E34 lasit huurustuu ongelma.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

E34 lasit huurustuu ongelma.

Eli mulla on toi E34 535 -91 Autossa on manuaali ilmastointi

Niin autossa Lasit huurustuu todella rajusti. Syynä tähän OLI vuotava lämppärin kenno. Liimasin kennon yläpäädyn takaisin kiinni tollaisella eboksi liimalla mikä kestää kuumuutta ja sopii muovi ja metalli osille.
    Testasin vesihanan alla että se ei vuoda enää silmämääräisesti.

Sen jälkeen auto on seissyt muutaman päiivän tallissa ja eilen kun ajelin sillä senjälkeen lasit huurustuu edelleen. Päivällä huomattavasti vähemmän kuin illalla.

Eli kauan tuota jäähytinnestettä tuolla lattiavilloissa on? Auto seisoo tallissa yöt jossa pari astetta lämmintä. Mikä on parastapa kuivata niitä? Lämpöpuhallin ?

Nestettä oli hävinnyt pari desiä senjälkeen kun olin kasannut lämppärin ja ajanut päivän. Eli onko syytä epäillä että se vuotaa yhä? vai onko järjestelmä vain ilmaantunut täydellisesti?? Itse en ilmannut mitenkään.. kaadoin vain täyteen ja annoin käydä minuutin. jonka jälkeen kaadoin paisarin takaisin täyteen.

Paljon suurinpiirtein kustantaa uusi kenno? mistä kannattaa ostaa?
    E34 530d -94 M-Sport
  • M.A.G.E
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 443

Paras tapa olis ottaa matot kokonaan pois jos haluaa kaiken kosteuden pois. Voihan niitä mattojen reunoja raottaa sen verran, että ilma pääsee kiertämään ja avittaa kuivumista jollain puhaltimella.

Comment

• Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

Sitten se raitisilmasuodantin myös vaihtoon. Siellä ei kierrä ilmakunnolla.
      F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

• Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6948
        • N/A

Omassa E34 ainaskin kun kenno vuoti niin se kenno vuoti sellaiseen laariin tavallaan mihin ilmastoinnin kondensiovesi myös valuu.
        Näinollen glykolia tuli "juoruputkista" mitkä löytyvät auton alta suunnilleen siitä kennonkohdalta.

Itse vaihdoin kennon, kasasin ja nesteet sisään+ilmaus ja oon nytten 2kk ajanut ja ei ole yhtään hävinnyt nestettä

Kannattaa tarkastaa vielä ettei se kenno vuoda, minkähän ihmeen takia sulla se matot kasteli? mulla se meinaan nätisti vuoti sinne laariin ja auton alle putkiapitkin.. ja manuaali-ilmastointi mikrofiltterillä vm 92.

Comment

• Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

Originally posted by Antti O
          Omassa E34 ainaskin kun kenno vuoti niin se kenno vuoti sellaiseen laariin tavallaan mihin ilmastoinnin kondensiovesi myös valuu.
          Näinollen glykolia tuli "juoruputkista" mitkä löytyvät auton alta suunnilleen siitä kennonkohdalta.

Itse vaihdoin kennon, kasasin ja nesteet sisään+ilmaus ja oon nytten 2kk ajanut ja ei ole yhtään hävinnyt nestettä

Kannattaa tarkastaa vielä ettei se kenno vuoda, minkähän ihmeen takia sulla se matot kasteli? mulla se meinaan nätisti vuoti sinne laariin ja auton alle putkiapitkin.. ja manuaali-ilmastointi mikrofiltterillä vm 92.
          Kun purin tuota niin kaikki lämmitysputket olivat sisältä aivan märät. Etenkin takapenkille menevä putki. josta suorastaan valui nestettä. Että sitä nestettä vuoti sillon aika reilusti. Lattia mattoja äsken vähän nostelin ja ne on kyllä hieman kosteat.. ei litimärät kylläkään. ajoin sillä äsken ja huomasi auringon valoa vasten kuin vänkärinpuolen lattiasta nousi oikein höyrynä sitä jäähytinnestettä.

vaihdoitko uuden kennon? Paljo maksoi ja mistä hommasit jos vaihdoit?

Ja tuo raitisilma suodatin on kuiva ja kuin uusi..
          E34 530d -94 M-Sport

Comment

• Juho_P
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 313
            • p-pohjanmaa

On muuten aivan uskomaton määrä vettä/kosteutta mitä nuo lattiamatot voi imeä itseensä. Otin itse just irti lattiamatot e32sesta ja kokeilin kuivaa ja autosta pois nostettua mattoa keskenään niin ero oli aika raju, ei tullut kyllä punnittua kumpaakaan mutta veikkaisin ettei 10 litraa riitä mitä siinäkin matossa oli vettä kun oli tuulilasin reunat vuotanut aika pahasti.
            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

Comment

Working...
            X