Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS, tehoja hukassa - turbo menossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kari hoo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 85
    • Kymenlaakso

    #16
    Originally posted by MasaTDS View Post
    ainakin e34 tds:tä otin koko putken pois joka tulee pakosarjasta imusarjaan ja jyrsin laipan sekä pakosarjaan tulpaksi putken tilalle ja uusin ahtoputket jotta sai heitettyä egr motilla vesilintua ja sitten piuha irti ja imusarjan puhdistus,alkoi ainakin mulla toimia auto paremmin,tohon omegaan nyt tarvis sitä kokeilla josko olis siitä kiinni
    Moi! pieni välikymysys-
    Onkohan tällä saitilla sellasta viisasta joka osais sanoa millon ton EGR.n pitäs aueta/ kierrättää:think. Tuo oma kun on tulpattu vain ottamalla alipaineletku irti kalvolta -> jolloin sain otettua siitä samalla kertaa ahtoapainemittarille tiedot - no tänä aamuna +6 C eikä mittari herännyt kylmmälläkään motilla kuin sen tavallisen normaalin-0.1bar (joka ei varmaan riitä aukomaan venttiiliä).. Niin, kärry oli se E39525Da-02. PS. venttiili sekä mittari pitäs olla ok, koska venttiili on vaihdettu päittäin turbon säätimen kanssa - ja siellä puolen imu oli..

    Comment

    • MasaTDS
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1606
      • Tampere

      #17
      Originally posted by MasaTDS View Post
      jatketaas samaan topikkiin..Mulla toi omega bemarin m51d25 koneella ja ei oo vetoja kaasu pohjassa,kun hieman nostaa poljinta alkaa taas kiihtyyn,mutta tuntuu ettei olis kaikki tehot mukana,missä mättää,itellä tuli jumittava egr mieleen mutta tekeekö tolasta?Vanhassa tds bemussa mulla oli vähän samaa oiretta ja egr poistolla alkoi toimin paremmin mutta ei täysin verrattavissa kuitenkaan mielestäni tohon.
      Vika löytyi,oli ahtopaine anturilta letkun nippa poikki,sain kuumaliimalla kasaan ja alkoi taas kulkea,mutta ei pysy kunnolla,kun joku jo aikaisemminkin korjaillu samaa paikkaa..
      E24 635csi
      M-B W140
      Citroen c4 coupe
      H-D sportster chopper

      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
      www.mpanet.fi

      Comment

      • zdömii
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 133
        • Kuopio

        #18
        Onko miten kestävä tuo M51D25 kone noin yleensä? Alkaako olla miten loppuun ajettu jos lähentelee kilometrit puolta miljoonaa? Tietenkin käyttö vaikuttaa paljon esim turbon ikään jne, mutta minkälaisia kokemuksia on tuosta koneesta?
        e60 530dA -04
        ex-e39 525D -01
        ex-e36 325 -91

        Comment

        • zdömii
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 133
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by zdömii View Post
          Onko miten kestävä tuo M51D25 kone noin yleensä? Alkaako olla miten loppuun ajettu jos lähentelee kilometrit puolta miljoonaa? Tietenkin käyttö vaikuttaa paljon esim turbon ikään jne, mutta minkälaisia kokemuksia on tuosta koneesta?

          Eikö kenelläkään ole 2.5 tds koneesta tietoa??
          e60 530dA -04
          ex-e39 525D -01
          ex-e36 325 -91

          Comment

          • peka
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 4

            #20
            Itellä moinen ikiliikkuja ajanut kakkosauton virkaa jo vuosia.
            kilometrejä pitkälti yli 400tkm, eipä ole edes turboa vaihdettu.

            Jakopumpun kannen tiivisteen olen vaihtanut kahdesti (uusi maksaa 3,5€).
            Pumpun kestävyyteen olennaisesti vaikuttaa tankissa oleva siirtopumppu, jos se ei toimi niin tappaa nopeasti jakopumpun (jakopumppu ei jäähdy).

            Muutenkin huomattavasti varmatoimisempi kuin käyttöautoni E61 535D

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #21
              Originally posted by zdömii View Post
              Onko miten kestävä tuo M51D25 kone noin yleensä? Alkaako olla miten loppuun ajettu jos lähentelee kilometrit puolta miljoonaa? Tietenkin käyttö vaikuttaa paljon esim turbon ikään jne, mutta minkälaisia kokemuksia on tuosta koneesta?
              Itsellä tällä hetkellä kyseinen moottori ja kyllä olen tykännyt. Kilometrejä 381tkm ja pelaa moitteettomasti. Vetojakin on kivasti. Ois muuten myynnissä tuo sigun diesel, tuu hakee pois.

              Comment

              • zdömii
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 133
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by zeneg View Post
                Itsellä tällä hetkellä kyseinen moottori ja kyllä olen tykännyt. Kilometrejä 381tkm ja pelaa moitteettomasti. Vetojakin on kivasti. Ois muuten myynnissä tuo sigun diesel, tuu hakee pois.

                Kiitos tarjouksesta, mutta e39 525 tds manuaalina olisi hakusessa
                e60 530dA -04
                ex-e39 525D -01
                ex-e36 325 -91

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 924
                  • Sotkamo--Oulu

                  #23
                  E34 TDS:n kanssa vietetty tien päällä viimeiset reilu 80tkm. Mittarissa yhteensä 426 tkm.
                  Kohtuu luotettava tuo sinällään on ollut. Sanotaanko että lähinnä huoltojuttuja ja yksi hankalasti paikallistettava vika ollut matkan varrella.
                  Kansi ollut pois kahdesti. Ekan kerran jakoketjujen vaihdon vuoksi ja toisen kerran turhaan. Nesteongelmia aiheuttanut vika oli lopulta lämppärin kennossa. Vaihdettu myös vesipumppu + termari ja turbo huollettu noin 350 tkm kohdilla. Kytkinrempan jouduin myös tekemään viime keväänä kun entisen vajaa 100tkm ajettu kytkin alkoi ravistamaan sikana. Jostain syystä levyn niitit oli löystyny...

                  Voi kuitenkin jo nettiauton tarjonnasta päätellä, että ei nämä bemarin vanhemat dieselit niin kestäviä oo kuin esim. volvon tai mersun. Esim. vuosimallia -91 uudempia dieselbemareita, joilla ajettu yli 500 tkm löytyy 4kpl kun mersuja on noin 200kpl. Toki BMW ei ole suosittu taksi jne. mutta kyllä tekniikan kestävyyskin osiltaan voi tuota selittää.
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #24
                    Originally posted by ockelbo4500 View Post
                    Voi kuitenkin jo nettiauton tarjonnasta päätellä, että ei nämä bemarin vanhemat dieselit niin kestäviä oo kuin esim. volvon tai mersun. Esim. vuosimallia -91 uudempia dieselbemareita, joilla ajettu yli 500 tkm löytyy 4kpl kun mersuja on noin 200kpl. Toki BMW ei ole suosittu taksi jne. mutta kyllä tekniikan kestävyyskin osiltaan voi tuota selittää.
                    Vai katoaako BMW:stä kori moottorin ympäriltä, jolloin auto menee paaliin...
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • zdömii
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2008
                      • 133
                      • Kuopio

                      #25
                      Onko kukaan yli puolta miljoonaa ajanut tuolla M51D25 koneella? Sen takia kiinnostaa, kun nettiautosta löytyi tuollainen
                      http://www.nettiauto.com/bmw/525/3762957 . Hinta ei ole kyllä paha noilla varusteilla, mutta mietityttää että leviääkö tuo kone heti puoliin :think Ajettu kuitenkin se 500tkm.
                      e60 530dA -04
                      ex-e39 525D -01
                      ex-e36 325 -91

                      Comment

                      • ockelbo4500
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 924
                        • Sotkamo--Oulu

                        #26
                        Originally posted by zdömii View Post
                        Onko kukaan yli puolta miljoonaa ajanut tuolla M51D25 koneella? Sen takia kiinnostaa, kun nettiautosta löytyi tuollainen
                        http://www.nettiauto.com/bmw/525/3762957 . Hinta ei ole kyllä paha noilla varusteilla, mutta mietityttää että leviääkö tuo kone heti puoliin :think Ajettu kuitenkin se 500tkm.
                        Autothan on aina yksilöitä, mutta ei tuo M51D25 omien kokemusteni mukaan leviä välttämättä mitenkään mekaanisesti( menis väljäksi tms.). Sanoisin että suurin syy noiden hajoamiseen on se, että autoon ei vaihdeta ajoissa vesipumppua, termaria yms. jonka vuoksi nestekiertoon tulee ongelmia. Sitten jos pääsee keittämään niin kansi on ensimmäisenä tulilinjalla. Aika harva sitten enää puoli miljoonaa ajettuu alkaa sitä konetta kasaamaan vaan myy auton vaikka osina pois.
                        Tuommosen paljon ajetun jos välttämättä haluaa niin kantsii auto tarkkaan tutkia ja jos on ihan OK kuntoinen niin ostaa pois. Tuon verran ajetussa pitäis kyllä jo alusta olla kerran laitettu uusiksi ja tehty paljon muutakin kulutusosaremppaa. Korihan E39:ssä on tavallisen luja, mitä nyt takaluukku ja ovien reunat alkaa kukkimaan ensimmäisenä. Sitten jos vaikka kone päättää hajota niin ostaa jostain vaikka toisen moottorin tilalle niin on äkkiä varaosiakin reilusti. Toki paljon ajetun auton ostaminen yleensä kannattaa vain jos remonttitaidot löytyy itseltä.
                        BMW E84 X1 18dXdrive -14

                        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                        Ex, E46 320 d Touring -01
                        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎