Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ehdotuksia E34 M5 3.8 kytkimeksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    Ehdotuksia E34 M5 3.8 kytkimeksi

    Eli ehdottakkaa mitä sinne kannattaisi laittaa ja mistä sen saa.

    Mitä kannattaisi samalla tehdä kun aski on irti.

    Vaihto tapahtuu Tapiolan Essolla kun asialla on kiire.

    edit: Tilattu ETK:n kuvasta ainakin nämä osat:
    04 BEARING, SHIFTING ARM
    07 BEARING, SHIFT LEVER
    13 PLASTIC WASHER 2kpl
    15 GEARSHIFT ROD JOINT

    Tulisiko jollain vielä mieleen muita pikku hilppeitä mitä samalla olisi kätevä vaihtaa. Samalla vaihdetaan short shift keppi jos 535i:hin käypä keppi käy M5?
    Last edited by Rockwell; 28-04-2006, 13:12.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90
  • ajk
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 50

    #2
    Originally posted by Rockwell
    Eli ehdottakkaa mitä sinne kannattaisi laittaa ja mistä sen saa.

    Mitä kannattaisi samalla tehdä kun aski on irti.

    Vaihto tapahtuu Tapiolan Essolla kun asialla on kiire.

    edit: Tilattu ETK:n kuvasta ainakin nämä osat:
    04 BEARING, SHIFTING ARM
    07 BEARING, SHIFT LEVER
    13 PLASTIC WASHER 2kpl
    15 GEARSHIFT ROD JOINT

    Tulisiko jollain vielä mieleen muita pikku hilppeitä mitä samalla olisi kätevä vaihtaa. Samalla vaihdetaan short shift keppi jos 535i:hin käypä keppi käy M5?
    Sintterikytkin, pitää ja kestää varmasti vakio asetelmallaki. Porsii jotku muut paikat ennenkuin kytkinlevy. Ainaki Ape-import Oulussa myy M5 3.6&3.8 E34:een sopivaa levyä, 140€.
    Takaosan stefa kannattaa vaihtaa uuteen.(akselinpätkän stefa johon kardaani tulee kiinni).
    Jos jotku vaihteet on vähänkään "rasahellu" tai vaihteet menny huonosti päälle niin kannattas pistää vaihtoon niiden vaihteiden synkrorattaat, mukavampi pykältää kun ei kuulu sorvin ääntä laatikosta vaihdetta vaihtaessa.
    Last edited by ajk; 28-04-2006, 17:22.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Siis jos kone on vakio niin ei herranjumala mitään sintterikytkimiä sinne . Uusi vakiokytkin vaan, vakiokoneeseen on aivan turha muuta laittaa kun se vakiokin pitää ja kulumista tapahtuu yhtä lailla vaikka sinne minkä pistäisi. Jos jotain päivittää haluaa niin kevyempi vauhtipyörä vois olla kova, maksaa vaan ihan hyvin.

      Vaihteensiirtoon lisää osaa. Short shifterillä jos tarkoitat esim. Z3M:n keppiä, niin kyllä se sopii samalla tavalla ja samalla tulee uusittua se kepin alapään pusla (tulee siis uudessa kepissä). Lisää osia kuitenkin tarvitset. Eli nämä vielä lisää:

      PLASTIC WASHER 25111220439 2kpl (näitä tarvitaan siis neljä yhteensä, kaksi oli jo listassasi)
      CIRCLIP 25111220379 2kpl
      DOWEL PIN 23411466134
      TENSION BUSH 25111203682 (hajoaa kuitenkin asentaessa)
      PLASTIC WASHER 25111434194
      BEARING BOLT 25111221849 (hajoaa kuitenkin asentaessa)
      BEARING SLEEVE, ROUND 25117519669 (tähän mieluummin sorvattu muovipusla jollaisia Leka aikanaan kaupitteli, mutta tämä jos ei ole sellaista)

      Tuota Shifting Arm Bearingia ei yleensä uusita, mutta eipä kait se pahaksikaan ole...
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        #4
        Ei todellakaan mitään sintteriä.

        Kai se on alkuperäinen laitettava. Saisiko mistään halvemmalla kuin Laakkoselta? Aika on varattu 11. päivä vaihtoon.

        Short shift juurikin tuo Z3M keppi.

        Laakkosen varaosamyyjä noita mun listassa olevia osia suositteli Olarissa. Oli muuten todella ystävällinen kaveri. Pitää vielä tilata nuo ehdottamasi osat.
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Rockwell
          Short shift juurikin tuo Z3M keppi.
          Tuossa voi käydä niin että vaihteensiirtäjän tanko ottaa ilman pientä modaamista lootan ja kardaanin väliseen kumilimppuun kiinni 2:lla ja 4:lla, koska M5:ssa sen kumilimpun halkaisija on suurempi kuin muissa E34:sissa .
          Originally posted by Cell
          BEARING SLEEVE, ROUND 25117519669 (tähän mieluummin sorvattu muovipusla jollaisia Leka aikanaan kaupitteli, mutta tämä jos ei ole sellaista)
          Ei ne nyt ihan tavallista muovia olleet
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Polar
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2045
            • Espoo

            #6
            Lainataanpa vähän tätä topikkia ja kysellään seuraavaa... s38b36 perään sellainen kytkin mikä pitää vähän vakiota isommilla tehoilla? sintteri ja vakiolevy? jossain vaiheessa tarkoitus pistää sitten joku hieno vauhtipyörä+muutsälät, mutta nytten kiireen vuoksi pitäisi jotain keksiä...
            Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
            - Official member of Team Järki & Kohtuus -
            - You gotta pay to play -

            Comment

            • Miika Tissari
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1802
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by Polar
              Lainataanpa vähän tätä topikkia ja kysellään seuraavaa... s38b36 perään sellainen kytkin mikä pitää vähän vakiota isommilla tehoilla? sintteri ja vakiolevy? jossain vaiheessa tarkoitus pistää sitten joku hieno vauhtipyörä+muutsälät, mutta nytten kiireen vuoksi pitäisi jotain keksiä...
              Vakio levy ja sachs:n race engineering asetelma. Asetelman kitkapinta on alumiinia, niin ei voi/tarvitse laittaa mitään kupari limppua.
              E28 ///M-tech V8 -83
              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

              Comment

              • JPS
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 197
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Rockwell
                Short shift juurikin tuo Z3M keppi.
                Originally posted by Leka
                Tuossa voi käydä niin että vaihteensiirtäjän tanko ottaa ilman pientä modaamista lootan ja kardaanin väliseen kumilimppuun kiinni 2:lla ja 4:lla, koska M5:ssa sen kumilimpun halkaisija on suurempi kuin muissa E34:sissa
                Mitens nyt kävi tuon kepin kanssa, ottaako mihinkään kiinni? Taivutitko yhtään sitä? Mulle pitäis tuo keppi tulla maanantaiksi, niin vähän tietäisi mitä pitää tehdä..
                G31 -18

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎