Announcement

Collapse
No announcement yet.

m5 e34 perä+vaihteistoöljy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pkr
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 9

    m5 e34 perä+vaihteistoöljy?

    Mitäs öljyä perään ja vaihteistoon?
    auto -92 3.6L 5 vaihteinen.
    Castrol tws 10W60 moottoriöljynä eikö näin?
    Mitäs muuta kannattaa vaihtaa ku ostin auton hiljattain eikä huolloista varmaa tietoo? tulpat+polttoainesuotimen olen jo vaihtanut
  • MakeK
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 65
    • Itä-Suomi

    #2
    Perään Mobil vs500 tai Castrol SAF-XJ 75W-140. Öljytilavuus muistaakseni 1.9 litraa. Haulla löydät varmasti muut tarvitsemasi tiedot...

    Comment

    • ufo777
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 371
      • Pohjanmaa

      #3
      Castrol itse ei suosittele TWS 10W60 vaan Formula RS 0W40. Perä öljyt kävin hakemassa paikallisesta BMW liikkeestä ja vaihdelaatikkoon laitoin Redline MTL (jos oikeen muistan). Ja auto on toiminut tosi hyvin.

      Tiedän että monet tai melkein kaikki käyttää TWS 10W60 mutta minä käytän 0W40 ku ei ainakaan radalla kuitenkaan käy tuolla M5:lla.
      Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

      Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

      Comment

      • tenutappi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 69
        • Nurmijärvi

        #4
        Öljyt

        Vitskan laatikkoon ehdottomasti Redlinen MT-90, ei MTL:kään huonoa ole
        MT-90 viskositeetti ehkä karvan parempi synkkarenkaille, jotkut käyttää jopa Lightweightiä mut tappaa synkat hyvin äkkiä.

        Jännä asia miten moottoriöljyistä ollaan aina huolissaan että onko ajallaan vaihdettu mutta laatikkoöljyn vaihdosta ei kukaan kysele mitään.

        Varsinki kilpa-autossa hyvin tärkee yksityiskohta, moottoriöljyllä ajaa vaikka 5 tai 6:kin kisaa mut laatikko kyllä antaa ton jälkeen sellaset öljyt ulos että peilikuvan näkee selkeesti!

        Tärkein kuitenkin moottoriöljyssä on se että on AINA laadukasta ja käyttöön soveltuvaa öljyä, jokapäiväsessä normaalissa ajossa ei niinkään tarkkaa jos moottori muuten on kunnossa ja vaihtoväli kohtuullinen. Sporttiajossa ja radalla käydessä taas aika tarkka lämpöviskositeetista, ja muistakaa aina et radalla ajaessa pidetään öljyn määrä mahd. liki ylärajaa.. ei ole nimit. yks eikä kaks pataa mitä on rikottu yksinkertaisesti sillä et pumppu ei tapaa öljyn pintaa, erittäin tehokas tapa sulattaa sekä nokat ja hyvällä tuurilla jopa veivien laakerit!
        BMW M5 -92

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          Originally posted by tenutappi

          ja muistakaa aina et radalla ajaessa pidetään öljyn määrä mahd. liki ylärajaa..


          liika paino pois, öljyt minimiin

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎