Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525 -88.. kannattaako??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jokke-Pappa
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 2

    E34 525 -88.. kannattaako??

    tere..
    olen uusi tällä saralla ja heti oli pakko kirjautua kun BMW on sulattanut mun sydämen..

    Ensimmäinen hankinta kohde olisi otsikon mukainen biili.. ja siitä sitten haluaisin lisätietoo/kokemuksia ja onko toi jo liian vanha?
    ei sillä että tulevaisuudessa hankin e36 325:n, mutta toi olisi sellainen "ensi kosketus" bemareihin..

    joten, jos joku ystävällisesti voisi minua hieman valaista, että onko tuo ihan kannattava hankinta.. kiitokset etukäteen
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    1 Auton hankinta EI ole kannattavaa
    2 Miksi vaihtaisit tulevaisuudessa huonompaan?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #3
      Ota kerralla uudempi. E36 on ajettavuudeltaan huonompi kuin esim E34.
      Siihen ei kannata mennä jos ei ole pakko.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1689

        #4
        Jos kerta seuraavaksi autoksi olet meinannut e36:sen niin mikset osta kerralla m50b25 koneista e34:sta?

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Hyvä auto se on jos hyväksyy sen että laittamiseen menee jonkin verran rahaa ja jos osaa itse tehdä suurimman osan remonteista. Yleisesti ottaen tarjoaa varsin paljon vastinetta rahalle.

          Kerroit aika vähän omista lähtökohdistasi, joten vaikea sanoa tuon enempää. Paitsi, että kaverilla voisi olla "pikkuvikainen" sulle sopivaan hintaan myynnissä Myös vaihto Toyota Corollaan mahdollinen...
          E39 520iA -02

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Niin no siis kannattaminen riippuu aivan hinnasta ja auton kunnosta ja siitä että tykkääkö ao. konstruktiosta. Ja tietysti se, että mihin käyttöön auto tulee. Huonokuntoista ei kannata harkita, sillä pienellä rahalla saa hyviä. Huippukuntoisesta ei ehkä tässä tapauksessa kannata maksaa liikoja, sillä ei tämä 525i M20 koneella nyt mikään aivan ihmeellinen kampe ole. Kumminkin tekee sitten mieli sitä 535i:tä.

            Jos sellaista puoli-harrastekäyttistä kaavailee kohtuu budjetilla, niin 525i on sangen erinomainen valinta. Ei ehkä sellainen harrastajien suuresti arvostama, mutta kuitenkin ominaisuuksiltaan joka suhteessa tyydyttävä, paikoin jopa erinomainen normi-ajossa. Lisäksi auto on kohtuullisen helppo pitää kunnossa. Näistä autoista löytyy runsaasti tietotaitoa.

            Onko auto sitten liian vanha? No ei varmana. Mikään Bemari ei ole kunnon bemari-ihmisen mielestä liian vanha! Kaikkihan ne on omalla tavallaan mielenkiintoisia. Itse asiassa joidenkin Bemari-ihmisten mielestä tämä e34 525i on aivan liian uusi. Itse kyllä näkisin 525i:n aivan järkivalintana ja ainakin allekirjoittanut ajelisi paaaljon mieluummin sellaisella, kuin esim. e36 325i:llä.

            Comment

            • full
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1214
              • Tampere

              #7
              Itsekin voisin sanoa tähän sanani.

              Eli lähdetään siitä että jos tuollanen teiniunelma E36 kiihottaa niin siitä vaan. itse pidän kuitenkin miehekkäämmistä muodoista eli tässä tapauksessa itse ostaisin tuon 525 ja pitäisin sen siistinä enkä siitä luopuisi. kuitenkin jos eteeni sattuisi 700 sarjalainen niin ottaisin sen mielummin

              500 sarjalaisissa alusta on vissiin se heikoin lenkki mutta eipä nuo osat hirveästi nykypäivänä maksa ja vielä parempi jos osaa noita itse vaihtaa. tuo alustan kestokin tietysti riippuu ihan siitä kuinka autoa kohtelee lähetteletkö joka valoissa viivoja vai ajatko hissukseen.

              500 sarjalaiset ovat omasta mielestäni todella hienoja ajettavia. lisäksi sisällä on melko hiljaista vielä 120 vauhdissa joten autossa voi myös jutella eikä pelkästään huutaa.

              eli ehdottomasti tuo 525 jos on siistissä kunnossa eikä ylihintainen.
              BMW M535iA -86
              Volvo V90 -18

              Comment

              • Jokke-Pappa
                Newbiemmer
                • Apr 2006
                • 2

                #8
                joo..
                kiitokset vaan jo vastauksista ja sen verta voin valottaa taustoja, et ei oo tarkotus mitään ihmeellistä näin aluks ostaa. Lähinnä ajattelin tästä 525:sta sellaista kesäautoa/puoli-harrastekäyttistä . Myöhemmin sitten käyttöautoon voisi sijoittaa hiukka enempi...

                mutta vielä näistä moottoreista, et missä vaiheessa toi moottorin tyyppi vaihtu eli näyttäs olevan toi -88 vuosimallinen olla M20B25-mallinen moottori. et onko toi sitten luotettava (hehe) vai pitäisikö kattella heti M50B25-mallista..?
                vai liekö noilla nyt sitten muuta eroo ku tehot..?

                ja missä hintaluokassa pitäis olla jos tiedossa ois tollanen 88vm. 525 aj.~200tkm??

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #9
                  Mitä noita nettiautosta katseli, niin näyttäisi tämä 525i M20 koneella olla varsinainen väliinputoaja-malli. Oikein hyviä, ehjiä ja kohtuuhintaisia ei ollut kuin muutama. Oikeinkaan hyvästä ei kannata juuri yli 5000 euroa maksaa ja silloin mukana pitää jo seurata 17 tuuman e34-tyyliset vanteet ja ainakin joitain lisävarusteita. Lisäksi tuohon hintaan optiikan pitää olla kunnossa, kolarivaurioista ei saisi olla viitteitä jne.

                  Comment

                  • Sickness
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 1923
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Jokke-Pappa
                    mutta vielä näistä moottoreista, et missä vaiheessa toi moottorin tyyppi vaihtu eli näyttäs olevan toi -88 vuosimallinen olla M20B25-mallinen moottori. et onko toi sitten luotettava (hehe) vai pitäisikö kattella heti M50B25-mallista..?
                    vai liekö noilla nyt sitten muuta eroo ku tehot..?

                    ja missä hintaluokassa pitäis olla jos tiedossa ois tollanen 88vm. 525 aj.~200tkm??
                    Moottoreista molemmissa on omat ongelmansa, mutta väittäisin m20 harrastamisen tulevan huomattavasti halvemmaksi kuin m50 -moottorisen. m50 koneessa on sen verran paljon (kalliita) sähkö- ja apulaitevikoja (lambdat, ilmamassamittarit, puolat yms.), että itse karttaisin sitä tuon hintaluokan pelissä. M20 on myös varsin huoltoystävällinen paketti ja näitä vanhempiahan ei myöskään rajoita mitkään turhanpäiväiset vähäpäästöisyysrajoitukse t

                    Tuon -88 525i:n hintaluokka pyörinee siellä 3,5-5t€ tuntumassa, riippuen kunnosta ja mukana seuraavista herkuista. Yli 5t€ en minäkään maksaisi, kuten joku tuossa aiemmin jo totesi.
                    E39 520iA -02

                    Comment

                    • ankkuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 938
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by pmv
                      Mitä noita nettiautosta katseli, niin näyttäisi tämä 525i M20 koneella olla varsinainen väliinputoaja-malli. Oikein hyviä, ehjiä ja kohtuuhintaisia ei ollut kuin muutama. Oikeinkaan hyvästä ei kannata juuri yli 5000 euroa maksaa..
                      juu väliinputoajamalli on. lisäyksenä, että käytännössä MISTÄÄN M20 525:stä ei kannata maksaa 5000€, ei edes 4000. mielestäni "oikea" hinta n. 150-200tkm ajetulle hyväkuntoiselle on jossain 3-4k€ välillä- varusteista riippuen. tietty, jos löytää jostain museokuntoisen ja aikoo sen sellaisena pitää, niin sittenhän oikea hinta on se, jolla kaupat syntyy. käyttöauto kumminkin irtoaa jo suht edullisesti.

                      jos alkuperäisellä kysyjällä suinkin antaa budjetti periksi, niin suosittelisin suuntaamaan katseen M50 tai M30 koneisisiin. E36 coupe ei sekään ole huono kulkine, ja imho kaikesta morkkaamisesta huolimatta aika menevän näköinen. samalla rahalla saa kuitenkin E34:ssä enemmän Autoa.
                      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                      Comment

                      • rocroc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2003
                        • 573
                        • keminmaa

                        #12
                        Minulla on ollut käyttiksenä pari vuotta (40tkm) juuri tuollainen m20 koneinen 525i -89 aj.310tkm.
                        Koneeseen ei ole tarvinnut tehdä oikeastaan mitään normihuoltojen lisäksi. Mulle ainakin oli suuri plussa että tekniikka on sen verran yksinkertaista että itse pystyn tekemään kaikki tarvittavat huollot sekä varaosat on halpoja -> ylläpitokulut pysyy hyvin kurissa.

                        Kulutus on ollut todella kohtuullinen.

                        Miinuksena se että tehoa saisi tosiaan olla enemmän ja alavääntöä ei oikein ole.

                        Mutta kaikenkaikkiaan erinomainen käyttis.

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #13
                          Niin no eiköhän hyvin pidetystä ja kunnolla huolletusta autosta kannata kumminkin maksaa. Kovin halpoja e34:ia kannattaa myös välttää, sillä ne tulee äkkiä yhtä kalliiksi tai kalliimmiksi kuin tonnin hintavampi yksilö johon ei tarvikkaan tehdä paljoa mitään. Tietty se, että jos haluaa ehdoin tahdoin harrastaa, niin sitten voi ostaa halvan yksilön ja nähdä vaivaa.

                          Mitä tuohon M30:n valintaan tulee, niin sitten kohta on joku sanomassa, että laita saman tien se M60 jonka jälkeen seuraavat sankarit möykkäävät että pitääkin olla S38, että kerkeää johonkin, jonka jälkeen aletaan aletaan huutamaan, että mitä vittua sinä sitä e34:sta ostat, kun e39 on aivan helvetin paljon parempi, että ei tarvi maksaa paljoa ylimääräistä ja kohta painostetaan ahtamaan sellainen kun ei vaparilla kerkeä jne...

                          Comment

                          • Maxi
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 190
                            • Vaasa

                            #14
                            kyllä tuo E34 on hyvä auto, muistaa vaan sitten siihen m20:n vaihtaa tarpeeksi usein (=lue ~40 000km) jakoremmin niin ei tuu hintavia remontteja.
                            rai rai.

                            Comment

                            • Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by bmw316
                              kyllä tuo E34 on hyvä auto, muistaa vaan sitten siihen m20:n vaihtaa tarpeeksi usein (=lue ~40 000km) jakoremmin niin ei tuu hintavia remontteja.
                              40tkm on m40 vaihtoväli, ei m20. m20 suositus on 80tkm, josta toki voi ottaa kympin tai jos oikein varovaiseksi rupeaa, kaksi kymppiä, varoiksi pois.
                              E39 520iA -02

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎