Eli olen nyt lukenut läpi jotain 100 viestiä kun tuo söörtsi ei toimi enkä ole aivan vastaavaa ongelmaa löytänyt.
Kylmänä auto siis kusee alleen jäähdytinnestettä, kun laittaa kylmänä käyntiin. Autossa on myös webasto. Aivan sama vaikka laittaisi webaston päälle niin hetken webaston käytyä alkaa tiputtamaan jäähdytinnestettä paisuntasäiliön alareunasta. Tuo säiliöhän on tuossa syylärin kuskinpuoleisessa päädyssä.
Kuitenkin kun auto lämpeää niin ei enää kuse nestettä vaan vuoto lakkaa. Nestepintakin pysyy samana oli sitten kylmä tai lämmin moottori eli tuolla tasolla missä kuuluisi olla kylmänä. Kuitenkin kun avaa lämpimänä korkkia niin nestepinta nousee tuonne normaalille tasolle missä lämpimänä kuuluisi ollakkin.
Kysymys siis kuuluukin, että mahtaako vika olla paisuntasäiliön alareunan tiivisteessä, joka lämmetessään tiivistää paremmin vai onko vika mahd. paisarin korkissa?
Kertokeehan nyt missä saattaisi vika piillä.
Niin ja vesipumppu ja termostaati on autoon jo vaihdettu.
Kylmänä auto siis kusee alleen jäähdytinnestettä, kun laittaa kylmänä käyntiin. Autossa on myös webasto. Aivan sama vaikka laittaisi webaston päälle niin hetken webaston käytyä alkaa tiputtamaan jäähdytinnestettä paisuntasäiliön alareunasta. Tuo säiliöhän on tuossa syylärin kuskinpuoleisessa päädyssä.
Kuitenkin kun auto lämpeää niin ei enää kuse nestettä vaan vuoto lakkaa. Nestepintakin pysyy samana oli sitten kylmä tai lämmin moottori eli tuolla tasolla missä kuuluisi olla kylmänä. Kuitenkin kun avaa lämpimänä korkkia niin nestepinta nousee tuonne normaalille tasolle missä lämpimänä kuuluisi ollakkin.
Kysymys siis kuuluukin, että mahtaako vika olla paisuntasäiliön alareunan tiivisteessä, joka lämmetessään tiivistää paremmin vai onko vika mahd. paisarin korkissa?
Kertokeehan nyt missä saattaisi vika piillä.
Niin ja vesipumppu ja termostaati on autoon jo vaihdettu.
Comment