Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i -95 E34 nykiminen kiihdyttäessä..???

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    525i -95 E34 nykiminen kiihdyttäessä..???

    Olisiko jollain ollut samanlaista ongelmaa. Eli liikkeelle lähdettäessä kone tuntuu tukehtuvan pienellä kaasulla ja kaasun painallus nytkyttää autoa ja pohjaan painettaessa kestää jonkin aikaa ennen kuin lähtee vetämään kuin hullua tukasta.. Tämä ei toistu aina. Aamullakin toimi kuin enkeli, mutta välillä on meno tasakaasullakin aika nykivää ja kaasun painallus saa aikaan "miettimis" efektion. Tyhjäkäynti hieman seilaa joten tyhjäkäynti moottori ollee paskanen, mutta se tuskin vaikuttaa enää ajossa..??

    Eli mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään. Auto on huollettu 1tkm sitten(öljyt, suodatin, tulpat,m ilmansuodatin, polttoainesuodatin) ja muuten kunnossa.
  • 330XD Touring
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 104

    #2
    Tyhjäkäyntimoottori?
    Poliisi on ystävä

    Comment

    • nut
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1613
      • Vaasa/Kauhajoki

      #3
      Puolavikaa veikkaisin jos on terävää nykymistä tai sitten lambda sökö. Seilaako kulutusmittari tasakaasulla?

      Itsellä oli puolavika joka aiheutti juurikin tuollaista miettimistä, painoi kaasu pohjaan ja mitään ei tapahdu, sekunnin parin päästä otti yhtäkkiä kierroksiä, nyki tasakaasulla jne ja toisinaan myöskin toimi ihan ok.

      Sen tyhjäkäyntimoottorin putsaus on kyllä oma operaationsa, kaasuläppäkotelon irrottamalla sinne pääsee ehkä jotenkin järkevästi käsiksi.
      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

      Comment

      • eizzi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 234
        • jeppis

        #4
        Vaihdoin sen ilmamassamittarilta tulevan paksun putken kun oli halkeamia ja auto parani kovasti..

        Miten nuo puolat voi todeta vialliseksi yksitellen ettei tarvi vaihtaa kaikkia "varmuuden "vuoksi....??

        Comment

        • eizzi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 234
          • jeppis

          #5
          uppista..

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6
            Originally posted by eizzi
            Miten nuo puolat voi todeta vialliseksi yksitellen ettei tarvi vaihtaa kaikkia "varmuuden "vuoksi....??
            Osta yksi puola ja vaihdat vuorotellen joka mukiin.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Ville-325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 213

              #7
              Originally posted by eizzi
              Vaihdoin sen ilmamassamittarilta tulevan paksun putken kun oli halkeamia ja auto parani kovasti..
              Nuo halkeamat on aika varmasti hajottanut myös lambda-anturin, ja pahimmassa tapauksessa myös katit.

              Comment

              Working...
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎