Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 koiranluiden vaihto taakse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Konu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 140
    • HELSINKI

    E34 koiranluiden vaihto taakse

    Eli miten sais noi kallistuksenvaimentimen yhdystangot takaa helpoiten vaihdettua?

    Millään en saanut niitä auton alla revittyä kallistuksenvaimentimesta irti. Toki sit ottamaan koko tankoa autosta irti, et pääsis "keittiön pöydälle" työskentelee. Mut eihän sitä sit saanu millään pujoteltua pois, kun oikealla puolella on joku tukitanko tukivarressa kiinni, ja kallistuksenvaimennin menee sen ali Sen tukitangon pultit ei sit suostunut hievahtamaankaan, joten jouduin laittaa paskan läjään, kulahtaneilla koiranluilla

    Search ei tarjonnut mitään apua ja TÄMÄ OHJE tuntu yhtä hyvältä vitsiltä kun Alfamer:n korjausopas
    Älä oo tommonen

    e61 525iA
    e36 320iA
    e39 540iA
    e34 518i
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #2
    Ootko kokeillu lyödä siihen missä se koiranluu kiinni, joko mutteri puolelle tai sit esim. siihen vakaajaa, lievää väkivaltaa käyttäen mutta järkikädessä!
    Ja muista on parempi lyödä kovaa pienellä vasaralla ku naputella isolla.

    Mä voin ne sulle parillä kympillä vaihtaa ku hommaat nelipistenosturin.Ei oo paha homma.
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • Konu
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 140
      • HELSINKI

      #3
      Originally posted by Dr_ink
      Mä voin ne sulle parillä kympillä vaihtaa ku hommaat nelipistenosturin.Ei oo paha homma.
      Joo no mulla sattuukin olemaan semmonen nosturi aina povarissa, et jos tuun huomen käymään

      Kai se on ryömittävä takas sinne auton alle. Vasara ja paljon pinnaa mukaan.

      Kiitos neuvoista
      Älä oo tommonen

      e61 525iA
      e36 320iA
      e39 540iA
      e34 518i

      Comment

      • Dr_ink
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 402
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by Konu
        Joo no mulla sattuukin olemaan semmonen nosturi aina povarissa, et jos tuun huomen käymään

        Kai se on ryömittävä takas sinne auton alle. Vasara ja paljon pinnaa mukaan.

        Kiitos neuvoista
        Jep, ja mulla sellanen pieni saksalainen koiranluiden vaihtaja. Kyllä se onnistuu ihan tunkikin varassa, muistat vaan ettei sillä auton alkuperäisellä aku ankka tunkilla kannata paljon renkaanvaihtoa vaativampaa operaatiota tehdä, pukit alla vaan ja tangot vaihtoon. mä jatkan , vaihdan tangat ja meen baariin.
        - Trying is the first step towards Failure -

        Comment

        • mv-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 125
          • Mikkeli

          #5
          Ei niillä orikinelli tunkeilla kannata kyllä niitä renkaitakaan vaihtaa. Ainakin opeliksin "tunkki" on varsinainen (pään)pähkinänsärkij&#228 ; auton kanssa yhdistettynä, ei pysy pystyssä sitten millään kun auto päällä.

          Että autoa vaan varovasti ilmaan jos nyt pitää sellaisella tunkilla nostaa ja puuta tai muuta kestävää alle varmistamaan.
          Nyt: e39 520i, H-D
          ex: e30 320i Cabrio, e34 535i, GSXR750, CBR 600, ZZR600, e28 520i Bavaria, e28 518i, e34 535iA, e34 520i, e28 518i

          Comment

          • Konu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 140
            • HELSINKI

            #6
            Onnistu!!!

            Mut ei lähteny koiranluut vasaralla irti, vaan katkes, kun oli aikansa hakannu.

            Välkky ystävä sit keksi sahata ne pois, alumiinia kun ne on. Homma hoitu viidessä minuutissa, mukaanlukien uusien laittaminen paikoilleen.

            Joten jos jollain joskus vastaava ongelma, kehotan ottamaan sen rautasahan käteen heti. Ei maksa vaivaa väännellä ja käännellä
            Älä oo tommonen

            e61 525iA
            e36 320iA
            e39 540iA
            e34 518i

            Comment

            • sami.V.kasi
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 559
              • Kotka

              #7
              No juu... tapansa kullakin...itse vaihdoin juuri myös koiran luun taakse E34. Mutta jos oikein ruvetaan miettimään..
              Itse uhrasin työajasta pienen tovin siihen että pällistelin mitä materiaalia siellä on no alumiinia ja kovaa kumia tai vast.
              Niinpä päädyin lämmittämään vanhaa koiranluuta niin että muovi/kumi alkoin pehmenemään ja ei muuta ku boxeri pihdeillä luusta kiinne ja veti pois.

              Ja uuden kanssa taas miettiminen: Reikä on melko tiukka ja kitkaa on pelissä mukavasti, eli liukastetta kehiin no ei viittinny omia kirsikanmakuista jellygeeliä uhrata niin sivelin mäntysuopaa uuteen luuhun, siihen muovi/kumin päälle ja johan uppos paikoilleen kuin vanhaan mummoon.. täts it .. varmaan 15min meni..

              Ja tosiaan voipi sen bemarin tunkin heittää veslintuun nimimerkillä: parikertaa pettänny alta...
              Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
              Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

              E30 316i vm89, Octavia RS vm03
              ex:
              E34 540iA vm94
              E30 318i vm85

              http://www.maxtuned.com/

              Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎