Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Koiranluu" päänvaivaa...nimimerkillä E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Schnitzer
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 67

    "Koiranluu" päänvaivaa...nimimerkillä E34

    sörtsillä on kyllä etsitty, vaa eipä oo löydetty, eikä apua näin saatu....

    Tietääkö kukaan mahdollisesti ketään pääkaupunki seudulta, jotka vaihtais eteen koiranluut edullisesti? Osat on ittellä jo, nyt vaan asentaja puuttuu....Huoltamoilta oon kyselly mut halvin näyttäis olevan AD järvenpäässä 60e, ei vaan paljon kiinnostais kyseiseen lafkaan rahaa viedä kun alko heti puhelimessa vittuilla kun kuuli merkin BMW. Bemarin huoltoon auto on menossa kesän jälkeen mutta ei viittis sinne asti kituutella...

    Renkaan vaihdon yhteydessä huomasin et on niin huonossa hapessa että palikat näyttää lähinnä 10v vanhoilta puoliksi syödyiltä suklaapatukoilta...ei kauaa viitti niillä enää ajaa, ennen ku kohta kuopassa pettää....

    Oon lukenu että vaihto ois helppoo mutta ongelmaksi itsellä tuli se että kyseisiä palikoita ei ilman sahausta irti saa, tunkilla nostettuna "luu" oli kyllä niin hankalassa paikassa/asennossa että millä helvetillä ootte saanu sahattua mutterit veke?? Vai onko tää taas niitä hommia missä pitäis olla kumikädet joilla homman hoitaa ilman pyörän irrotustakin...

    Saisko muuten tukivartta nostamalla vaikka toisella tunkilla minimoitua siihen luuhun kohdistuvan jännityksen ja saisko sitä luuta sillä myös vaihto ystävällisempään asentoon kenties?? Mitä kikka kolmosia ootte käyttäny että ootte saanu ne vaihdettuu? äääääääää! Menee kohta mielenterveys näitten kanssa!!!

    Kiitokset avusta jo etukäteen!
    **Bayerische_Motoren_Werke**
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Eihän siinä vakaajan yhdystangossa ole jännitystä, kun molemmat puolet ovat samalla tasolla. Toispuolisesti tunkatessa on kyllä kuin viulun kieli. Vaihtoehtoisesti nostat koko etupään ilmaan tai lasket renkaan irrotuksen jälkeen navan/pyöräntuennan tuelle. Vielä parempi jos lasket tunkin päälle, voit säädellä sitä jännitystä suuntaan ja toiseen.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Martti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 787
      • Suomi

      #3
      ei mulla ainakaan sen koiranluun jännityksen takia koskaan mitään ongelmia oo ollu vaikka toiseltapuolelta vaan tunkannu...ja "muutaman" kerran oon tolpat irrottanu.

      ootko varma ettei lähe muutaku saahammalla irti? siinähän on semmoset lovet siinä sen koiranluun "tapin tyven" puolella mihin esim lista-avain menee nätisti. ja sit hylsyllä toine puoli.

      tai irrota koko tolppa, niin on helpompi se koiranluun yläpää irrottaa...alapää ainaki pitäs olla aika nätti ottaa siitä vakaajasta irti kuhan vaan renkaan irrottaa.

      tietty jos on umpiruosteessa tms niin sit eri asia...

      Comment

      • mv-
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 125
        • Mikkeli

        #4
        Helppo vaihtaa itse, kulma ylös, rengas pois, 2 mutteria auki ja luu irti, kiinni sama homma päinvastaisessa järjestyksessä.

        Voi kyllä olla silti hyvinkin tiukassa kiinni mutterit, itsellä tuotti useita harmaita hiuksia nykytellä 10 sentin liikevaralla mutteria auki. Ja ei tosiaankaan mitään ongelmaa ole tullut vaikka vain toinen puoli on ollut nostettuna.
        Nyt: e39 520i, H-D
        ex: e30 320i Cabrio, e34 535i, GSXR750, CBR 600, ZZR600, e28 520i Bavaria, e28 518i, e34 535iA, e34 520i, e28 518i

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          en kyllä tuosta 60ekee maksaisi.. halpa rälläkkäkin maksaa 20, niin jos ei sen avulla irtoo niin kumma homma..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Ac Schnitzer
            Bimmer Rookie
            • May 2003
            • 67

            #6
            Näinhän se on että 60e tuollasesta on suorastaan härski hinta...Enkä ole sellaista maksamassa, sopiva hintahaarukkani oli 30-40e. Kai sitä täytyy vielä yrittää ite vaihtaa...Etupäätä ei ole mahdollista saada kokonaan ylös, kun ei ole paikkaa siihen eikä mitään hallitunkkia, joten ihan tolla orginaali tunkilla sitä saa vänkätä ylös...

            Muutenhan homma oiskin tosi plug&play matskua mutta kun mutterit on niin jeesuksen jumissa! Eli tuo ruskea ystävämme on jälleen tehnyt tehtävänsä...Sahaus ainoa vaihtoehto.

            Alaosa näyttäs suht koht helpolta sahata mutta se yläpää on kaikkein puuromaisin homma! Mutteri kun näyttää olevan pienessä kuopassa, siinä yläjutskassa kiinni!

            No, täytyy varmaan se rälläkkä käydä hankkimassa ja ens viikonloppuna hosua sillä sit. Mikä ois oikee tapa rälläköidä ne mutterit, ruuvin juuresta vai sieltä kumijutskan puolelta?

            Kiitokset!
            **Bayerische_Motoren_Werke**

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #7
              no se voi olla vähä vaikee rälläköidä sieltä mutterin puolelta ainaki sieltä yläpäästä. ja varmaan muutenki järkevintä napata sieltä kumin puolelta..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎