Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Automaatti-ilmastoinnin elektroninen nopeuden säätö ei toimi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpekkane
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 2

E34 Automaatti-ilmastoinnin elektroninen nopeuden säätö ei toimi

Moro!!!

Yritin etsiä searchillä apua, mutta en löytänyt...

Minulla on E34 525i touring 1995. Autossa on tehtaan automaatti-ilmastointi (Koodi 0534 KLIMAAUTOMATIK). Olen käsittänyt, ja tavasin varmuudeksi myös ohjekirjaa, että ilmastoinnin ollessa päällä, ilmastointi säätää automaattisesti puhaltimen nopeutta saavuttaakseen halutun lämpötilan, kunhan vaan ilmamääränsäätöpyörä on keskiasennossa. Eli siis aivan kuten nykyaikaisissa autoissa.

Jostain syystä kuitenkaan puhallusteho ei säädy automaattisesti. Kylmää tulee kyllä hyvin, kunhan säätää itse puhallusnopeutta. Samoin ilmastointi sammuu, jos laittaa 0-asentoon.

Eli, jos en ole aivan täysin väärin käsittänyt, jossain elektroniikassa on jotain vikaa, mutta mistä pitäisi aloittaa vian etsiminen???

Kiitokset avusta...
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

Originally posted by jpekkane

Samoin ilmastointi sammuu, jos laittaa 0-asentoon.

Kuuluukin sammua, muuten höyrystin jäätyisi.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

Comment

• larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

Originally posted by jpekkane
      Moro!!!

Yritin etsiä searchillä apua, mutta en löytänyt...

Minulla on E34 525i touring 1995. Autossa on tehtaan automaatti-ilmastointi (Koodi 0534 KLIMAAUTOMATIK). Olen käsittänyt, ja tavasin varmuudeksi myös ohjekirjaa, että ilmastoinnin ollessa päällä, ilmastointi säätää automaattisesti puhaltimen nopeutta saavuttaakseen halutun lämpötilan, kunhan vaan ilmamääränsäätöpyörä on keskiasennossa. Eli siis aivan kuten nykyaikaisissa autoissa.

Jostain syystä kuitenkaan puhallusteho ei säädy automaattisesti. Kylmää tulee kyllä hyvin, kunhan säätää itse puhallusnopeutta. Samoin ilmastointi sammuu, jos laittaa 0-asentoon.

Eli, jos en ole aivan täysin väärin käsittänyt, jossain elektroniikassa on jotain vikaa, mutta mistä pitäisi aloittaa vian etsiminen???

Kiitokset avusta...

kokeile siten kun auto on tasalämpöinen niin kääntää hiljalleen kuskin lämpö pyörää laidasta laitaan, omassani ainakin puhallin hidastuu kun numerot on kabiinin lämpötilan kohdilla.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎