Announcement

Collapse
No announcement yet.

........

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    ........

    ...........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 07:36.
    ///Motorporot
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 685
    • jyväskylä

    #2
    Taisi olla tuossa venakopassa erilliset tiiviste- O-renkaat tulppien kohdille eli ne ei tuu mukana jos ostaa vaan venttiilikopan tiivisteen.

    Comment

    • Aksu|
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1062

      #3
      Originally posted by olaus
      Taisi olla tuossa venakopassa erilliset tiiviste- O-renkaat tulppien kohdille eli ne ei tuu mukana jos ostaa vaan venttiilikopan tiivisteen.

      Kyllä ainakin minulla oli samassa paketissa kumpaisetkin kun tiivisteet kl-varaosilta hain.
      EX:
      328CiA -99
      525tdsA -98
      525i -93
      316i -95
      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

      Comment

      • olaus
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 685
        • jyväskylä

        #4
        Asia selvä, laakkosella olivat asiat toisin ainakin viimesyksynä.

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          .........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 07:36.
          ///Motorporot

          Comment

          • paranoid
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 106

            #6
            Voisi hyvinkin olla MAF-vika.

            Mersun M104.994:ssä (3.2l I6) MAF:n rikkoutuminen aiheutti mitä mielenkiitoisempia ominaisuuksia, mm. järjettömän polttoaineen kulutuksen, tehojen "häviämisen" kesken ajon, vajailla pytyillä käyntiä, yleisesti huonon käynnin, nykivät vaihdot (automaatti). Lopulta akun oltua irroitettuna ei lähtenyt enää vanhalla MAF:lla / ilman MAF:ia käyntiin ollenkaan. Motronic HFM:n hienoja ominaisuuksia nämä "opittavat" hätäohjelmat...

            Uudella massamittarilla kaikki ongelmat tiessään. Vanha 100% "ehjän näköinen", mutta mykkä. Tuntuvat olevan varsinkin näissä "saksalaisissa laatuautoissa" ihan kulutustavaraa, jossain esim. opeleissa, vageissa jne. ei ole läheskään niin paljoa vastaavaa vikaa (oman käsitykseni mukaan, korjatkaa jos olen väärässä).


            Vikadiagnostiikkakin (= -koodit) saattaisi ongelman ydintä hieman valottaa? Kuumalanka-mallisen massamittarin testaaminenkaan ei taida ihan noin vaan vastusarvoja lukemalla onnistua?


            Btw. nämä anturihilut ym. kannattaa ehdottomasti ostaa saksasta! Itse ostin Mersuun uuden MAF:n eBaysta 75e+postit, Vehon hinta oli n. 500e+asennus.

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1996
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Raine
              Ilmamassamittaria testattiin tuossa ja senhän pitäisi 4 sekunnin kuluttua moottorin sammutuksessa kuumentaa se hehkulanka sekunnin ajaksi, että polttaa paskat pois siitä. No mitään hehkumista en huomannut siinä vaikka homma tehtiin Bentleyn kirjan mukaan. Tähän jos sais joltain viisaammalta kommenttia. Searchia on käytetty koko viime yö...
              En muista mistä tämän luin, mutta muistaakseni kierroksia pitää käyttää käyttää vähintään 2000 ennenkuin koneen sammuttaa, sitten alkaa hehkumaan, jos se pelittää.

              Comment

              • markov7
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 97

                #8
                Noita MAFfeja menee vagineissa kuin"kolapulloja".
                s14 rally

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  #9
                  .............
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 07:36.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

                    #10
                    Originally posted by Raine
                    Kysymys kuuluukin mikä tuo kuvassa näkyvä venttiili on? siitä menee letku imusarjalle ja sitten tuonne etukulmaan johonkin metalliseen purkkiin ja purkista lähtee vielä letku johonkin.
                    Öö eikös tuo ole joku bensahöyryjen kierrätyssysteemi tuo pieni kanisteri nurkassa tai joku vastaava päästösysteemi?
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                    Comment

                    • Raine
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2603
                      • N/A

                      #11
                      ............
                      Last edited by Raine; 16-05-2013, 07:36.
                      ///Motorporot

                      Comment

                      • nut
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1613
                        • Vaasa/Kauhajoki

                        #12
                        Originally posted by Raine
                        Huomena ajattelin alkaa tutkimaan tuota osanumero 6. tyhjäkäyntiventtiiliä. Se vain, että pitää irrottaa imusarja kokonaan että pääsee käsiksi siihen. Pitää tutkia samalla kaikki alipaineletkut yms... imusarjan alta kun sen pois ottaa.
                        Ite tein saman homman tossa talvella ja vahingosta viisastuneena kokeilisin ensin ottaa vaan kaasuläppäkotelon yms irralleen joilloin saattaa mahtua irrottelemaan tyhjäkäyntiventtiilin imusarjan alta, aika operaatio kuitenkin imusarjan purku 'turhaan'. Siellä alla ei mee kun yks alip. letku venttiililtä imusarjaan ja siihen tulee toinen pieni letku venakopalta sovitepalaan kiinni joka on kaasuläppäkotelon takana, kannattaa tarkistaa ettei sovitepalan kiinnitykset oo murtuneet. Itse vaihdoin uuden sovitepalan kun oli kiinnike murtunu ja onnistuin hajottamaan sen uudenkin saman tien -> rautalangalla 5 kertaa tukevampi kiinnitys kun siististi laittoi.

                        Imusarja taitaa olla sitten vieläpä 11 mm muttereilla kiinni ja sinne väleihin ei kaikkiin mahdu normaali 1/2 tuuman hylsy, itse auoin pienellä 1/4 tuuman sarjalla nuo, momenttiin meni sitten suurella tunteella ne mutterit joihin ei iso hylsy mahtunu. Tuliseinää lähinnä oleva lienee helpoin ottaa ihan lenkkiavaimella auki. Ilmanputsarikoteloa ei oo pakko poistaa mutta antaa aivan helvetisti lisää tilaa jos sen nappaa poies, omassa oli kiinnityspultti niin jumissa että joutu jättämään paikoilleen. Kaasuläppäkotelosta ei kannata mitään letkuja yms irrotella, kääntää vaan nätisti sivuun pois tieltä.

                        Ps. muistathan vaihtaa polttoaineletkut samalla jos imusarjan purat, nimim. haperot oli
                        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                        Comment

                        • Raine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2603
                          • N/A

                          #13
                          ...........
                          Last edited by Raine; 16-05-2013, 07:36.
                          ///Motorporot

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #14
                            .........
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 07:37.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Vaijerissahan täytyy olla milli pari löysää jotta se kaasuläppä menee kiinni, tai ei se aivan kiinni mene. Kaasuläpän asentotunnistin toteaa läpän asennon perusteella millon ollaan tyhjäkäynnillä jolloin ICV päästää IMM:n ohi ilmaa.
                              Last edited by Leka; 15-04-2006, 18:11.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎