikaimpulssi. Korkeussäätö toimii ilman moitteen sijaa. Auto on -95

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Jaa a, siihen en osaa antaa vastausta. Sen kuitenkin tiedän, että mun entisessä autossa oli tuo sama vika, ja sain siihen biimerihuollostakin arvauksen, että "joskus tuo johtuu korkeudensäädöstä". Ja sitten kun vanha auto meni romuksi, niin hetken aikaa olin vaihtamassa toiseen samanlaiseen, ja sen auton kauppias ihan itse otti asian esille, ja selosti, että kyseinen kosla antaa turhia valohälyjä, ja he olivat selvittäneet asiaa BMW korjaamon kanssa, josta oli tullut maininta, että korkeudensäädössä oleva vika aiheuttaa noita, vaikka itse säätö pelaakin.

          Joku viisashan vois tämän nyt meille kaikille selvittää, että onko tuo todellakin noin, vai onko kyseessä vain urbaani legenda. Kovasti tuntuu ainakin kiertävän bemarihuoltoja tuo legenda.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • HIPO302
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 43

            #6
            Okei, tutkin asiaa oikein ajan kanssa. Eiköhän sieltä jotain tule esiin. Ajattelin ensin yrittää oikotietä onneen ja tiedustella foorumin kautta. Tuli taas kerran sorruttua BMW- merkkiseen autoon, E34 muodossa, ei aikaisempaa kokemusta mallista. Sinänsä OK yksilö, ihmetyttää vaan toi herjaaminen.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tuossa on tosiaan mitä todennäköisimmin syypäänä nuo ajovalojen korkeussäädöt. Tuossa threadissa asiaa puitiin joskus aikoinaan ja yksinkertaisin ratkaisu tuohon taitaa olla se että ottaa korkeusäädön moottoreilta johdot irti.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • HIPO302
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 43

                #8
                Kappas vaan. Kokeillaan tuota. Tattis. Perimmäinen syy jää askarruttamaan.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Mulla oli sama vika ja kun johdot irti moottoreilta niin ilmoittelu loppu siihen.
                  Sitä perimmäistä tietoa viasta odotellen.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • harri525ixTA
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 101

                    #10
                    Originally posted by HIPO302
                    Miksi se herjaa takavaloista , jarruvaloista ja kilpivaloista jos korkeussäätömoottorista tulee vikaimpulssi. Korkeussäätö toimii ilman moitteen sijaa. Auto on -95
                    sen takia kun ne moottoreissa on jokin valmistevika, ilm. tökkivät jotain pulsseja sähköihin mistä check control moduuli vetää random herneitä nenään.

                    munkin -95:ssa sama ongelma, sen kun vaan nykäiset ne korkeussäädön liittimet irti (ovat onneksi omat liittimensä) ja katso loppuuko pimputus. mulla tuota tuli ainoastaan pakkasella.

                    Comment

                    • harri525ixTA
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 101

                      #11
                      Originally posted by teropa
                      Jaa a, siihen en osaa antaa vastausta. Sen kuitenkin tiedän, että mun entisessä autossa oli tuo sama vika, ja sain siihen biimerihuollostakin arvauksen, että "joskus tuo johtuu korkeudensäädöstä". Ja sitten kun vanha auto meni romuksi, niin hetken aikaa olin vaihtamassa toiseen samanlaiseen, ja sen auton kauppias ihan itse otti asian esille, ja selosti, että kyseinen kosla antaa turhia valohälyjä, ja he olivat selvittäneet asiaa BMW korjaamon kanssa, josta oli tullut maininta, että korkeudensäädössä oleva vika aiheuttaa noita, vaikka itse säätö pelaakin.

                      Joku viisashan vois tämän nyt meille kaikille selvittää, että onko tuo todellakin noin, vai onko kyseessä vain urbaani legenda. Kovasti tuntuu ainakin kiertävän bemarihuoltoja tuo legenda.

                      Tero
                      niin piti sanomani että aiheesta on olemassa bemarin service bulletin (jonka olen itsekin nähnyt), joten kyseessä ei ole pelkkä urbaani legenda. se vaan toteaa että vaihdappa moottorit...

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        No kas tulipa siihenkin sitten selvyys. Oma kiesinikin oli -95, ja nollan alapuolella (varsinkin kostealla kelillä) pingpongping-konsertti oli aina päällä.

                        TOSIN täytyy samaan hengenvetoon todeta, että Oulun stokka-auto sanoi kerran, että "ei se auta vaihtaa niitä moottoreita, check-control moduuli on paskana".

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Finnbaker
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 5

                          #13
                          Onko kenelläkään kuvaa/ohjetta, missä se korkeudensäätötepseli sijaitsee?
                          Kiitos

                          Comment

                          • HIPO302
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2006
                            • 43

                            #14
                            Meitsin 525 -95 ei kylmänä herjaa ollenkaan. Vasta kun on ajanut minuutin-pari ja sammuttaa. Sitten kun uudelleen lähtee ajamaan ja painaa ekan kerran jarrua, niin alkaa pimpelipom. Ei herjaa myöskään joka kerta vaan ihan randomina. Joskus jää kolmiot palamaan ilmon jälkeen, joskus ruutu menee ihan mustaksi. Eli sekaisin kuin kukkuukello. Pitäisikö oikein korkeussäätö tiirikoida palasiksi ja katsoa mitä on syönyt.
                            Last edited by HIPO302; 10-03-2006, 18:26.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Originally posted by Finnbaker
                              Onko kenelläkään kuvaa/ohjetta, missä se korkeudensäätötepseli sijaitsee?
                              Kiitos
                              No siinähän on valoumpioiden vieressä/yhteydessä. Et voi erehtyä kun katsot. Ja jos otat pois väärän liittimen niin sitten samuu valot
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              Working...
                              X