Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 ja lämmöt nousee pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eskoasko
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 51

    e34 520 ja lämmöt nousee pakkasella

    kyseessä e34 520 -89

    20tkm sisällä vaihdettu:
    - vesipumppu (kesällä 2004)
    - viskokytkin (syksyllä 2005)
    - 88c termostaatti (kuukausi sitten)

    pakkasta -16c. ajelin tuossa äsken kaupungilla, niin liikennevaloissa jouduin pysähtymään hetkeksi, jolloin lämmöt nousi punaisen rajoille.
    kun lähdin ajamaan lämmöt laski sinne 2/4 ja 3/4 mittarilukeman väliin.

    sitten laitoin auton tunniksi parkkiin, jonka jälkeen lämmöt ei nousseet enää punaiselle vaikka ykkösellä ajoin kierrokset kovilla pieniä testipätkiä.

    mikähän lie autossa vikana?
    Last edited by eskoasko; 11-03-2006, 22:18.
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    #2
    Originally posted by eskoasko
    kyseessä e34 520 -89

    20tkm sisällä vaihdettu:
    - vesipumppu (kesällä 2004)
    - viskokytkin (syksyllä 2005)
    - 88c termostaatti (kuukausi sitten)

    pakkasta -16c. ajelin tuossa äsken kaupungilla, niin liikennevaloissa jouduin pysähtymään hetkeksi, jolloin lämmöt nousi punaisen rajoille.
    kun lähdin ajamaan lämmöt laski sinne 2/4 ja 3/4 mittarilukeman väliin.

    sitten laitoin auton tunniksi parkkiin, jonka jälkeen lämmöt ei nousseet enää punaiselle vaikka ykkösellä ajoin kierrokset kovilla pieniä testipätkiä.

    mikähän lie autossa vikana?



    aikoinaan itsellä kävi pari kertaa sama ilmiö vanhassa kiesissä, ja ilmiö johtui huonoista nesteistä, ne oli heittänyt jäähileeseen, ja vesi ei päässyt kiertämään kunnolla, huomasin vaan siitä, et lämmöt oli tapissa, mutta puhals kylmää sisään. sammutin hetkeks auton ja annoin nesteiden ja hileen rauhassa sekottua, ja johan taas pelitti...

    toisella kerralla en päässyt tarpeeks ajoissa pysähtymään, niin heitti sit pikkasen paisarista tavaraa pihalle....

    eli vois koittaa vahvistaa nesteiden pakkaskestävyyttä...
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

    Comment

    • eskoasko
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 51

      #3
      pakkaskestävyyttä nesteissä about -30c silloin kesällä 2004 ja välissä oon joutunu vähän nestettä lisäilemään. en kyllä ole mittarilla testaillu kestävyyttä.

      Comment

      • Velho
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 267
        • Tampere

        #4
        Onko jäähdytysjärjestelmä ilmattu varmasti kunnolla tuon termostaatin vaihdon jälkeen ?

        Oireet vaikuttais ihan siltä, että järjestelmässä on ilmaa kun veden kierto on pienimmillään tyhjäkäynnillä alkaa ilma tehdä tepposiaan ja kun on kierroksia niin vesi kiertää paremmin ja lämmöt pysyy kurissa.
        Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
        Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

        Comment

        • Dawg-
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 258
          • Vesanto

          #5
          mulla oli samaa vikaa 316i e36, huono seossuhde jäähtysnesteessä, niin että lämppärin kenno jäätyy sen verran että vesi ei kierrä siitä läpi vaikka koneen lämmöt on punasena, lisäsin jäähdytysnestettä ja lämmitin sisätilat sisätilanlämmittimellä niin homma toimi jälleen
          Last edited by Dawg-; 13-03-2006, 13:41.
          _____
          BMW - Fahren des Vergnügens



          e34 525ix touring -93
          ex. e36 316i -91

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Jos kerran paikallaan nostaa lämpöjä, mutta ajossa helpottaa niin viskosta lähtisin vikaa etsimään.

            EDIT: Siis sillä varauksella että olet vaihtanut sinne käytetyn, etkä uutena ostamaasi viime vuonna. Käytetyissä saa olla aika tarkkana ettei tule osteltua p*skaa...
            Last edited by Sickness; 13-03-2006, 13:50.
            E39 520iA -02

            Comment

            • eskoasko
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 51

              #7
              voi kerpele
              tuota joo. kokeilin jäähdytysletkuja kun kone on lämmin ja niissä tuntui olevan aikalailla painetta.

              varmaankin tarkoittaa että kansipahvi on palanu viime kesänä kun visko ei halunnu oikein toimia taajama ajossa...?

              saatanan saatana, ja ensi viikolla pitäs viimestään katastaa...

              mielen viskaa maahan tällänen

              Comment

              • full
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1211
                • Tampere

                #8
                itse lähtisin ensimäisenä kunnon ilmauksesta nimittäin itsellä auto teki samaa kylläkin kesänä..

                toisena voisin ajatella viskoa mutta noin kovalla pakkasella mielestäni sen ei kuuluisikaan ruveta pyörimään.
                BMW M535iA -86
                Volvo V90 -18

                Comment

                • eskoasko
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2004
                  • 51

                  #9
                  nesteiden seassa ei ainakaan öljyä tuntuisi näkyvän...
                  mitenkäs se huonosti ilmaus tuottaa tuonne putkistoon painetta?

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #10
                    letkut kivikovat, ei tule lämmintä , nostaa lämpöjä paikallaan = lisää nestettä ja ilmaa kunnolla
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Velho
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 267
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by eskoasko
                      nesteiden seassa ei ainakaan öljyä tuntuisi näkyvän...
                      mitenkäs se huonosti ilmaus tuottaa tuonne putkistoon painetta?
                      Kun esim. lohkossa tai kannessa on jossain päin ilmaa niin yleensä jäähdytysneste kiehuu paikallisesti tuosta ilmakuplan kohdalta ja tämä lisää järjestelmän painetta.
                      Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                      Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                      Comment

                      • eskoasko
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 51

                        #12
                        tuttuni sanoi joka on laittanut PALJON autoja, että termari on viallinen, kerta lämmintä ilmaakin puskee sisälle.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎