Announcement

Collapse
No announcement yet.

COC-todistus E34 M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11707
    • Kouvola

    COC-todistus E34 M5

    Olisi perjantaille varattuna rek. katsastus ja kävivät "yllättäen" huutelemaan ton vaatimustenmukaisuustodistuksen perään...

    Ei keneltäkään clubilaiselta sattuisi löytymään sellaista ylimääräisenä?
    Autohan on siisn -95 E34 M5

    Ei viitsisi alkaa BMW:ltä sitä tilaamaan ku maksaa kuulemma karvaa vaille 200€ eli ei kiitos...

    konttoripäällikkö kyllä puhui, että jossei todistusta löydy niin mittaukset voidaan kyllä tehdä siellä konttorillakin mutta ei sekään ole ilmaista....

    Saksasta toki saisi alle 100€ noita todistuksia, mutta helpoin tapa olisi tietty jos joltain löytyisi se suoraan lainaksi
    Last edited by Esko; 25-04-2006, 20:49.
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Mikähän tuossakin on sääntönä kun ei multa ole missään vaiheessa kukaan moista pahvia kysellyt kun toin 95 E34 540:n. Moneen kertaan odottelin että koska sellaisen joku haluaa, varsinkin kun ei ollut hankittuna. Työkaverin E39:stä sellanen taas vaadittiin. Eli onkohan tämäkin vaan katsastuspaikasta kiinni?
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #3
      Vaihda konttoria. Niitä vaan vituttaa ku sulla on niin hieno auto.
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11707
        • Kouvola

        #4
        Kyllä ne noilla valtion konttoreilla tuntuu olevan aika tarkkana ton kanssa

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #5
          Eipä hyödytä lainata muilta, CoC on sitten ajoneuvokohtainen ja konttorilla ottavat sen vielä talteen. Tuosta vielä enemmän aiheesta: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...elvitykset.htm

          Sitä ihmettelen kyllä että miten ne luulee konttorilla mittauksilla toteavansa että auto on määräysten mukainen? Kuulostaa lähinnä rahastusyritykseltä, elleivät sitten just tarkoittaneet sitä että tilaavat sen saksasta.

          BMW Suomelta ko. todistus maksoi muuten n. puolitoista vuotta sitten 150€. Direktiivin mukaan se ei saisi maksaa yli 100€, mutta mutta..
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Valtiolla ei ole ollut katsastustoimintaa enää moneen vuoteen.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11707
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by Lanttu
              Valtiolla ei ole ollut katsastustoimintaa enää moneen vuoteen.
              No tarkoitin "valtion konttorilla" tätä A-katsastusta, jossa muutenkin toi toiminta on paljon tiukempaa kuin vaikkapa K1-katsastuksella

              mutta toi pilkun viilaus ei nyt auttanut tässä tilanteessa yhtään mitään

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 460
                • Helsinki

                #8
                Autosihan oli Ruotsintuontia jolloin ruotsalaisesta rekisteriotteesta taitavat puuttua päästöarvot tms. Eikö autostasi löydy mitään alkuperäistä saastelappua esim. konehuoneesta, tai sitten esim. sellaista tarraa tai kilpeä johon on merkitty kaikki E-hyväksynnät jotka auto täyttää?
                Itse olen kanssa moisien asioiden kanssa joutunut puljaamaan, ja helpoiten homma on hoitunut katsastuskonttoria vaihtamalla Joillekin asemille on riittänyt vain se E-hyväksyntätarra konehuoneessa, joillekin ei (jos rekisteriotteessa ei ole ollut saastejuttuja).
                Tyyppihyväksyntäkilven E-hyväksyntäkoodi taisi tulla autoihin vasta joskus 1998? Sen syöttämällä konttorin koneelle katsastusmies näkee kaikki tarvittavat tiedot.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • ufo777
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 371
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Siis mistä todistuksesta on kyse? Ainakin om M vitka meni heittämällä läpi. Onko vuosimallin takia vai mitä? Mulla on ainakin orkkis brief tallessa jos sulla on siitä mitään hyötyä? Tosiaan 3,6:nen niin ei varmaan sulle apua?
                  Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                  Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 460
                    • Helsinki

                    #10
                    Vaatimustenmukaisuustodistuksesta (CoC = Certificate of Conformity), saksalaisessa briefissä on ilmoitettu päästöt mutta ruotsalaisessa ei, siksi katsastusmiehet haluavat päästä pätemään vaatimalla tuon todistuksen jonka nähtyään vasta virallisesti uskovat että auto täyttää senaikaiset määräykset
                    Ja toisen auton todistuksesta ei ole mitään hyötyä. Jos Eskon auto on tuotu alunperin vaikkapas Saksasta niin sitten alkuperäisestä saksalaisesta briefistä voisi olla apua.
                    Last edited by Kajakki; 26-04-2006, 12:51.
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11707
                      • Kouvola

                      #11
                      Ruotsin JA Saksan tuonti

                      Mutta ongelma taitaa olla ratkennut ku kouvolan konttorin päällikko lupasi katsoa noi tulokset kuntoon...on se hyvä ku on suhteita ni hommat menee ees joskus purkkiin

                      Comment

                      • Happo
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 922
                        • Kauhajoki

                        #12
                        Ei ne mitään halua päteä, kun se nyt vaan on oltava papereissa, että minkälaisesta autosta on kyse. Ruotsin rekisteriotteessa ei ole niin tarkkoja tietoja, kuin saksalaisessa. Ruotsin otteessakin oli vähäpäästöisyydest&#228 ; maininta, mutta jostain meluarvoista ei löytynyt mitään. Syöhän nuo lisäkustannukset miestä, mutta ei kai se sen katsarin vika ole, jos hän toimii lakien ja asetusten mukaan.

                        Itellä kävi sama homma ja ei siinä auta muu kuin joko hommata se todistus itse, tai antaa se hankinta katsastuskonttorin tehtäväksi. 100 euroa se itsellä maksoi katsastuskonttorin hankkimana. Tilanteen olisi pelastanut se, jos alkuperäinen Saksan ote olisi ollut tallessa, mutta kun ei, niin ei.

                        EDIT: Mitään tarraa ei mulla ollu konehuoneessa vaikka sitä kateltiin.
                        Last edited by Happo; 26-04-2006, 15:16.
                        Ford S-Max 2.0
                        Kilpuri VW Golf III VR6
                        ex:

                        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                        Comment

                        • Kajakki
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 460
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Esko
                          Ruotsin JA Saksan tuonti

                          Mutta ongelma taitaa olla ratkennut ku kouvolan konttorin päällikko lupasi katsoa noi tulokset kuntoon...on se hyvä ku on suhteita ni hommat menee ees joskus purkkiin

                          Hieno homma
                          Kerran jouduin Italiantuontiin hankkimaan katsastusmiehen vaatimuksesta tuon vastaavuustodistuksen Ruotsista hintaan 130e, ja sitten kun menin sen saavuttua samaiselle konttorille, eri katsastusmies = sanoi ettei todistusta tarvitse koska autossa on nuo E-hyväksynnät paljastava tarra konehuoneessa, eipä pänninyt taas yhtään

                          Mutta siitä on jo muutamia vuosia, siihen aikaan koettivat kyykyttää autontuojaa oikein kunnolla, ilmeisesti jossain jatkavat samaa linjaa. Mut hieno juttu jos asia selvisi
                          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎