Announcement

Collapse
No announcement yet.

hälytin -> E34 keskuslukko+luukut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    hälytin -> E34 keskuslukko+luukut

    eli suunnitelmissa olisi kytkeä AT-700 hälytin e34:n keskuslukkoon, ja käyttää hälyttimen mukana tulevaa "mukavuus-toimintoa" joka sulkee ikkunat+luukun aktivoituessaaan, laitanko hälyttimestä tulevan avauksen (0,5 s) pulssin BL/BR johtoon, sekä lukituksen (0,5 s) / mukavuus-toiminnon (20 s) pulssin WS/RT-johtoon?

    toimiiko?

    olipas vaikeasti selitetty, mutta toivotaan että ymmärsitte

    Last edited by Axum; 07-05-2006, 21:55.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
  • Ter0
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 297
    • Tampere

    #2
    Minä luulen että toimii, ite kytkin tosin kokeilemalla että mitä johtoa 12V:iin kytkemällä saa menemään lukkoon. Kirjottelin sillon ylös näin:
    --------------------------------------------------------
    Keltainen liitin oven sisällä (avainpesään menevä johtopari):
    -Ovessa valkopunainen -> Ohjaamossa valkopunakeltainen.
    -Tähän kytkettäessä +12V lukot sulkeutuvat.

    -Ovessa siniruskea -> Ohjaamossa siniruskeakeltainen.
    -Tähän kytkettäessä +12V lukot avautuvat.

    HUOM. Kytkettäessä kumpaankin +12V, ovet menevät
    "takalukkoon" tai mikäs superlukko se nyt onkaan.

    Musta liitin oven sisällä (avainpesään menevä toinen johtopari):
    -Ovessa punaruskea -> Ohjaamossa punavihreä.
    (näitä johtoja on kaks samanväristä vierekkäin, ilmeisimmin
    sama "toiminta" kummassakin.. ovelta tulevassa
    kumitötteröliittimessä pinni numero 17)
    -Johdossa +12V koko ajan.

    -Ovessa siniviolettikeltatäppänen = ? -> ?
    ei tule sisälle asti, loppuu kumitötteröliittimeen (siis oviliitin)


    Lukkomoottorin liitin ovessa (toiminnoista ei selvyyttä viel&#228:
    musta -> Ohjaamossa musta
    valkoinen -> Ohjaamossa valkonen
    punaruskea -> Ohjaamossa punavihreä
    valkomusta -> Ohjaamossa valkomustakeltainen
    valkovihreä -> Ohjaamossa valkovihreä
    sininen -> Ohjaamossa sininen

    Jospa tuo taulukko auttas sen verran joitakin ettei tarvi ovipaneelia lähteä irroittelemaan.

    Näitä tutkiessa poistin siis ovipaneelin sekä jalkatuki/kaiutinhässäkän sisältä kuskinpuolelta. Aukaisin myös oveen menevän johtoliittimen (se kumitötter&#246 ...
    Eli Ohjaamon johdoilla tarkoitan sieltä kaiutintilasta tulevaa johtonippua.
    -----------------------------------------------------------------

    Mukavuustoiminto toimii kun on vaan tarpeeks pitkä lukituspulssi.
    Autona e34 -88 520.
    Last edited by Ter0; 07-05-2006, 22:24.
    ______________________________
    BP-2010 burnismestari \o/
    ______________________________
    -Ter0
    [email protected]
    TT-Speed Oy

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Paljon kiitoksia selvistä ohjeista...
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Kuinka jengi on toteuttanut ovikytkinten liittämisen hälyttimeen?

        RM:ltähän menee käsittääkseni negatiivinen keltainen johto sinisellä raidalla sisävalolle, kytkin sen hälyttimeen mutta ei reagoi mitenkään oven aukaisuun.
        Last edited by Axum; 21-10-2007, 19:31.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • cba
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 3464
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by Axum View Post
          Kuinka jengi on toteuttanut ovikytkinten liittämisen hälyttimeen?

          RM:ltähän menee käsittääkseni negatiivinen keltainen johto sinisellä raidalla sisävalolle, kytkin sen hälyttimeen mutta ei reagoi mitenkään oven aukaisuun.
          Jeps, vähän samaa onkelmaa itselläkin. Alfatecin hälyn asennellut autoon ja tarttis saada ovenaukaisun tunnistus päälle. Hälyyn pitäisi saada ovista maattosignaali ja takaluukkupiirin piuhaan taas plussaa. Käsittääkseni bemarissa ei tuota maattosignaalia ole ovikytkimissä, vaan se pitää vetää jostain auton takaosasta hälylle?? Auto on 525 -90

          Comment

          • Jukkis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 32
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            Kuinka jengi on toteuttanut ovikytkinten liittämisen hälyttimeen?

            RM:ltähän menee käsittääkseni negatiivinen keltainen johto sinisellä raidalla sisävalolle, kytkin sen hälyttimeen mutta ei reagoi mitenkään oven aukaisuun.
            Just laitoin Defan hälärin -89 535i:hin. Takapenkin alla on GM (mikä lie oikea nimike sille ohjainlaitteelle) josta löytyy ovikytkimien signaalit. Molemmat takaovet on saman karvan takana, mutta etuovet löytyy molemmat erikseen. Eli kolmen johdon kytkentä ja diodit mukaan.
            Last edited by Jukkis; 26-12-2007, 21:06.

            Comment

            • JusZsE
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 134
              • Järvenpää

              #7
              Nostellaas vanhaa topikkia ylös, kun tääl niin hyvin asiaa selvennetty.
              Ongelma on että e34 525 vm -91 johtosarjasta ei löydy ovien liittimistä tuota valko/puna/kelta johtoa myös on liittimessä tyhjä paikka missä sen kuuluisi olla, sama juttu molemmin puolin. Myös GM boxin keltaisesta liittimestä puuttuu kyseinen johto. Ongelma tuli vastaan, kun ovien lukkopesät reistas --> kaukosääteinen keskus lukko. Silloin kun avain puri lukkoon ja pystyi kääntämään ovet menivät ensin lukkoon ja nosti ite auki, toisella kerralla pysyivät lukossa. Aukesivat normaalisti. Kaukosääteisellä lukolla oli sini/ruskea/keltainen piuha kytketty ja testi, ovet meni takalukkoon yrittäessä avata. Johtosarja on jälkiasennettu ja aiemmasta keskuslukon toiminnasta kyseisellä sarjalla ei ole tietoa. Jos tähän vuodatteluun joku osaisi jotain vastata niin olisin todella kiitollinen!
              Sähkö on sinistä ja sattuu!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎