elikkä oli auto eilen bmw-huollossa käyttöautolla ja jätkät pisti koneeseen tuollaiset öljyt vaikka tehtaan mukaan pitäisi käyttää castrol tws motorsport 10w-60, oli ainaki 2 kertaa halvempaa öljyä tää shell helix ku toi castrollin öljy ku kävin kattoo, eli toimiikohan tää kone ny noilla öljyillä sit
e34 m5 öljyt:shell helix ultra 5w-40???
Collapse
X
-
Mä en ainakaa ite ajelis tommosil litkuilla... tuohan on ihan saakelisti laihempaa kuumana tuo öljy. Siel on nyt joku moka käyny huollossa, takas vaa ,ja valitat että ei sinne tämmöset öljyt kuulu.
-
Tää on just tätä. Itse kysyin ihan ok öljynvaihtopaikasta mitäs suosittelisit näihin BMW:n M-sarjan koneisiin.
"Kaikki täyssynteettiset toimii 0w-40 alkaen." Joo laitettiin ihan omasta kannusta 10w-60, kun radallakin on tarkoitus ajaa.
Kummasti siinä vaiheessa sitten oppii, jos sattuu jotain rikki menemään. 5w-40 öljyllä kaveri yhden S50B30 pannun on rikkonutkin radalla.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
"Koneeseen Castrol TWS Motorsport 10W/60, laatikkoon Castrol Transmax Z ja perään Castrol SAF-XJ 75W/140" nuo on käsittääkseni bemun suositukset juuri tähän myllyyn,mutta kun tarkemmin tätä kuittia katson niin vaihdelaatikkoonkin on laitettu jotain helvetin DONAX TA AUT.ÖLJYÄ?????
Comment
-
Tuo Shellin Helix öljy ei ole hyväksi E34 M5 moottoriin. Sitä paitsi tuolla öljyllä moottorin tiivisteiden välistä voi jopa tihkua öljyä pihalle. Castrol TWS Motorsport 10W-60 (tai ominaisuuksiltaan vastaava) on ainoa öljy mitä kannattaisi käyttää tuossa moottorissa.
Mene sinne liikkeeseen ja sano että laittavat oikeat öljyt tilalle. Halvemmaksi se tulee joka tapauksessa kuin uuden moottorin hankkiminen tai koneremontti. Ja siitä voi kyllä itsekin pari kymppiä maksaa jolleivat ilmaiseksi ala tekemään. Riippuu tietysti ovatko laskuttaneet sinua Shellin halpis öljyn mukaan vai jonkun huoltopaketin jne..Last edited by Juhis; 21-05-2006, 17:14.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Automaattiöljy siine lootaan kuulukin, mutta laita ne Castrolin Transmaxit sisään vaan.Originally posted by jooma"Koneeseen Castrol TWS Motorsport 10W/60, laatikkoon Castrol Transmax Z ja perään Castrol SAF-XJ 75W/140" nuo on käsittääkseni bemun suositukset juuri tähän myllyyn,mutta kun tarkemmin tätä kuittia katson niin vaihdelaatikkoonkin on laitettu jotain helvetin DONAX TA AUT.ÖLJYÄ?????
Comment
-
mites muuten tää uus castrollin edge-öljysarja, josta löytyy 10W-60 öljy maininnoin
- Täyssynteettinen, kilparadoilla testattu öljy
- Perustuu uusimpaan teknologiaan
- Viskositeetti: 10W-60 - voitelee nopeasti, suojaa moottoria kovimmassakin käytössä
- Moottoreille, joille vaaditaan kilpakäyttöön sopivia ominaisuuksia
- Tehokkaille viritetyille autoille
Comment
-
Öljyt shelliltä ovat huippuluokkaa
Jos et ole varma siitä että käykö Shellin öljy autoosi niin soita Shellille voiteluaineitten tekniselle tuelle, ne kyllä tietää...puh 0203 25250.
Olen itse ollut Shellin voiteluainetehtaalla töissä ja huippulaadukkaita litkuja on rajaton määrä, ultra 10w-60 racingia löytyy koville koneillekin (€20+/litra).
Kun olin vaihtamassa ohjaustehostimen hydrauliöljyt soitin pääkonttoriin ja kysyin mikä ois oman firman vastaava tuote Pentosinille, yhdestä öljystä puuttui yksi lisäaine joten hän kehotti ostamaan Pentosinin tuotetta.
Comment
Comment