Olen päässyt matka-ajossa 9,5 litraan. Tuntuu hieman korkealta... Onko kokemuksia? Mikä voisi olla pielessä ja nostaa kulutuslukemia? Kyseessä siis E34 525tds touring.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525tds kulutus?
Collapse
X
-
Aika reilulta kuulostaa ku ite en oo päässy paljoa yli seitsemän sekalaisessa vaikka oon aika raskaalla jalalla välillä ajanu. Tosin ajan yleensä aika tyhjällä autolla mutta silti.
Eka homma varmaan ois että tutki haiseeko nafta jossainpäin autoa.
Ekana vois tulla mieleen että vuotaa jostain, kuten suodattimen tiivisteistä tai vaikka pumpun stefasta.
Tai sitte vois vuotaa sieltä kutos suuttimen letkusta mikä on tulpattu.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Omassa viime tankillisen jälkeen kulutus sekalaisessa ajossa jossa jonkin verran ihan pelkkää kaupunkipyöritystä niin 9.1L/100km. Matka-ajon tankillinen menossa että saa katsoa paljonko nyt vie.
Sen olen ainakin omassa huomannut että jos matka-ajossa ei vaihteisto pääse vaihtamaan viimeistä vaihdetta ja turbiinilukkoa päälle niin kulutus on kovempi. Joten onko auto manuaalilla vai automaatilla ja toimiiko automaatti oikein?
Myös tankki saattaa vuotaa tietysti. Tuo vuosi aina kun tankin laittoi täyteen jostain paisuntasäiliön kohdilta. Vaihdoin letkuja ja kiristelin liitokset niin nyttemmin en ole huomannut vuotoja.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by jakkejayhaEn ainakaan ole huomannut että nafta haisisi tai että jäisi maahan merkkiä kun poistun paikalta.
Kysessä on tomaatti.
Miten tuon tomaatin kunnollisen toiminnan voisi tutkia?
Jossain puhuttiin että suuttimet kun kuuntelee läpi niin saattaisi huomata "viallisen" suuttimen äänestä. Pitäisi varmaan stetoskoopilla koittaa kuunnella nuo omatkin suuttimet. Joku forten diesel treatmentkään ei varmaan pahaa tekisi.F31 328i M-Sport
Comment
-
Comment