Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tds -96 kiikarissa.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähis
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 4

e34 525tds -96 kiikarissa.

Eli tollane yksilö, jolla on matkaa taitettu vajaa 200 000 km (toivottavasti vain ). Kysyisin vain mitäs remontteja mulle olis tulossa tekniikka puolelle jne? Turbo siihen oli jo ehditty vaihtaa... Kokemuksia kyseisistä peleistä? Ja minkälaisella kulutuksella ootte päässy? Haeskelin jo aiheesta keskusteluja, mut kaipaisin vielä lisää

Kiitti jo etukäteen...
  • jokke
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 101
    • Vaasa

Vesipumppu kannattaa vaihtaa ensi töikseen.

Comment

• Kähis
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 4

No ei kuulosta pahalta toistasex. Pitäis saada luotettava matka-auto kohtis kulutuksella. Mitäs luulette tuleeko tosta turbon vaihdosta ongelmia katsastuksessa, kun auto on tällä hetkellä vieraan vallan kilvissä?

Entäs mitäs mun kannattais erityisesti bemarista tutkii? (Mahdolliset vuodot yms tietysti mitkä kaikissa autoissa on). Olis meinaa vasta ensimmäinen bimmeri mulle...

Comment

• Happo
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 922
        • Kauhajoki

Onko sedani vai farmari, manuaali vai automaatti?
        Noilla kilometreillä tuon pitäisi olla vielä todella siistissä kunnossa, jolloin kaikki ylimääräiset kulumajäljet sisustassa yms. kannattaa todella ottaa huomioon.
        Jos kilometrit pitävät paikkansa, ei mitään ongelmia pitäisi olla näkösällä. Samoin mitään ihmeellisiä vuotoja ei varmaankaan noilla kilometreillä pitäisi olla tai ainakaan omassa autossa ei (VIELÄ, huomisesta ei tiedä) ole ja siinä on nyt 400000 km lasissa. (paluuputkien naftavuotoa en laske vuodoksi)

Autossa huoltokirja ja historia tiedossa?
        Ford S-Max 2.0
        Kilpuri VW Golf III VR6
        ex:

F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

Comment

• Viltzu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 111
          • Vilppula

Kulutuksesta... Mulla on menny tässä talvella manuaali Touringissa n.7,4-7,7 L/100km seka ajossa ja kesällä menee vähemmän..
          Matkassa menee alle seiskan riippuen nopeuksista. Yli 8L/100km ei mulla oo tainnu seka-ajossa kulutus nousta. Minä en kyllä kaupunki pyörittelyä harrasta, siinä vois mennä reilusti enemmän?
          Mulla oli auton ostohetkellä 202tkm mittarissa... No ei pitäny sit vissii paikkaansa ainakaan koneen osalta! Nyt on yli 4000€ menny koneeseen! Mut mulla oli vissii tosi huonoa tuuria vain..? Lähti yks mäntä irti yms. Koneeseen oli joskus vaihdettu Mahlen männät, eli jotain sille oli joskus tehty ja silloin oli vissii menny jotain pieleen?
          Mut muuten oon tykänny auton ominaisuuksista, ulkonäöstä ja ajettavuudesta yms.!
          Lastulla saa mukavasti potkua lisää...
          MUISTA HANAA!
          Exiä: -84 Gretzky Saab, -85 1,8i Golf, -69 1,7 VW kupla, -79 Starlet, -91 2.0i 16v Calibra, -95 1,8i 16v Mondeo STW, E34 525TDS Touring -95
          NYKYISET: VW GOLF GTI 16V

Comment

• turomu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 310
            • Kuusamo

-92 vuoden automaatti vie mulla matkassa 6,9-7,5litraa ja sekalaisessa 8-9litraa. Autossa on lisäsyöttöpiiri, luulis räpeltämättömän syövän vähemmän.
            Tuo on ollut ainakin hintaansa nähden ok kulkupeli ja tarkeni kovilla pakkasillakin...
            X3 30d M-sport
            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

Comment

• Kähis
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 4

Jep. Kiitti tähänastisista!!! Joo kyseessä on touring ja manuaalilaatikolla. Ja tosiaan turbo oli vaihdettu garret t03:een. Kyselin myyjältä kulutuksesta niin sano et kaupungissa/seka-ajossa menis jopa 10l/100km!!! Maantiellä pääsis 7:lla... Tieto ei kuitenkaan ollu kovin varmaa...
              Mites tua takaluukku? Onko siinä vikaantuvia mekanismeja vrt. w124 farkku meset, joissa luukku "imee" itsensä kiinni? Ja kuinka kestävä se tuplakattoluukku o?

Taas lisä/jatkokysymyksiä...

Comment

• Happo
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 922
                • Kauhajoki

Takaluukkuhan on sähköisesti aukeava, mutta ei ainakaan vielä -93-mallissa ime itseään kiinni. Takaluukkuun oon ite saanut kulutettua jonkinverran aikaa, kun ylänurkista tulevia johtoja on pitänyt parsia. Se luukku on semmonen tekeles, että sitä pitää kohdella tietyllä kunnioituksella ja varovaisuudella, jos sen kanssa meinaa pysyä pitemmän aikaa hyvissä väleissä .

Kulutukset on mulla automaatissa tuommosia, eli seka-ajossa 9l ja matkaa 7l.

Onko taka-akselilla tasonsäätö (nivomatic)? Ovat tieten kestäneet ihan hyvin (itelläki vielä toistaiseksi ), mutta kannattaa toki katella vähän niitä takavaimentimia, hydrauliletkuja ja muita siihen liittyviä komponentteja, jos sellainen systeemi autosta löytyy.

Tuosta tuon auton turbosta kun en tiedä, niin onkohan sinne pukattu joku alkuperäistä vastaava linko vai joku viriviriahdin ja miksi?
                Ford S-Max 2.0
                Kilpuri VW Golf III VR6
                ex:

F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

Comment

• sivulti
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 150
                  • Helsinki

Selvitä kuin auto käynnistyy lämpösenä (eli ku mittari on yli sinisen alueen), jos tarttee sahata niin joitain ongelmia tiedos (ite vaitanu tankinpumpun, ruiskupumpun ja lopuks moottorin).

Timppa
                  E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

Comment

• jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

Hintaansa nähden varsin mainio peli, jos löydät Hyväkuntoisen. Noitten hinnat on tippunut parissa vuodessa niinkun kivi, ton tuonnin vuoksi. Että tuskinpä enää laskevat. Mietippä että noitten Tullin verotusarvot oli parivuotta sitten 15-16000 Eur...ja nyt käypä hinta varmaan jossain 8-9000 paikkeilla..
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

Comment

• Kähis
                      Newbiemmer
                      • Mar 2006
                      • 4

Jeps! Kiitti mahtavista vinkeistä! Tämän yksilön kohdalla meikäläisen uskallus loppui ennen kauppojen tekoa. Otin selvää tutun kautta historiasta ja siinä oli pari epäilyttävää kohtaa. Lähinnä kilsat. Niitä kun oli niin uskomattoman vähän dieseliks. (BTW: Saako noin vanhassa niitä tarkistettua kaapelin kautta tjms?) Ja miten se taipuisi Suomen kilpiin. Auto oli jo kertaalleen vaihtanut valtiota. Hinta oli kyllä kohdallaan ja siistiltä peliltä vaikutti. Mun kohdalla vaan ei nyt ole varaa ylimääräisiin yllätyksiin.

Ei auta kuin pistää uutta matoa koukkuun ja seurata markkinoita. Onneksi on vielä reilu kuukausi aikaa löytää se naku.

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎