...........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
........
Collapse
X
-
Originally posted by olausTaisi olla tuossa venakopassa erilliset tiiviste- O-renkaat tulppien kohdille eli ne ei tuu mukana jos ostaa vaan venttiilikopan tiivisteen.
Kyllä ainakin minulla oli samassa paketissa kumpaisetkin kun tiivisteet kl-varaosilta hain.EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Voisi hyvinkin olla MAF-vika.
Mersun M104.994:ssä (3.2l I6) MAF:n rikkoutuminen aiheutti mitä mielenkiitoisempia ominaisuuksia, mm. järjettömän polttoaineen kulutuksen, tehojen "häviämisen" kesken ajon, vajailla pytyillä käyntiä, yleisesti huonon käynnin, nykivät vaihdot (automaatti). Lopulta akun oltua irroitettuna ei lähtenyt enää vanhalla MAF:lla / ilman MAF:ia käyntiin ollenkaan. Motronic HFM:n hienoja ominaisuuksia nämä "opittavat" hätäohjelmat...
Uudella massamittarilla kaikki ongelmat tiessään. Vanha 100% "ehjän näköinen", mutta mykkä. Tuntuvat olevan varsinkin näissä "saksalaisissa laatuautoissa" ihan kulutustavaraa, jossain esim. opeleissa, vageissa jne. ei ole läheskään niin paljoa vastaavaa vikaa (oman käsitykseni mukaan, korjatkaa jos olen väärässä).
Vikadiagnostiikkakin (= -koodit) saattaisi ongelman ydintä hieman valottaa? Kuumalanka-mallisen massamittarin testaaminenkaan ei taida ihan noin vaan vastusarvoja lukemalla onnistua?
Btw. nämä anturihilut ym. kannattaa ehdottomasti ostaa saksasta! Itse ostin Mersuun uuden MAF:n eBaysta 75e+postit, Vehon hinta oli n. 500e+asennus.
Comment
-
-
Originally posted by RaineIlmamassamittaria testattiin tuossa ja senhän pitäisi 4 sekunnin kuluttua moottorin sammutuksessa kuumentaa se hehkulanka sekunnin ajaksi, että polttaa paskat pois siitä. No mitään hehkumista en huomannut siinä vaikka homma tehtiin Bentleyn kirjan mukaan. Tähän jos sais joltain viisaammalta kommenttia. Searchia on käytetty koko viime yö...
Comment
-
-
Originally posted by RaineKysymys kuuluukin mikä tuo kuvassa näkyvä venttiili on? siitä menee letku imusarjalle ja sitten tuonne etukulmaan johonkin metalliseen purkkiin ja purkista lähtee vielä letku johonkin.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by RaineHuomena ajattelin alkaa tutkimaan tuota osanumero 6. tyhjäkäyntiventtiiliä. Se vain, että pitää irrottaa imusarja kokonaan että pääsee käsiksi siihen. Pitää tutkia samalla kaikki alipaineletkut yms... imusarjan alta kun sen pois ottaa.
Imusarja taitaa olla sitten vieläpä 11 mm muttereilla kiinni ja sinne väleihin ei kaikkiin mahdu normaali 1/2 tuuman hylsy, itse auoin pienellä 1/4 tuuman sarjalla nuo, momenttiin meni sitten suurella tunteella ne mutterit joihin ei iso hylsy mahtunu. Tuliseinää lähinnä oleva lienee helpoin ottaa ihan lenkkiavaimella auki. Ilmanputsarikoteloa ei oo pakko poistaa mutta antaa aivan helvetisti lisää tilaa jos sen nappaa poies, omassa oli kiinnityspultti niin jumissa että joutu jättämään paikoilleen. Kaasuläppäkotelosta ei kannata mitään letkuja yms irrotella, kääntää vaan nätisti sivuun pois tieltä.
Ps. muistathan vaihtaa polttoaineletkut samalla jos imusarjan purat, nimim. haperot oliBMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Vaijerissahan täytyy olla milli pari löysää jotta se kaasuläppä menee kiinni, tai ei se aivan kiinni mene. Kaasuläpän asentotunnistin toteaa läpän asennon perusteella millon ollaan tyhjäkäynnillä jolloin ICV päästää IMM:n ohi ilmaa.Last edited by Leka; 15-04-2006, 18:11.
Comment
-
Comment