Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525i Touring vm94

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    e34 525i Touring vm94

    Elikkäs ongelmana on että syylärin alareunantietämiltä työntää vedet ulos pikku hiljaa. Koneesta tuli noin 1600km sitten vedet pihalle koska vesipumppu petti. Tähän asti ei ongelmia ollut vielä eilen vedentaso oli normaali mutta töistä lähtiessä massa oli noin 10x10cm laikku nestettä ja kotiin päästyäni tuli sitten herja Coolant Level Low ja auton keulan alaosa märkänä.

    Elikkäs osaisko joku kertoa mistä syytä kannattais etsiä? Termostaatti ja vesipumppu vaihdettu Bosch Car Servicessä pari viikkoa sitten edellä mainitun ongelman vuoksi.

    Keskiviikkona menee huoltoon takaisin vuotavan syylarin takia mutta mistähän voisi paine tms. johtua jäähdytin järjestelmassä ihmettelin tossa eilen kun paisunta säiliössä oli noin 3cm vettä pohjalla ja kun korkki oli auki ja avasi ilmaus ruuvia niin alkoi sihisemään ja veden pinta nousi yli Cold rajan oiskos tähän jotain vinkkiä?

    Sitten on vielä venttiilien naputus noin 3sek startin jälkeen yön seisomisen jälkeen.

    Toinen asia joka mietityttää on että kuuluuko noissa yleensä imu ääniä konehuoneessa?
    Last edited by thuttu77; 15-05-2006, 08:22.
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    #2
    Eikö keltään löydy apuja?

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1842
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Järjestelmän paine on normaalia kun on normaaleissa rajoissa.

      Paisarin alapään O-renksut voivat olla tiensä päässä. Kunnon ilmauskaan ei liene pahitteeksi. Siihen löytyy haulla ohjeita.

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4


        ^^ tosta kattelet, osat 4, 3, ja 14 uusiksi. mahdollisesti myös 6, 8, 9. jos noilla menee, niin ei maksa montaa euroa. jos on paisari halki/kenno rikki niin sitte kannattaa vaihtaa koko roska. yhteen autoon vaihdoin koko syylarin, maksoi 150€ uutena ebaysta. jonku verran saaki olla painetta, jos on liikaa, niin uusi korkki varmaan auttaa.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #5
          Eli pääsikö se kone kunnolla keittämään? Paisarin korkki kannattaa vaihtaa ensimmäisenä, se toimii eräänlaisena "sulakkeena" jäähdytysjärjestelmässä ja jos paineet päässy lämpenemisen myötä nousemaan niin korkki on entinen. Se vuoto voi vähetä kun sinne järjestelmään saa oikeat paineet, tosin nuo muovipäiset syylärit tuppaa aina jossain vaiheessa vuotaa..

          Se kylmän koneen naputus on ihan normaalia. Venttiilinvälykset säätyy hydraulisesti, ja kestää hetken että ne kylmänä säätyvät oikeaksi.

          Comment

          • thuttu77
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 160

            #6
            Joo kone keitti noin 1600 km ennen vuodon alkamista ihan kunnolla tai niin että se puski höyryä ilmaus ruuvista. Toi syyläri menee kokonaisuudessaan vaihtoon.

            Tuo paine ei purkautunut silloin kun otti korkin irti vaan silloin kun korkki oli irti ja avasi ilmaus ruuvin.

            Comment

            • thuttu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 160

              #7
              Toivottavasti nyt toimii. Vaihdettiin Bosch Car Servicessä syylari tohon kokonaisuudessaan. Ja myyjä liike maksoi. Saas nähdä mitä seuraavaks.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎