Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 E34 ja E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    540 E34 ja E39

    Auto pitäs vaihtaa ja päätös tuntuu olevan vaikea.
    Pikkasen kattelin noita viisnelikymppisiä...
    Mitä noissa kannattaa ottaa huomioon mahdollista ostopäätöstä tehdessä, E34 ja E39 kiinnostavat, pääasiassa E34 koriseen riittäs ruuti mut E39:kään ei ole poissuljettu. Eli ihan noita perus tyyppivikoja jne jne. Searchilla koitin, jotain löysit mut jos viel vähän? Etenkin E34 korisista.
    - Trying is the first step towards Failure -

  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Kyllä täältä search:lla pitäs E34:sta löytyä vaikka mitä.
    Suurin osa kirjoittajista valittelee automaattilootan kestävyyttä. Varmaankin pitää paikkaansa. Omassani ei kyllä ole mitään ongelmia ollut. Muuten noita vikoja ilmaantuu ihan kuten mihinkä muuhun tahansa. Tuskin mitään yleispätevää löytyy. Kun lueskelet noita postauksia molemmista malleista niin saat varmaan hyvän käsityksen siitä mitä on syytä kattoo kun menet koeajamaan.
    Onnea auton ostoon ja kyllä v8:lla on mukava ajaa kun tuo "kesäkin" nyt saapui ja sai kesäkumit alle.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      Eikös ne öljypumpun putoilevat kiinnitys ruuvit ole se yleinen vika ainakin vielä E34:ssa.

      Mutta ne kannataa siis tarkastaa jokatapauksessa.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Jos hyvän haluaa niin kannattaa ostaa suoraan 9/98 uudempi.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • S.P.R
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1009
          • Oulu area

          #5
          Jos hyvän haluaa niin kannattaa ostaa suoraan 9/98 uudempi
          Noh noh, toi mun 5/98 pirssi on ollut käytännössä lähes priima 140tkm asti. Ja
          kyl se on ihan hyvä..

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Wackot
            Noh noh, toi mun 5/98 pirssi on ollut käytännössä lähes priima 140tkm asti. Ja
            kyl se on ihan hyvä..
            Joo. Ei niissä todellakaan käytännössä niin suurta eroa ole, että voisi sanoa uudemman olevan helvetisti parempi!! Jos puhutaan 96 vs 03 vaikka samoilla metreillä niin silloin eron voi jo huomata, mutta ei silloin jos auto on puoli vuotta vanhempi

            Ed: Joskus erot voi kääntyä jopa vanhemman yksilön hyväksi!!! Eli kannattaa kiinnittää huomiota vain siihen miten autoa on pidetty ei metreihin tai valmistuspäivään!!
            Last edited by Stone; 15-04-2006, 14:23.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Rahu tarkoittaa sitä, että E39 muuttui aika lailla tuon päivämäärän jälkeen. On jopa todettu, että jopa 50-60 % meni uusiksi auton rakenteesta raakakoria lukuunottamatta. Monet ikävät pikkuviat korjattiin uudistuksen myötä.

              Comment

              • pmv
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 2032
                • tornio

                #8
                No itsellä on tämä e34->e39 kokemus aika tuoretta, tosin ei näistä 540i malleista ole kamalasti kokemusta. Mielestäni vähän vaikea laittaa näitä kamppeita viivalle, koska hintaerot on aika merkittäviä. E34:n saa jo reilusti alle 10k€:n ja e39:stä joutuu pulittamaan ainakin puolet enempi.

                Ei kai siinä pahasti mene pieleen, otti kumman tahansa. E39 säilyy vielä pitkään autona jota ei masenna omistaa, siitä ei aivan hetkeen taida tulla ns. "nolon vanhaa". E34:ssä tämä feature alkaa olla läsnä. En sano että se olisi millään muotoa huono asia, e34 on aina tyylikäs auto ja ominaisuuksiltaan kertakaikkisen hieno. Mutta tosiasia on se, että viimeiset eekolmenelkut on tulleet linjalta ulos yli 10 vuotta sitten.

                Mitä noihin autoihin tulee, niin ainakin itsellä on tullut sellainen fiilis, että tuo e34 on ajettavuudeltaan vaativampi ja haasteellsempi kuin e39. Merkittävimmät erot ovat juuri taka-akselistossa, joka on vanhemmassa ns. perinteinen BMW:n semi-trailin-arm systeemi. E39:ssä siellä oli niin paljon härpäkettä että meikäläisen kaltainen yksinkertainen insinööri oli ihan sekaisin.

                Molemmat on kyllä normaalissa ajossa todella hyviä, etenevät hiljaa ja junamaisesti, edellyttäen että alustat on iskussa.

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #9
                  kyllä nuo manuaalilaatitkotkin on hajonnut..
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎