Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535iA käyntiongelmat yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deezaye
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 185
    • Turenki Rock City

    E34 535iA käyntiongelmat yms

    Joo, elikkä nyt ois vikaa aika urakalla omassa kiesissä. Auto oli jo paikallisessa merkkihuollossa korjattavana, mut eihän ne osannu siihen mitää tehdä, muuta ku vikamuistin nollasivat. Eli:

    - Käy ajoittain viidellä:
    Paikallaan kenkiessä kiertää hyvin ja käy kaikilla, mut sit ku lähtee ajelemaan niin alkaa röpötys, joskus käy kaikillaki mut useimmiten röpöttää viidellä. Polttoaineen syöttöön vissii viittais tää vika. Ruiskun säädöt? Tähän eivät merkkihuollossa osanneet sanoa mitään.

    - Öljynpaineen merkkivalo syttyy tyhjäkäynnillä (tietokone: Engine oil press.):
    Eli kun kone on lämmin, nii vähän ajan kuluttua kuuluu ping ja syttyy öljyvalo,
    heti ku antaa vähänki kaasua niin valo sammuu. Viime keväänä teki samat temput,
    mut loppui heti ku vaihdoin öljyt ja suodattimen. Tukkoinen suodatin? merkki-
    huollossa sanoivatten et kone on niin väljä.

    - ABS-valo palaa:
    Sammuu ku käynnistää, mut syttyy heti pienen ajon jälkeen. Tätäkään eivät saaneet korjattua, ku ei tiemmä boxiin saa yhteyttä. Liekkö boxi paskana?

    Jos jollakulla olisi jotain sanottavaa näihin mun ongelmiin, olisin kiitollinen.
    Last edited by deezaye; 30-05-2006, 08:29.
    E53/M54B30 -04
    E39/M57D30 -99
    E34/M30B35 -88
    E28/M10B18 -85
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #2
    Käyntiongelma: tarkista virranjakajan kansi ja pyörijä, voivat olla aika pahassa kunnossa, vaihda uusiin jos on vähänkään huonot. Jos tulppia ei ole hiljattain vaihdettu, vaihda ne uusiin, vaikuttaa siltä että katoaa kipinä kun sylinterissä paine kasvaa (moottorin kuormitus kasvaa). Jos omistat yleismittarin, niin mittaa tulpanjohtojen vastusarvot ja heiluttele johtoa samalla, niin selviää että onko johto katki. Noilla pääset alkuun.

    ABS-jarrut: todennäköisesti jonkun pyörän nopeusanturi rikki, ja siitä ei tule nopeustietoa. Anturit saat testattua yleismittarilla: Nostat auton ilmaan (vaikka pyörä kerrallaan) ja pyörä pois. Tämän jälkeen irroitat anturin liittimen ja kytket yleismittarin siihen ja tietenkin pyörän puoleiseen liittimeen. Tämän jälkeen voit vaikka laittaa pyörän parilla pultilla kiinni ja pyörität reipasta vauhtia (sen mitä käsin saa). Anturilta pitäisi tulla ~200-500mV vaihtojännitettä(AC). Joka pyörälle sama operaatio. Jos kaikista pyöristä tulee jännitettä, niin anturit on ehjät. Boksiin ei välttämättä saakaan yhteyttä, eikä sen silti tarvitse olla rikki.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      ...........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:42.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • deezaye
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 185
        • Turenki Rock City

        #4
        Kiitoksia! näillä tiedoilla on helkkarin hyvä lähteä aloittelemaan. Yleismittari löytyy joten noi anturit saapi mittailtua ihan täs jo hetimmiten. Noista alakerran laakereista piti vielä kysymäni, jotta onko muunlaisia oireita, mistä vois havaita että ovat elinkaarensa lopussa, kone ainaki käy iha nätisti tyhjää ja vie autoa mukavasti, silloin ku tuota käyntihäiriötä ei esiinny...
        E53/M54B30 -04
        E39/M57D30 -99
        E34/M30B35 -88
        E28/M10B18 -85

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Voisi kokeilla vaihtaa öljypaineanturin aluksi. Toki jos kilometrejä on jo reilusti, paineet voivat olla joutokäynnillä alhaiset. Paksummat öljyt ensiavuksi.

          Comment

          • deezaye
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 185
            • Turenki Rock City

            #6
            Nonii, ja huomasinpas tossa ohimennen että täähän on pe**ele iha väärällä osastollaki koko thread.
            E53/M54B30 -04
            E39/M57D30 -99
            E34/M30B35 -88
            E28/M10B18 -85

            Comment

            • deezaye
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 185
              • Turenki Rock City

              #7
              Joopajoo. Käyntihäiriö korjaantui kun vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän uuteen, vanha kansi oli kolmesta kohtaa halki! Kyllä nyt taas käy niinkuin pitää.

              Naurettavaa toimintaa Hämeenlinnan Länsiautolta, etsivät puoli päivää vikaa jollain diagnoosilaitteilla eivätkä viitsi edes katsoa virranjakajan kuntoa, sanoivat vaan jotta "kone on sohlo, ei voi mittää, osta vaihtokone"
              E53/M54B30 -04
              E39/M57D30 -99
              E34/M30B35 -88
              E28/M10B18 -85

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎